هشدار کمیسرضد نژادپرستی دولت فدرال آلمان درباره نژاد پرستی روزافزون در اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، طبق یک مطالعه که اخیرا در برخی کشورهای اروپایی انجام شده است بسیاری از ساکنان آفریقایی الاصل در آلمان احساس تبعیض می کنند.

نتایج این نظرسنجی اخیر از تبعیض نژادی روزافزون در اروپا خبر می‌دهد که در این میان به‌ویژه سیاه‌پوستان در آلمان به‌ شدت در معرض تبعیض نژادپرستانه قرار دارند.

نتایج این بررسی که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که افراد سیاه‌پوست در آلمان به‌ ویژه در معرض تبعیض نژادپرستانه هستند، یکی از کارشناسان این روند را بسیار “تکان‌دهنده” توصیف می‌کند.

در مطالعه‌ای درباره نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در حدود 13 کشور اتحادیه اروپا، آلمان بدترین عملکرد را داشت. بر اساس گزارش آژانس اروپایی حقوق اساسی (FRA) در وین، 76 درصد از افراد مورد بررسی در این کشور گفتند که در پنج سال گذشته به‌دلیل رنگ پوست، منشأ یا مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، این بالاترین نسبت میان 13 کشور اتحادیه اروپاست که در آن از افراد با ریشه آفریقایی در مورد نژادپرستی و تبعیض سؤال شده است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از سیاه‌پوستان مورد بررسی در آلمان هنگام جست‌وجوی کار احساس تبعیض کردند، میانگین برای 13 کشور دیگر حدود یک‌سوم بود. در مدارس آلمان، تقریباً 40 درصد از دانش‌آموزان سیاه‌پوست مانند ایرلند، فنلاند و اتریش با توهین یا تهدید نژادپرستانه مواجه می‌شوند.

ریم آلابالی رادوان، کمیسر ضد نژادپرستی دولت فدرال آلمان، نتایج این مطالعه اخیر درباره تجربیات نژادپرستانه در اتحادیه اروپا را “هشداردهنده” توصیف کرده است.

این مقام آلمانی گفت: “این واقعیت که نژادپرستی برای مدت طولانی در اروپا نادیده گرفته شده، سرکوب شده است، به عنوان یک مورد منزوی و بی اهمیت کنار گذاشته شده است و با علل و ساختارها به اندازه کافی قاطعانه مبارزه نشده است، حالا انتقام می گیرد.

وی بر لزوم تقویت پیشگیری این مسئله تاکید و یاد آوری کرد که در ماه اکتبر یک به اصطلاح مشورت مبتنی بر جامعه علیه نژادپرستی در 32 مکان آغاز شد. به گفته وی، افراد آسیب دیده پیشنهادهایی برای توانمندسازی و اینکه چگونه می توانند از خود در برابر نژادپرستی دفاع کنند دریافت کردند.

“جیهان سیناوغلو”، رئیس ناظر ملی تبعیض و نژادپرستی در مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان در این باره گفت: او دلایل این امر را در تاریخ استعماری آلمان می‌بیند که «تصاویر و گفتمان‌های نژادپرستانه» آن ادامه داشت و – در مقایسه با فرانسه یا بریتانیا – به کندی با آن برخورد می‌شد. به گفته وی، چنین گفتمان هایی از طریق مهاجرت به آلمان به روز می شوند. او همچنین افزایش تجارب نژادپرستی را با «تغییر به راست» که «در جامعه احساس می شود مرتبط دانست.

“لورنز نارکو لینگ”، دانشمند علوم اجتماعی در دانشگاه انجیلی بوخوم نیز به همین ترتیب نظر داد. وی تاکید کرد: جامعه آلمان خیلی دیر تشخیص داد که یک جامعه مهاجر است. علاوه بر این، آگاهی افراد آسیب دیده از تجربیات آنها از طریق افزایش موضوع عمومی افزایش یافته است. نارکو لینگ از سیاست خواست که وارد عمل شود.وی گفت: بالاخره باید یک قانون ضد تبعیض ایجاد شود که شایسته این نام باشد.

انتهای پیام/

source