خبرساز | آینه اخبار ایران
اگر مرد هستید، بالای 45 سال سن دارید، متاهل هستید، وابستگان بیشتری دارید یا فکر می کنید که دانش سرمایه گذاری عالی دارید، ضعف اخیر بازار سهام می تواند به ویژه برای ثروت شما خطرناک باشد.
به این دلیل که سرمایهگذاران در این دستههای جمعیتی بیشتر به افت بازار واکنش نشان میدهند و با وحشت و «فروش وحشتناک» واکنش نشان میدهند. و اگر این کار را انجام دهید، شانس این است که تا زمانی که بازار سهام بسیار بالاتر از جایی که در زمان فروختن شما بود، دوباره به سهام بازنگردید و باعث میشود که خرید و نگهداری ضرر کنید.
در واقع، طبق یک مطالعه جدید، ممکن است هرگز دوباره وارد بازار نشوید. تقریباً یک سوم سرمایهگذارانی که «فروش وحشتناک» دارند، به طور کلی سهام را فحش میدهند و هرگز دوباره وارد بازار نمیشوند. بنابراین آنها پتانسیل بلندمدت سهام را از دست می دهند.
بررسی این مطالعه جدید در هر زمان مهم است، اما به ویژه در حال حاضر، با توجه به زیان های اخیر بازار سهام. S&P 500 SPX،
بخوانید: شما به تازگی بازنشسته شده اید و سرمایه تاریخ هدف شما کاهش یافته است. الان چیکار می کنید؟
این مطالعه جدید در شماره زمستان 2022 مجله علمی داده های مالی منتشر شده است. با عنوان " چه زمانی سرمایه گذاران عصبانی می شوند؟ این مطالعه توسط تعدادی از محققان آزمایشگاه مهندسی مالی MIT انجام شد. فروش وحشتناک زمانی اتفاق میافتد که یک سرمایهگذار «عمداً بخش قابل توجهی از داراییهای پرخطر خود را به طور ناگهانی بفروشد» و محققان به طور خاص آن را به عنوان «کاهش 90 درصدی داراییهای سهام یک خانوار در طول یک ماه، که 50 درصد یا بیشتر به دلیل معاملات است.
برای این مطالعه، نویسندگان به مجموعه دادهای متشکل از بیش از 650000 حساب کارگزاری فردی بین سالهای 2003 و 2015 دسترسی پیدا کردند. مجموعه دادهها حاوی جزئیات قابلتوجهی برای بسیاری از صاحبان حسابها بود که به محققان این امکان را میداد تا فراوانی فروش وحشتناک را با آنها مرتبط کنند. متغیرهای جمعیتی مختلف آنها متوجه شدند که متغیرهای زیر با چنین فراوانی همبستگی دارند:
چرا این ویژگی های جمعیت شناختی با افزایش تمایل به فروش هراس مرتبط است؟ پاسخ دادن به آن دشوار است، زیرا همبستگی علیت نیست. محققان تلاشی برای پاسخگویی نمی کنند.
اما بدون شک بسیاری از عوامل مختلف برای ایجاد این نتایج در تعامل هستند. اگر بخواهم حدس بزنم، شرط می بندم که گرایش روانی به وحشت نقش مهمی ایفا می کند. به نظر میرسد که این تمایل در میان سرمایهگذارانی که مسنتر هستند و بنابراین زمان کمتری قبل از بازنشستگی برای بازیابی پرتفوی خود از بازار نزولی دارند، بیشتر باشد. این تمایل همچنین میتواند در میان کسانی که غیر از خودشان دیگران را برای حمایت مالی دارند قویتر باشد، و توضیح میدهد که چرا وضعیت تاهل و تعداد افراد وابسته نیز با فروش وحشتزده مرتبط است.
من همچنین شرط می بندم که با توجه به شانس ضعیفی که همه ما هنگام تلاش برای زمان بندی بازار سهام با آن مواجه هستیم، اعتماد بیش از حد نقش دارد. این توضیح می دهد که چرا تجربه و دانش سرمایه گذاری خوداعلام شده با فروش وحشتناک مرتبط است. همچنین می تواند ارتباط با جنسیت را توضیح دهد، زیرا مطالعات رفتاری گذشته نشان داده است که مردان مستعد اعتماد بیش از حد هستند.
با این حال، صرف نظر از علل، نتایج محققان به اندازهای قوی هستند که ما را ملزم به توجه دقیق میکند. محققان با استفاده از هوش مصنوعی، مدلی را برای پیشبینی اینکه آیا سرمایهگذار در فروش وحشتناک شرکت میکند ایجاد کردند و دریافتند که مدل آنها نرخ موفقیت چشمگیری داشته است. این نتیجه گیری را تقویت می کند که اگر در یکی از دسته بندی های جمعیت شناختی مرتبط با فراوانی فروش وحشتناک هستید، باید مراقبت ویژه ای داشته باشید تا در بازارهای نزولی مطمئن شوید که از فروش وحشت زده و وحشت زده خودداری کنید.
با این حال، کسانی که در یکی از این دسته بندی های جمعیتی خاص نیستند، نباید از خود راضی شوند. همه ما قادر به هراس هستیم، حتی اگر برخی از ما استعداد بیشتری نسبت به دیگران داشته باشیم.
مشکل وحشت است، نه فروش
شایان ذکر است که دلیل عدم فروش وحشتناک این نیست که فروش هرگز ایده خوبی نیست. مشکل این است که ما نباید عجولانه و از روی وحشت این کار را انجام دهیم. اگر طبق یک برنامه مالی از پیش تعیین شده می فروشید، برای شما خوب است. نقشه راه شما بدون شک همچنین نشان می دهد که چه زمانی باید دوباره وارد شوید، و چالش شما این نیست که نقشه راه را دوباره حدس بزنید، بلکه باید آن را دنبال کنید.
چیزی که می خواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید این است که خود را در وسط یک بازار نزولی بیابید – مثل الان – بدون نقشه راه. این به این دلیل است که مقاومت در برابر احساسات شما سخت است و شما وسوسه خواهید شد که وحشت کنید و به هر قیمتی بفروشید. در اغلب موارد، در نهایت از تصمیماتی که می گیرید پشیمان می شوید.
مارک هالبرت یکی از همکاران دائمی MarketWatch است. رتبهبندی Hulbert او خبرنامههای سرمایهگذاری را دنبال میکند که هزینه ثابتی برای حسابرسی میپردازند. می توان با او در mark@hulbertratings.com تماس گرفت .
افرادی که برای بچه دار شدن برنامه ریزی نمی کنند، می توانند نیازهای برنامه ریزی مالی داشته باشند که چه بچه داشته باشید و چه نداشته باشید.
مارک هالبرت ستون نویس MarketWatch است. خدمات رتبهبندی Hulbert او خبرنامههای سرمایهگذاری را دنبال میکند که هزینه ثابتی را برای حسابرسی پرداخت میکنند.
source
شینگل
تولید محتوا
گوگل ادوردز
خبرساز | آینه اخبار ایران
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.