معرفی مزدا آیکانیک SP

فرم بدنه مزدا آیکانیک SP شباهت زیادی به کانسپت مزدا Vision Study دارد، که سال گذشته معرفی شد. ابعاد کوچک مجموعه پیشرانه، امکان پایین آوردن ارتفاع کاپوت و همچنین طراحی خودرو در ابعاد جمع و جور را فراهم نموده است، ضمن‌ این‌که برآمدگی گلگیرها، بازهم مزدا RX-7 را به یاد می‌­آورد. این مورد درباره فرم جلوپنجره و چراغ‌های عقب نیز صدق می­کند.

درها با گوشه تیز تاحدی رو به بالا باز می­‌شود، درحالیکه رنگ قرمز Viola نیز با هویت این خودروی اسپرت کاملا هماهنگی دارد.

ابعاد بدنه مزدا آیکانیک SP در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.18، 2.1 و 1.14 متر و وزن آن هم 1450 کیلوگرم اعلام شده است، بنابراین طول آن 10.4 سانتیمتر کوتاه‌تر و وزن آن، 180 کیلوگرم سنگین­‌تر از مزدا RX-7 مدل 1997 است. با وجود این، مزدا آیکانیک SP به مراتب از رقبای اصلی یعنی تویوتا سوپرا و نیسان Z با وزن به ترتیب 1515 و 1596 کیلوگرم سبک‌­تر است.

با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه نسبت به نسل فعلی MX-5 میاتا، می‌­توان آیکانیک SP را جانشین معنوی RX-7 محسوب کرد.

در کابین مزدا آیکانیک SP با طرحی حداقل­گرا مواجه هستیم، که انتخابگر دکمه­‌ای دسته دنده با شباهت به ماشین تحریر، دو نمایشگر دیجیتال، دوخت روکش داشبورد و پوشش داخلی درها به سبک kakenui و روکش پارچه‌­ای حاصل از مواد بازیافتی روی صندلی‌ها را به همراه دارد.

source