یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
برخلاف آن چه تصور می شد نه تنها وزیر صمت در مراسم آغاز به کار بزرگ ترین رویداد خودرویی کشور پس از تحریم ها حضور نیافت، بلکه غیر از رئیس ایدرو تاکنون هیچ یک معاونان وی نیز تاکنون پا به نمایشگاه خودروی شهر آفتاب نگذاشته اند؟ با توجه به این شرایط این پرسش پیش می آید که آیا صنعت خودرو برای فاطمی امین و مردم اهمیت دارد؟
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در واقع نوع رفتار و واکنشی که فاطمی امین با خودروسازان داشته است باعث شکل گیری برخی شائبه ها و حواشی شده است.
برخی معتقد هستند که رصد رفتاری وزیر نسبت به خودروسازان بخش خصوصی نشان می دهد که فاطمی امین چندان اهمیتی برای آنان قائل نیست، به نحوی که، می توان گفت آن ها را به رسمیت نمی شناسد و برای او مهم نیست که خودروسازان بخش خصوصی چه عملکردی داشته و چه دستاوردهایی کسب کرده اند.
این در حالی است که این بخش از صنعت خودروسازی طی دوران تحریم با توجه به توان و پتانسیل هایی که دارند، توانسته اند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تلاطم بیش تر و آشفتگی بازار ایفا کنند. در واقع، این بخش با تنوع زیاد و سرعت تولید، معرفی و عرضه محصول بخش عمده ای تقاضاهای مصرفی را به سوی خود جذب کرده است و باعث کاسته شدن فشار از بازار شوند.
در این میان، به نظر می رسید که وزیر صمت علاوه بر دیدن و نشان دادن واکنش به این عملکرد، شرایط تسهیل شدن کسب و کار آنان را نیز فراهم می کرد. با این حال، هم رفتار وزیر و هم موانعی که در راه آنان به بهانه شفاف سازی و الزام به حضور در سامانه یکپارچه فروش ایجاد کرد نشان داد که فاطمی امین در عمل نسبت به این بخش بسیار بی توجه است.
از سوی دیگر، برخی معتقد هستند که وی با توجه به وضعیت بازار خودرو، قیمت محصولات، کیفیت و مسائلی این چنینی توان برخورد با مردم و شنیدن صدای خودروسازان بخش خصوصی را ندارد.
این در حالی است که چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب به رغم خوردن انگ چینی بودن آن، در هر صورت پاسخ محکمی به تحریم کنندگان به شمار می رود. در واقع، این نمایشگاه نشان می دهد که تحریم به هدف ننشسته است و صنعت خودروی ایران به عنوان ویترین صنعت کشور، کج دار و مریز جذابیت های خود را دارد.
این نمایشگاه نشان می دهد که خودروسازان داخلی، به خصوص بخش خصوصی، به هر لطایف الحیلی که بوده است، تحریم ها را دور زده و چراغ تولید را روشن نگاه داشته اند. خواه پایه این محصولات تمام و کمال چینی بوده و حتا در اعلام میزان درصد داخلی سازی نیز چندان صادقانه عمل نکرده باشند، خواه این که بسیاری از محصولات موجود بر پایه یک پلتفرم و با برندهای مختلف تولید شده باشند. خواه این محصولات و در کل وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور با آن چه باید فاصله بسیار داشته باشد. در هر حال، چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب فرصتی بود که وزیر صمت می توانست با استفاده از آن و حضور در غرفه های خودروسازان دلگرمی بیش تری به آنان بدهد، در این صورت، خودروسازان بخش خصوصی نیز می دانستند که تلاش هایشان دیده می شود و کسی هست که آن ها را بشناسد و بفهمد.
از سوی دیگر، برخی بر این گمان هستند که وزیر صمت شجاعت برخورد با خودروسازان و مردم را ندارد، به خصوص این که، پیش از نمایشگاه ملزم کردن خودروسازان به حضور در سامانه یکپارچه فروش، تمام برنامه های آنان برای نمایشگاه را به هم ریخته است. به بیان ساده، برای خودروسازان بخش خصوصی حضور در نمایشگاه فرصتی است که غیر از معرفی محصولات و دیدار رو در رو و برخورد نزدیک با مردم، محل مناسبی برای فروش ویژه نیز به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد وزیر با درک این که این امکان را از آنان سلب کرده، ترجیح داده است به نمایشگاه نیاید و وقتش را برای شنیدن گلایه ها و دردهای خودروسازان بخش خصوصی هدر ندهد.
در هر حال فاطمی امین با نیامدن و عدم حضور در بزرگ ترین رویداد خودرویی کشور پس از تحریم ها باعث شده است پیام های گوناگونی مخابره شود. پیام هایی مبنی بر این که آیا وی اهمیتی برای خودروسازان بخش خصوصی قائل نیست؟ از مواجه با مردم می ترسد؟ جوابی در پاسخ به انتقادها ندارد؟ و در آخر این که شأن خود را بالاتر از آن می داند که بخواهد برای دست اندازهایی که ایجاد کرده است پاسخ‌گو باشد. شاید هم شرم از عدم تحقق وعده های خودرویی اش مانع از حضور در چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب شده است.
علی طجوزی
پایگاه خبری اسب بخار







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]







source

سئو سایت
خرید موکت
پارکت
ورزشی خبری
سلامتی خبری
فرهنگی خبری
علمی خبری
جهان خبری
سرگرمی خبری
اقتصادی خبری
تکنولوژی خبری

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط varzeshikhabari