شرایط گارانتی سایپا 1402

مهر 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در نشست بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی، گزارشی از روند افزایش کیفیت خدمات و تولیدات گروه خودروسازی سایپا ارائه کرد و گفت طی 21 ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده که بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود،‌ تا حد زیادی پاکسازی شود و مردم به قطعاتی که اصالت دارد،‌ دسترسی داشته باشند.

وی افزود در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و 900 میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد که از این عدد هزار و 800 میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها یکصد میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت. در سه ماه ابتدایی سال 1400 به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد، در مدت مشابه سال 1401 این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات،‌ هزینه گارانتی محصولات سایپا،‌ یک سوم شده است. سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است،‌ به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،‌ اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

آقای تیموری تاکید کرد شرکت سایپایدک‌ با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست پیدا کند. فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد.

source