چینیها بعد از آوردن هایما S7 توربو، هایما S5 سری اول (با گیربکس CVT)، هایما S7 توربو پلاس و سپس هایما S5 سری دوم (با گیربکس 6AT) به بازار ایران، حالا میخواهند در کلاس خودروها ون نیز، خودی نشان دهند.
اواسط سال 2020 بود که هایما، محصولی متفاوت در سگمنت MPV یا خودروهای چندمنظوره را به بازار چین فرستاد؛ خودرویی که به لحاظ طراحی، یک سر و گردن از سایر محصولات این شرکت، مدرنتر و پویاتر نشان میدهد. البته این ون هایما، فقط برای بازار آسیای شرقی ساخته نشده بود چراکه استراتژی جدید شرکتهای چینی، توسعه بیشتر محصولات برای بازار هند و روسیه نیز هست. در همین راستان مجموعه سرمایهگذاری مشترک FAW-Haima جدیدترین استیشن کاربردی خود را به اسم هایما 7X به خیابانها فرستاد.
این خودرو که سال 2019 رونمایی شد و از اواخر سال 2020 به بازار چین رفت، ابتدا قرار بود تنها برای مشتریان بومی بازار چین باشد ولی تقاضا از سوی مشتریان هندی، هایما را بر آن داشت تا ویرایش جدید آن را نیز برای این کشور تدارک ببیند.
هایمای جدید با طراحی درخشان و بسیار آیندهنگر، سبک جدید زبان بصری شرکت را به نمایش گذاشته است. جلوپنجرهای عریض با حالتی مقعر که روی آن ستونهای عمودی تعبیه شده، در کنار چراغهای باریک LED فضایی که با حالتی جسورانه به سمت داخل کشیده شدهاند، حس و حال تهاجمی به هایما 7X بخشیدهاند.
اگرچه رونمایی این خودرو در نمایشگاه Auto Expo هندوستان، حواشی بسیاری به همراه داشته ولی کارشناسان، این اقدام هایما را یک حرکت رو به جلو تلقی میکنند. چراکه در حال حاضر موفقترین همکلاس هایما 7X در بازار هند، تویوتا اینووا (Innova) است.
امکانات جالبی مانند ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، رادار تغییرلاین، سنسورهای پارک جلو عقب، سیستم اتوپارک، دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری و گیربکس با دو حالت اسپرت و برفی، از جمله آپشنهایی است که فقط در تیپهای گرانتر هایما 7X نصب میشوند.
source