فیلم سناریوی رویایی یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال جدید است. در ادامه مقاله پیش‌رو، درباره میزان موفقیت فیلم Dream Scenario صحبت می‌کنیم و به بررسی آن می‌پردازیم.

فیلم Dream Scenario 2023، یک فیلم کمدی، فانتزی و ترسناک محصول سال 2023 کشور آمریکا به کارگردانی کریستوفر بورگلی (Kristoffer Borgli) است که توسط سه کمپانی A24 و Square Peg و Wildling Pictures تولید شد. فیلمنامه این فیلم را نیز کریستوفر بورگلی به نگارش درآورده که به نظر در بین فیلم‌های هیجان‌انگیز سال 2023 جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم Dream Scenario 2023 و بررسی آن همراه شما می‌شویم. همچنین می‌توانید درباره بهترین فیلم‌های جهان در این مقاله بخوانید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم Dream Scenario

ژانر فیلم سناریوی رویایی هیجان‌انگیز و کمدی است‌. این اثر اولین بار در تاریخ 9 سپتامبر سال 2023 میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو Toronto International Film Festival در کشور کانادا به نمایش درآمد و پس از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر سرانجام در 10 نوامبر همان سال توسط کمپانی A24 در سینماهای کشور آمریکا اکران شد.

این فیلم در نهایت در آمریکا، انگلستان، کانادا، برزیل، ایتالیا، آلمان، بلژیک، فنلاند، ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه، سوئد، مکزیک، اسپانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر گردید. تهیه‌کنندگی فیلم سناریوی رویایی را نیکلاس کیج، جیکوب جفکه، لارس نودسن، تایلر کمپلون، لوئیزا کری، مت کد و آری استر به صورت مشترک برعهده داشته، تدوین و ویرایش آن کاری از کریستوفر بورگلی و فیلمبرداری آن نیز توسط بنجامین لوب انجام شده است. فیلم سناریوی رویایی پس از حضور در جشنواره بین‌المللی Toronto International Film Festival موفق شد نامزد دریافت جایزه Platform Prize برای بهترین کارگردانی شود. مدت زمان فیلم سناریوی رویایی مجموعا 1 ساعت و 40 دقیقه است. آیا شما تریلر فیلم Dream Scenario را دیده‌اید؟

همچنین بخوانید :

داستان فیلم سناریوی رویایی

داستان فیلم سناریوی رویایی




در خلاصه فیلم سینمایی سناریوی رویایی آمده که داستان درباره‌ی یک استاد دانشگاه به نام پل متیوز است که با افسردگی و دمدمی مزاج در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کند. او با مشکلات زیادی روبرو است و احساس می‌کند زندگی او به سرعت به سمت متلاشی شدن و از بین رفتن می‌رود. اما یک روز، طی یک اتفاق غیرمنتظره، پل رویای خود را در شب به میلیون‌ها نفر منتقل می‌کند. در این رویا، او ناگهان به یک سلبریتی جهانی تبدیل می‌شود و توجه عمومی را به خود جلب می‌کند. این تغییر ناگهانی در وضعیت پل، زندگی او را به صورت کامل تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از آن پس، پل با مواجهه با شهرت، ثروت و توجه رسانه‌ها، با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. او باید با تغییرات ناگهانی در زندگی شخصی و روابط حرفه‌ای خود مقابله کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم سناریوی رویایی

در ادامه با معرفی هنرپیشه‌های این اثر همراه شما هستیم. ابتدا به سراغ بازیگران کلیدی می‌رویم و سپس سایر هنرپیشه‌ها را معرفی می‌کنیم.

Lily Bird در نقش Sophie Matthews

بازیگران فیلم سناریوی رویایی




لیلی برد با فیلم های The Northman (2022)، Beau Is Afraid (2023) و سناریوی رویایی (2023) شناخته شده است. متاسفانه درباره این بازیگر که به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم هم حضور پر رنگی دارد، اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی سناریوی رویایی عبارتند از:

  • ستار سلید (Star Slade) در نقش Greta
  • دیوید کلاین (David Klein) در نقش Andy
  • کالب هورن (Kaleb Horn) در نقش Miles
  • لیز ادجی (Liz Adjei) در نقش Avery
  • پائولا بودریا (Paula Boudreau) در نقش Sheila
  • مارینه مک فیل (Marnie McPhail) در نقش Claire
  • نوح لامانا (Noah Lamanna) در نقش Jessie
  • تیم میدوز (Tim Meadows) در نقش Brett
همچنین بخوانید :

نقد فیلم سناریوی رویایی

نقد فیلم سناریوی رویایی




نمرات فیلم سینمایی سناریوی رویایی در سایت ای ام دی بی 7.5 است. این فیلم دارای یک داستان هیجان انگیز با تعلیقات فراوان و فیلمنامه‌ای خوب است. بازیگر اصلی در این فیلم نقش خود را طبیعی و جذاب بازی می‌کند. همین امر، این فیلم را از سایر فیلم‌های جدید کمدی متمایز می‌کند.

فیلم سناریوی رویایی، ماجراجویی پل متیوز را در جستجوی تعادل بین شهرت و مسائل شخصی، ثروت و سادگی، و روابط شخصی و حرفه‌ای روایت می‌کند. این داستان درباره رشد و تحول فردی، درک ارزش‌های واقعی زندگی و یافتن خود است.

این فیلم با فلشبک‌های فراوان همراه است. حضور برف در پس‌زمینه به دلیل محل فیلمبرداری در تورنتو، جلوه‌ای ویژه به فیلم می‌بخشد. بازی کمدی‌محور نیکلاس کیج در این فیلم به طور خیره‌کننده‌ای به چشم می‌آید. او نقش پائول را با استفاده از کفش‌های قدیمی و لباس‌های دهه ۹۰ به خوبی بازی می‌کند.

بعد از دیدن و بررسی فیلم سینمایی سناریوی رویایی متوجه می‌شوید که این فیلم کمدی و هیجان‌انگیز جدید یکی از فیلم‌هایی است که در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سینمادوستان و طرفداران سینمای کمدی را با شور و شوق بسیاری همراه می‌کند. به احتمال زیاد این فیلم به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد.

همچنین بخوانید :

Variety / پیتر دبورگ: 90

آیا این فیلم نوع جدیدی از فضای ترسناک را ارائه می‌دهد؟ در واقع، «سناریو رویا» هم فانتزی است هم ترسناک و هم یک کمدی دلنشین. همه‌ی این فضاها با بازی بی‌نظیر نیکلاس کیج دراماتیک می‌شود.

The Hollywood Reporter / مایکل رکتشافن: 90

نیکلاس کیج در طول کارنامه سینمایی خود، فضاهای زیادی را تجربه کرده است – اما در این فیلم نوع دیگری از کمدی را برای طرفدارانش ارائه داده که همین امر این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های کمدی 2023 تبدیل می‌کند.

The Guardian / نویسنده: Charles Bramesco / نمره: 80

کریستوفر بورگلی، نویسنده و کارگردانی که در رابطه با تاثیر فضای مجازی بر ذهن انسان‌ها به خوبی اطلاعات دارد، به طرز ماهرانه‌ای فرهنگ ناپایداری همه چیز را دراماتیک می‌کند.

TheWrap / نویسنده: Martin Tsai / نمره: 80

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم های کمدی اما ترسناک سال 2023 که باید آن را ببینید تا با دنیای عجیب و تکنیکال بازیگری نیکلاس کیج باری دیگر مواجه شوید.

Rolling Stone / دیوید فییر: 70

فرهنگ فضای مجازی در این فیلم به گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که شما در نهایت گیج و منگ می‌مانید که چطور می‌شود در این دنیای ناپایدار زندگی کنید و امید به ادامه داشته باشید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر – فیلم سناریوی رویایی

فیلم Dream Scenario 2023




با معرفی و بررسی فیلم Dream Scenario 2023 همراه شما بودیم و سعی کردیم تا این اثر را به خوبی برای شما معرفی کرده و از نقاط ضعف و قوت آن بگوییم. به نظر شما نقاط تاریک و روشن این اثر چه بودند؟ آیا شما قصد دانلود فیلم Dream Scenario 2023 را دارید؟ لطفا پس از تماشای این عنوان، ما را از نظرات خود با خبر کنید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

منتخب کاربران

source

توسط