ویژگی‌ کفش مناسب پیاده روی + راهنمای خرید بهترین برندها

خرید بهترین کفش پیاده‌روی یا کفش‌های رانینگ از میان انواع مختلفی برندهایی که در بازار موجود هستند واقعا یک چالش است. برای انتخاب کفش مناسب برای پیاده‌روی طولانی یا دویدن، باید به معیارهای مختلفی توجه داشته باشیم.

انتخاب کفش مناسب بستگی به انواع متغیرها دارد. هنگام خرید، ویژگی‌های متعددی از جنس مواد استفاده شده در ساخت کفش تا طراحی و انتخاب رنگ، می‌توانند نقش مهمی در انتخاب شما داشته باشد.

به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که برای یافتن بهترین کفش پیاده‌روی زنانه یا مردانه نیاز به توجه به این ویژگی‌ها داریم و باید نکاتی را قبل خرید بدانیم. در این مطلب سعی داریم تا شما با ویژگی های کفش پیاده آشنا کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

ویژگی‌ کفش مناسب پیاده روی

ویژگی‌های مهم کفش مخصوص پیاده روی

روش تولید یک کفش تأثیر زیادی بر تناسب و عملکرد آن دارد. آشنایی با قسمت‌های اصلی کفش پیاده‌روی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از بین انواع مختلف سبک‌ها و مارک‌ها بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.

  1. وزن سبک داشته باشد : بدون شک، وزن کفش‌های ورزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به ویژه در مورد کفش‌های پیاده‌روی و دویدن. این نوع کفش‌ها باید بسیار سبک باشند تا به شما امکان پیاده‌روی یا دویدن آسان‌تر و راحت‌تر را بدهند.
  2. قابلیت تنفس : قطعاً، قابلیت تنفس کفش‌های ورزشی یک عامل بسیار حیاتی است. با توجه به فعالیت بدنی حین پیاده‌روی و دویدن، انتخاب کفشی که قابلیت تنفس داشته باشد و رطوبت را از بین ببرد، می‌تواند راحتی و کارایی شما را بهبود بخشد.
  3. انعطاف‌پذیری: بله، قابلیت انعطاف‌پذیری کفش در ورزش‌هایی مانند دویدن بسیار مهم است. ویژگی انعطاف‌پذیری کفش به پاها این امکان را می‌دهد که به صورت طبیعی حرکت کنند و در پیشگیری از ایجاد فشار و آسیب به مچ‌ها و زانوها بعنوان محافظ عمل کنند
  4. زیره و لایه میانی : یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کفش‌های ورزشی میزان ضربه‌پذیری و انتقال ضربه به پا است. برای همین، در انتخاب کفش، باید به طراحی زیره و لایه میانی آن توجه ویژه داشت. اکثر کفش‌های پیاده‌روی و دویدن دارای زیره‌های لاستیکی هستند، اما تفاوت آن‌ها در طراحی زیره است. زیره کفش برای ورزش‌های پیاده‌روی و دویدن باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی باشد تا بتواند فشار ناشی از ضربات را به پاها منتقل کمتر کند..
  5. زیره کفش: یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کفش‌های ورزشی میزان ضربه‌پذیری و انتقال ضربه به پا است. برای همین، در انتخاب کفش، باید به طراحی زیره و لایه میانی آن توجه ویژه داشت. اکثر کفش‌های پیاده‌روی و دویدن دارای زیره‌های لاستیکی هستند، اما تفاوت آن‌ها در طراحی زیره است. زیره کفش برای ورزش‌های پیاده‌روی و دویدن باید دارای قوس‌هایی در ناحیه میانی باشد تا بتواند فشار ناشی از ضربات را به پاها منتقل کمتر کند..
  6. طراحی کفش : هدف یک کفش مناسب ورزشی این است که در زمان ورزش به شما احساس راحتی بیشتری دهد و به بهترین حالت ممکن از پاها و اندام‌هایتان در هنگام ورزش محافطت کند.

بهترین برندهای تولید کننده کفش پیاده روی

اگر به سلامت اعضای بدن در هنگام ورزش و پیاده روی اهمیت می دهید، احتمالاً از اهمیت انتخاب کفش‌های استاندارد آگاهید. پا به عنوان یکی از اعضای اصلی بدن شناخته می‌شود و هر گونه تأثیر مخربی بر روی آن می‌تواند به سایر اعضای بدن خصوصا ستون فقرات آسیب برساند. پوشیدن کفش‌های ناسازگار ممکن است باعث فشار زیاد بر پاها شود و در آینده به بروز بیماری‌های مزمن منجر شود.

با این حال، در حال حاضر بسیاری از برندها وجود دارند که کفش‌های با کیفیت و مرغوبی تولید می‌کنند. این برندها از جدیدترین فناوری‌ها و متریال‌های با کیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند.

  • کفش نایک (Nike)
  • کفش ریبوک (Reebok)
  • ونس (vans)
  • کفش آدیداس (Adidas)
  • نیو بالانس (NEW BALANCE)
  • کفش اسکچرز (Skechers)
  • کفش آسیکس (asics)

بهترین برندهای تولید کننده کفش ورزشی

کفش پیاده روی استاندارد و اصل را از کجا بخریم ؟

اگر از علاقمندان به تولید های برندهای مطرح جهانی هستید و با توجه به اینکه این کمپانی ها در ایران نمایندگی ندارند تهیه و خرید کفش ورزشی اصل کاری غیرممکن به نظر می رسد!! اما نگران نباشید شما می توانید با کمک سایت میکرولس ; که بعنوان یک سایت معتبر و واسط در زمینه خرید از آمازون (amazon) فعالیت می کند بهترین برندهای کفش ورزشی را با پرداخت ریالی خرید کرده و درب منزل دریافت کنید

شما می توانید لینک محصول مورد نظر خود را در سایت آمازون برای کارشناسان میکرولس ارسال کرده و پس از بررسی و برآورد قیمت در صورت تایید از طرف شما محصول مورد نظر خریداری شده و به آدرس شما ارسال می گردد.

با توجه به اینکه آمازون در سراسر دنیا بجز چند کشور خاص نمایندگی دارد شما می توانید درصورتیکه نیاز دارید محصول در سریعترین زمان ممکن بدست شما برسد با خرید از آمازون امارات، تمامی اقلام ورزشی خصوصا کفش پیاده روی را از معتبر ترین برندها خریداری کرده و ظرف مدت 15 روز کاری محصول را در ایران با ضمانت کیفیت اصالت کالا دریافت نمایید

خرید کفش ورزشی از آمازون با سایت میکرولس

۶ نکته مهم برای خرید کفش پیاده‌روی

برای اطمینان از راحتی پاهایتان در هنگام پیاده‌روی، انتخاب کفشی که از پنجه تا پاشنه برای پای شما مناسب باشد بسیار مهم است. بهترین راه برای انتخاب چنین کفشی مشاوره با متخصصان حوزه است. اما بطور کلی عموما ورزشکاران حرفه ای توصیه های برای خرید کفش ورزشی و پیاده روی دارند که مطابق با راهنمایی های زیر می باشد

پاشنه کفش باید راحت باشد

پاشنه کفش پیاده‌روی باید به طور کامل راحت بر روی پا نشیند و فشار اضافی به پاها وارد نکند. وقتی بند کفش را از تمام سوراخ‌های بند عبور داده و پیش از گره زدن، باید به سادگی بتوانید پاشنه پا را از کفش بیرون بیاورید.

رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد

رویه یک کفش پیاده‌روی یا دویدن باید حس امنیت و راحتی را در شما ایجاد کند

پهنای کفش باید اجازه تکان خوردن به پا بدهد

شما باید به سادگی بتوانید پنجه‌های پاي خود را در کفش به هر طرف حرکت دهید؛ بدون آن که پای شما از زیره کفش بیرون بزند.

کفش‌ها باید برای قد پا جا داشته باشند

پاها ممکن است در زمان پیاده روی و دوید کمی متورم شده و یا ممکن است کشیده تر شوند بنابراین لازم است تا به اندازه یک بند دست بین بلندترین انگشت پا و نوک کفش فاصله وجود داشته باشد

کفشی را انتخاب کنید که برای گودی پای شما مناسب باشد

برای انتخاب بهترین کفش ورزشی برای پیاده‌روی، شناخت ویژگی‌های پای خود و نوع گودی پا به شدت مهم است. احساس حمایتی که کفش می‌تواند به پا ارائه دهد، می‌تواند به تجربه ورزشی شما ارتقاء بخشد

راهنمای خرید کفش ورزشی

در نهایت

کفش‌های نادرست می‌توانند منبع مشکلات متعددی باشند. اکنون که می‌دانید به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنید، می‌توانید با اطمینان به خرید کفش‌های مخصوص پیاده‌روی بپردازید و از آنها برای پیاده‌روی بهره‌مند شوید.

همچنین در این مطلب به بررسی دغدغه خرید کفش ورزشی و پیاده روی از برندهای معتبر پرداختیم و سایت میکرولس را بعنوان یک مجموعه معتبر در زمینه خرید کالا و وسایل ورزشی اصل از آمازون، ایبی و سایر سایت های خارجی به شما معرفی کردیم


source