چه ویژگی‌هایی در تعیین قیمت اسکیت مؤثر است؟

اگر علاقه‌مند به یادگیری ورزش اسکیت هستید و تصمیم گرفته‌اید برای خرید کفش اسکیت اقدام کنید، پس به‌دنبال پاسخ این سؤال نیز هستید:

قیمت اسکیت مناسب من چقدر است؟

در بین کفش‌های اسکیت تنوع بسیار فراوانی وجود دارد. این در حدی است که حتی از نظر قیمت نیز گزینه‌های متنوع فراوانی را می‌یابید.

بسیاری عقیده دارند تجهیزات ارزان همان خدماتی را ارائه می‌دهند که تجهیزات گران دارند. این گروه صَرف هزینه‌ی بیشتر را هدردادن بودجه و سرمایه می‌دانند. در مقابل، گروهی نیز خرید تجهیزات گران را برای هر سطحی از فعالیت‌هایشان بهترین گزینه می‌دانند. شما از کدام گروه هستید؟

هرکس با هر عملکردی، طرز فکر خود را اصولی می‌داند؛ اما بیایید قبل از زدن مهر رَد یا تأیید بر هرکدام از نظریه‌های بالا، آن‌ها را بررسی کنیم. در ادامه باید ببینیم قیمت اسکیت با توجه به چه گزینه‌هایی بالاوپایین می‌شود. اگر شما هم در شُرُف خرید کفش اسکیت هستید، این متن می‌تواند کمک مطلوبی برای رسیدن به نتیجه‌ای درست برایتان به همراه بیاورد.

چه پارامترهایی در تعیین قیمت اسکیت مؤثر است؟

قیمت اسکیت به عوامل مختلفی از جمله نوع، برند، اندازه و کیفیت بستگی دارد. البته این عوامل از مهم‌ترین موارد هستند و اگر بخواهیم با نگاهی ریزبینانه بررسی کنیم می‌توانیم به بسیاری از موارد دیگر نیز اشاره کنیم.

کفش اسکیت بچه گانه

نوع کفش اسکیت

با ورود به دنیای تجهیزات اسکیت، انواع مختلفی از کفش‌های اسکیت را می‌بینیم که با هم در موارد متفاوتی اختلاف دارند. تفاوت در ساختار یک کفش اسکیت مانند تفاوت در رنگ نیستند که با توجه به سلیقه‌ی افراد تعیین می‌شوند. جنس بوت، تعداد و اندازه‌ی چرخ یا نوع فریم قرار است گزینه‌های کاربردی متعددی را در اختیارتان بگذارند. این کاربردهای متعدد باعث انتخاب هر کفش اسکیت برای سبک مشخصی از اسکیت‌سواری می‌شود.

حرفه‌ای‌های این ورزش می‌دانند که اسکیت‌سواری سبک‌های متعددی دارد. هر سبک در محیط خاص خود، با شیوه‌ی خاص و صدالبته نوع کفش مخصوص به خود مشخص می‌شود. به راحت‌ترین روش ممکن می‌توانیم بگوییم قیمت اسکیتی که برای تفریح استفاده می‌شود، به‌اندازه‌ی اسکیت‌های سبک‌های خاص گران نیست. دلیل واضح این نتیجه‌گیری نیز تولید انواع تفریحی در حجم بالاتر و با مواد کیفیت پایین‌تر است.

این در حالی است که اگر به سطوح بالاتری رسیده‌اید نیاز به تجهیزات باکیفیت برتر دارید که نتیجه‌ای جز بالا رفتن قیمت اسکیت ندارد. به همین دلیل است که هرچه بیشتر پیشرفت کنید، باید بیشتر هزینه کنید.

تاثیر نام تجاری برند در قیمت اسکیت

صرف نظر از اینکه کیفیت اسکیت انتخابی شما برای مبتدیان یا حرفه‌ای‌های آن رشته تهیه شده است، نام برند اسکیت نیز در گران یا ارزان‌بودن آن نقش دارد. کفش اسکیت رولربلید، رکسا، روسز، فلایینگ ایگل، سبا، لبدا یا بسیاری برندهای دیگر، همه ویژگی‌های خاص آن برند را یدک می‌کشند. آن‌ها با کیفیتی خاصِ همان برند تولید می‌شوند و با ویژگی‌هایی که آن برند در نظر دارد. در نهایت نیز شهرت آن برند بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد.

بازار هدف

به‌طور کلی، تفاوت فراوانی در قیمت اسکیت‌های مردانه و زنانه وجود ندارد؛ اما اسکیت‌های بزرگسالان گران‌تر از انواع مخصوص کودکان هستند.

کیفیت و تفاوت در قیمت اسکیت

مانند هر وسیله‌ی ورزشی دیگری، کیفیت بر قیمت اسکیت تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر کیفیت خود تحت تأثیر عوامل قبلی نیز قرار می‌گیرد. مثلا نام برند نشانی از کیفیت محصول نیز خواهد بود.

هزینه‌های دیگری که بر قیمت اسکیت اثر می‌گذارند

با وجود عواملی که ذکر کردیم، گزینه‌های دیگری هم می‌توانند این موارد را تحت تأثیر قرار دهند. از این جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. خرید آنلاین: اگر اسکیت‌های خود را به‌صورت آنلاین تهیه می‌کنید، می‌دانید که معمولا قیمت اسکیت ارزانتر از بازار است. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که برای خرید حضوری، هزینه‌های فراوانی را متحمل می‌شود. هزینه‌هایی که برای رسیدن به فروشگاه ورزشی می‌پردازید یا زمانی که باید از دست بدهید، نمونه‌هایی از چنین بودجه‌های هدررفته‌ای هستند که همیشه فراموششان می‌کنیم.
  2. خرید تجهیزات ضمیمه: یکی دیگر از عواملی که بر قیمت اسکیت‌های غلتکی تأثیر می‌گذارد این است که آیا کفش‌های اسکیت شما عضوی از مجموعه‌ی وسایل مورد نیاز اسکیت‌سواری مانند پد آرنج و زانوبند است یا آن را به‌طور تکی خریداری می‌کنید. معمولا خرید مجموعه‌ای کامل نسبت به خرید تکی اجناس آن مجموعه به‌صرفه‌تر است.

آیا کفش‌های اسکیت گران بهتر هستند؟

با توجه به مواردی که ذکر کردیم، پرداخت هزینه‌های بالا برای داشتن یک جفت کفش اسکیت، امری لازم نیست. اکنون می‌دانیم که اسکیت‌های باکیفیت، گران هستند؛ چون از مواد باکیفیت و با فناوری مطلوب ساخته شده‌اند. همچنین می‌دانیم برخی از اسکیت‌ها به‌خاطر عوامل دیگری مانند نام تجاری خود قیمت بالایی دارند؛ اما با وجود این موارد ابتدا باید برای خرید کفش اسکیت به ویژگی‌های مورد نیازتان و نه فقط قیمت آن توجه کنید.

 

اینکه تمام بودجه‌ی خود را برای خرید کفش اسکیت به کار ببرید یا آنقدر صرفه‌جویی کنید که در پایان محصولی بی‌استفاده به دست بیاورید، اصلا با منطق سازگار نیست. بهترین سؤالی که خیلی قبل‌تر از پرداخت قیمت اسکیت باید از خود بپرسید این است:

«کفش‌های اسکیت من قرار است چه ویژگی‌هایی را به من بدهند و من برای رفع چه نیازهایی می‌خواهم آن‌ها را داشته باشم؟»

بهترین روش برای پیدا کردن ارزانترین قیمت اسکیت چیست؟

پیداکردن کفش اسکیت با وجود داشتن اطلاعات لازم کار چندان سختی نیست؛ مخصوصا اگر از روش خرید اینترنتی استفاده کنید. با استفاده از چنین روشی نه‌تنها بررسی انواع مختلف این محصول آسان می‌شود، بلکه قادر هستید محصولات برندهای مختلف را نیز از نظر بگذرانید.

در این روش مخصوصا با مراجعه به سایت‌های فروشگاهی معتبر به قیمت اسکیت و دیگر تجهیزات ورزشی نیز دسترسی دارید. البته که به هزینه‌های خرید باید هزینه‌ی ارسال را هم اضافه کنید؛ ولی بسیاری از هزینه‌ها مانند هزینه‌ی طی مسافت و صرف زمان برای رسیدن به فروشگاه حذف می‌شود.

مخلص کلام

می‌دانیم که برای شروع ورزش اسکیت و ادامه‌ی آن، استفاده از کفش مناسب و پرداخت هزینه‌های آن امری ضروری است. در این مطلب نیز متوجه شدیم که قیمت اسکیت نمی‌تواند دلیل موجهی برای خرید یک جفت کفش مناسب اسکیت به شمار رود.

قیمت اسکیت نشان‌دهنده‌ی وجود ویژگی خاصی در آن است. با توجه به این قضیه باید ویژگی خاص کفش را بررسی و سپس در صورت نیاز برای خرید اقدام کنید.


source