امروز قرار است که در ویجیاتو درباره یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های موبایلی تاریخ صحبت کنیم. اگر فکر می‌کنید که بازی کال آو دیوتی موبایلی اولین بازی از سری کال آو دیوتی روی موبایل است، باید بگویم که سخت در اشتباهید. Call of Duty: Black Ops – Zombies اولین اسپین‌آف از دنیای کال آو دیوتی بود که درست در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ماموریت ساخت این بازی برعهده استودیوی Ideaworks Game Studio بود و مسئولیت انتشار آن نیز برعهده استودیوی اکتیویژن. Call of Duty: Black Ops – Zombies یک سال بعد در سال ۲۰۱۲؛ راهی اندروید نیز شد و روی کاغذ، حرف برای گفتن داشت. اما متاسفانه این بازی هرگز آن‌چیزی که گیمرها می‌خواستند، نبود.

Call of Duty: Black Ops – Zombies یک بازی آنلاین چندنفره با المان‌های کوآپ بود. البته Call of Duty: Black Ops – Zombies از قابلیت تجربه آفلاین نیز پشتیبانی می‌کرد. جالب است بدانید که این بازی روی سیستم عامل iOS در سال ۲۰۱۱؛ قابلیت ویس چت را نیز به گیمرها ارائه می‌کرد. همچنین این بازی تنها مپ Kino der Toten را در اختیار گیمرها قرار می‌داد در طول مدت زمان فعالیتش؛ دیگر هیچ مپ دیگری به این بازی موبایلی اضافه نشد.


مطلب پیشنهادی:با این بازی موبایلی تبدیل به مکانیکی حرفه‌ای شویدیک بازی ماشینی جذاب برای موبایل گیمرها
با این بازی موبایلی تبدیل به مکانیکی حرفه‌ای شوید

استودیوی Ideaworks Game Studio سعی کرده بود تا مپ Kino der Toten را تا حد بسیار زیادی مشابه نسخه‌ کنسولی و پی‌سی کال آو دیوتی بسازد. باید اعتراف که نتیجه کار این موضوع؛ واقعا دوست داشتنی بود و مپ Kino der Toten با جزئیات بسیار زیادی دردسترس گیمرها بود. Call of Duty: Black Ops – Zombies یک بازی خوش‌ساخت بود که تا مدت‌ها به عنوان نقطه عطفی در بین بازی‌های شوتر موبایلی شناخته می‌شد و همه‌چیز نیز دست به دست هم داده بود تا Call of Duty: Black Ops – Zombies واقعا یک بازی خوش‌ساخت موبایلی باشد.

داستان این بازی موبایلی دنباله‌ای برای بازی Call of Duty: World at War بود. حضور کاراکترهای این بازی در Call of Duty: Black Ops – Zombies؛ موضوعی دوست داشتنی در نوبه خود بود و هرچند که این بازی داستان چندانی برای ارائه نداشت، اما توانسته بود تا پلی میان Call of Duty: World at War و دنیای خودش باشد و تجربه‌اش نیز ابدا خالی از لطف نبود. Call of Duty: Black Ops – Zombies عملا یک بازی جاه‌طلبانه روی موبایل بود.

source

توسط