یک کمپین بازاریابی موثر مستلزم تحقیق، برنامه ریزی، زمان و صبر است. رقابت در بازاریابی زیاد است و شما باید مطمئن شوید پیام شما در زمان مناسب به افراد مناسب می رسد؛ بنابراین عاقلانه است که برای مرحله برنامه ریزی زمان بگذارید. اگر قبلا هرگز یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی نکرده اید، این مقاله به شما کمک می کند عناصر و مراحل مورد نیاز برای ایجاد کمپین بازاریابی خود را بشناسید و آن مراحل را به خوبی اجرا کنید.
هدف شما هر چیزی می تواند باشد. مثلا بالا بردن نرخ تبدیل مشتریان سایت، افزایش فروش و … . شما برای تحقق هر هدف به بودجه ای نیاز دارید. سه راه متداول برای تعیین بودجه داریم:
مخاطبان هدف افراد یا شرکت هایی هستند که شما ایجاد کمپین بازاریابی را برای آن ها انجام می دهید. هر چه هدف خود را دقیق تر تعیین کنید، بازده سرمایه گذاری بالقوه شما بیشتر می شود. شناسایی بازار هدف شامل ویژگی های جمعیت شناختی، روان شناختی، جغرافیا، صنعت و … می شود. هر چه اطلاعات بیشتری درمورد مخاطبان هدف خود بدانید، ایجاد کمپین بازاریابی شما آسان تر خواهد شد. حتما باید بدانید که هدف شما بازاریابی B2B است یا B2C. این موضوع می تواند نوع رسانه ای را که می خواهید از طریق آن با مخاطب ارتباط برقرار کنید مشخص کند.
این مرحله در ایجاد کمپین بازاریابی بسیار مهم و حیاتی است. شما باید دو عامل را درمورد مخاطبان خود در نظر بگیرید: مشکلی که آن ها دارند و می خواهند آن مشکل را رفع کنند، جلب توجه مخاطب به یک مشکل. به طوری که مخاطبان فکر می کردند آن مشکل را نداشته اند و با دیدن نوشته شما به فکر فرو روند.
پیام شما باید به سه چیز بپردازد:
اکنون که مخاطبان هدف خود و پیام خود را برای ایجاد کمپین بازاریابی بررسی کردید، می توانید بر نحوه ارائه پیام تمرکز کنید. چالش برانگیز ترین بخش ایجاد کمپین بازاریابی همین مرحله است. شما باید بین روند خودتان و مد روز تمایز قائل شوید. روند خودتان شما را ماندگار می کند. درحالیکه مد ها می آیند و می روند.
 بودجه شما، رفتار مشتریان و خدمات و محصول شما در انتخاب رسانه تاثیر دارند. هر چه پول بیشتری داشته باشید، می توانید رسانه های بیشتری انتخاب کنید. البته یافتن رسانه مناسب بسیار مهم تر از داشتن چند رسانه است. در دنیای امروز رسانه های آنلاین و شبکه های اجتماعی حرف اول را می زنند. بازاریابی مستقیم به ویژه بازاریابی ایمیلی یک سرمایه گذاری کم هزینه با بازده بالاست.
حال که مرحله ایجاد کمپین بازاریابی تمام شد، می توانید کمپین بازاریابی خود را اجرا کنید. شما به تیم مناسبی نیاز دارید تا همه زمان بندی ها و فعالیت ها را برای هر بخش از کمپین آماده کند و بودجه مناسب را تعیین کند.
آخرین مرحله در ایجاد کمپین بازاریابی تجزیه و تحلیل نتایج است. نتایج می تواند به شما نشان دهد که کدام اهداف بهترین پاسخ را از طرف مخاطبان داشته اند و کدام رسانه بهتر است. هر چه بیشتر تحلیل کنید، بهتر می توانید تغییراتی را در کمپین خود ایجاد کنید.
حال که مراحل ایجاد کمپین های بازاریابی را به شما معرفی کردیم، می خواهیم عناصر موفقیت یک کمپین بازاریابی را برای شما بگوییم. توجه به این عناصر در ایجاد کمپین بازاریابی بسیار مهم است:
ما در این مقاله شما را با مراحل ایجاد کمپین بازاریابی آشنا کردیم. شما باید بودجه و هدف خود را تعیین کنید، شخصیت مشتری و مخاطبان هدف خود را بشناسید، پیام خود را بنویسید، رسانه خود را مشخص کنید، کمپین بازاریابی را اجرا کنید و آن را تجزیه و تحلیل کنید.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط varzeshikhabari