1 روز ago دستهبندی نشده Leave a comment 2 Views
JTBD منحصر به فرد است زیرا حول کار متمرکز است – نه مشتری یا کاربر. این دیدگاه را در بازاریابی محتوا برای افزایش فروش اعمال کنید.
چارچوب Jobs to be Done (JTBD) که با نام تئوری مشاغل نیز شناخته می شود، روشی برای تجزیه و تحلیل است که برای حمایت از نوآوری در توسعه محصول و بازاریابی استفاده می شود.
JTBD حداقل از دهه 1980 با کتاب معروف دان نورمن، طراحی چیزهای روزمره ، به اشکال مختلف وجود داشته است.
در دهه 2000 توسط کلایتون کریستنسن و همکارانش در هاروارد بیزینس ریویو (و دوباره در دهه 2010) و بررسی مدیریت اسلون MIT رایج شد.
JTBD منحصر به فرد است زیرا حول کار متمرکز است – نه مشتری یا کاربر.
در حالی که بیشتر برای نوآوری محصول استفاده می شود، می تواند به همان اندازه برای SEO و بازاریابی محتوا کاربرد داشته باشد.
ما نحوه استفاده از چارچوب JTBD برای توسعه محتوای SEO را بررسی خواهیم کرد.
نمونههای زیادی از دنیای سئو B2B هستند، اما این تئوری باید به همان اندازه در سایر حوزههای بازاریابی محتوای وب کاربرد داشته باشد.
بسیاری از اشکال تحقیقات سنتی برای بازاریابی و تبلیغات بر روی داده های جمعیت شناختی، جستجوی مشتری «متوسط» یک محصول یا خدمات برای یافتن راه هایی برای جذابیت بیشتر و دسترسی به این افراد تمرکز می کنند.
چارچوب Jobs to be Done به جای تمرکز بر روی نقاط داده مانند سن یا جنسیت، بازاریاب را بر مشکلاتی که مخاطب هدف در تلاش برای حل آنها است متمرکز می کند.
صرف نظر از سن یا جنسیت افراد، آنها کارهایی دارند که باید انجام شوند – و برای تکمیل آن مشاغل در گوگل جستجو می کنند.
برای توسعه محصول و بازاریابی مستقیم محصولات، کاری که باید انجام شود ممکن است بسیار به خود محصول مرتبط باشد.
با این حال، استفاده از چارچوب لازم نیست به مشاغلی محدود شود که محصول می تواند آنها را حل کند.
برای سئو، شاید بهترین کار برای کارهای کوچکی است که مشتری ممکن است در طول روز انجام دهد.
وقتی مشتری بالقوه برای یافتن اطلاعات یا تکمیل یک کار در طول روز کاری معمولی خود (نه لزوماً زمانی که در حال تحقیق درباره محصولات برای خرید هستند) به Google مراجعه می کند، برندهای دارای محتوای مفید با توجه به اعتماد مخاطبان خود و فرصتی فوری برای ایجاد یک تبدیل ایجاد می کنند. به موسسه کریستنسن ،
شرکتها با درک «شغلی» که برای آن مشتریان خود را «استخدام» یک محصول یا خدمات میدانند، میتوانند با دقت بیشتری محصولاتی را بهخوبی متناسب با آنچه مشتریان در حال تلاش برای انجام آن هستند، توسعه دهند و به بازار عرضه کنند.»
استفاده از این نوع تفکر برای ایجاد محتوای وب سایت متقاعد کننده نتایج فوق العاده ای ایجاد می کند.
با تعیین مخاطب هدف خود شروع کنید.
این فقط افرادی نیستند که محصول یا خدماتی را که شرکت شما ارائه می دهد خریداری می کنند.
مخاطبان هدف شما شامل روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، پادکست ها هستند – افرادی که در بازار هدف محتوا تولید می کنند.
انواع مشاغلی را که مخاطبان هدف شما ممکن است از Google برای تکمیل در یک روز معین استفاده کنند را در نظر بگیرید:
هنگامی که مخاطبان هدف شما از گوگل برای حل مشکلات روزانه خود استفاده می کنند، می توانید با بهترین پاسخ در وب در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید تا به آنها کمک کنید.
پس از ورود آنها به وبسایت شما، میتوانید طیف گستردهای از محتوای مرتبط را برای تعامل با آنها و در بسیاری از موارد، ایجاد یک تبدیل ارائه دهید.
به جای نگرانی در مورد داده های جمعیتی، قالب داستان کاربر می تواند به کشف سه اصل کمک کند:
موقعیت، انگیزه و نتیجه مورد نظر مخاطبان را در نظر بگیرید و داستان های کاربری را توسعه دهید که می تواند به تولید محتوا کمک کند.
در زیر چند نمونه از روش داستان های کاربر در عمل آورده شده است.
مثال 1 : وقتی در یک پانل مصاحبه هستم و به استخدام برای نقشی خارج از چرخخانه معمولیام کمک میکنم، میخواهم با درک مسئولیتهایی که معمولاً مستلزم آن نقش است، آماده شوم، بنابراین میتوانم بازخورد آگاهانهای ارائه کنم که به مدیر استخدام کمک میکند تا یک نتیجه را ایجاد کند. تصمیم خوب.
در این سناریو، ممکن است برای جستجوی «سوالات مصاحبه» یا «نقشها و مسئولیتها» مرتبط با عنوان شغلی خاص، به Google مراجعه کنم.
من برای کمک به من در کارهای روزمره، تحقیقات اساسی انجام می دهم.
وبسایتی که اطلاعات مفیدی را در بالای نتایج Google ارائه میکند، از بازدید من سود میبرد، این فرصت را خواهد داشت که محتوای مرتبط یا تبدیلی را به من ارائه دهد، و شروع به ایجاد اعتبار نزد من میکند که میتواند بر تصمیمات خرید آینده تأثیر بگذارد.
مثال 2 : زمانی که من در حال توسعه یک مورد تجاری برای حمایت از یک ابتکار جدید هستم، میخواهم تحقیقاتی برای هدایت تفکرم پیدا کنم، بنابراین میتوانم استدلال قانعکنندهای برای حمایت از ابتکار خود ایجاد کنم.
در این سناریو، ممکن است برای جستجوی نقاط داده، گرایشها و آمار به Google مراجعه کنم تا به راهنمایی تفکرم و متقاعد کردن دیگران کمک کند.
مثال 3 : وقتی برای پرواز آماده میشوم، میخواهم پادکستی برای گوش دادن پیدا کنم تا بتوانم درباره یک موضوع موضوعی آموزش ببینم و سرگرم شوم.
مثال 4 : وقتی به خرید یک کتاب محبوب در زمینه مورد علاقه خود فکر می کنم، می خواهم ابتدا یک نقد را بخوانم تا بتوانم تصمیم خرید آگاهانه ای بگیرم.
سئو فقط برای بازاریابی برای مشتریان بالقوه نیست.
می توانید از چارچوب Jobs to be Done استفاده کنید تا بفهمید مشتریان فعلی شما در حال تلاش برای انجام چه کارهایی هستند – و محتوایی ایجاد کنید که به آنها کمک کند دقیقاً این کار را انجام دهند.
با نگاه کردن به گزارشهای چت پشتیبانی، بلیطهای میز راهنمایی، سؤالات جامعه، و مکانهای دیگری که مشتریان فعلی مشاغلی را که میخواهند انجام دهند نشان میدهند، میتوانید ایدههای زیادی در مورد اینکه چه چیزی برای کمک به آنها محتوای جدید ایجاد کنید بیابید.
با استفاده از چارچوب JTBD، بازاریابان می توانند بسیاری از موضوعات و کلمات کلیدی خوب را با حجم جستجوی کمتر و رقابت کمتر نسبت به عبارات اصلی شناسایی کنند، اما بازدیدهایی با کیفیت بالاتر ایجاد می کنند.
یک مخاطب هدف در تلاش است تا تعداد بی پایانی از مشاغل، از کوچک تا بزرگ را انجام دهد. با تولید محتوای عالی، یک برند می تواند قبل از اینکه مشتریان بالقوه در حالت خرید قرار گیرند، یک رابطه قابل اعتماد با آنها ایجاد کند.
هنگامی که مشتری آماده انجام معامله باشد، این به افزایش فروش منجر می شود.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: جیکوب لوند/شاتراستاک
خبرنامه روزانه ما را از لورن بیکر بنیانگذار SEJ در مورد آخرین اخبار در صنعت دریافت کنید!
استفان واتس رهبری سئو و بازاریابی رشد وب را در Splunk.com بر عهده دارد. قبل از پیوستن به Splunk، او مدیر بازاریابی وب بود … [بیو کامل را بخوانید]
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
source
سئو سایت
5 ساعت ago
7 ساعت ago
11 ساعت ago
کاربران TikTok اکنون میتوانند با استفاده از دکمهای در اپلیکیشن رسانههای اجتماعی، سازندگان ویدیو را …
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
تبلیغات گوگل ادوردز
سئو تخصصی سایت
موتور گوگل
موتور ذره بین
تولید محتوا
گوگل ادوردز