ارسال آثار خارجی بیانگر معرفی جشنواره تئاتر مریوان در جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان هوشیاری صبح شنبه در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با تقدیر از مردم مریوان اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی متعلق به مردم این شهر است و همراهی مردم در این جشنواره ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه از مسئولانی که از این جشنواره حمایت کردند باید تقدیر کرد و افزود: اجرای چندین برنامه با جمعیت چندین هزار نفره در سال جاری نشان از فرهنگی بودن مردم شهرستان مریوان دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری، شورای شهر، فرمانداری مریوان و سایر ادارات در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان با تمام توان برای اجرای این جشنواره پای کار آمدند.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بزرگترین جشنواره تئاتر خاورمیانه

هوشیاری اعلام کرد: ادعا داریم که بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را در خاورمیانه داریم که مایه افتخار است و ارسال آثار خارجی به دبیرخانه جشنواره تئاتر مریوان بیانگر معرفی این جشنواره در جهان است.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: ۲۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و با بازبینی ۳۸ اثر تأیید شدند.

وی اعلام کرد: ۲۵ اثر خارجی نیز به دبیرخانه ارسال شد که در این بخش نیز داوران یازده اثر خارجی را انتخاب کردند و به دلیل هزینه مالی چهار اثر را انتخاب کردیم که در مریوان اجرا کردند.

وی افزود: سایت جشنواره نیز به سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی است و از خارج کشور بیشتر بازدیدکننده را دارد که بیانگر معرفی خوب جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به سایر کشورها است.

source