انتخاب اوزمن برای گروه مشورتی شورای فضایی خبر از ورود سیرا نوادا به عنوان بازیکن اصلی می دهد.

انتخاب اوزمن برای گروه مشورتی شورای فضایی خبر از ورود سیرا نوادا به عنوان بازیکن اصلی می دهد.
هنگامی که شورای ملی فضایی تازه متولد شده میزبان یک پانل نوآوری در اولین جلسه خود در اکتبر گذشته بود، ناظران خاطرنشان کردند که هر سه شرکت دعوت شده برای مشارکت توسط میلیاردرهای خودساخته رهبری می شدند. احتمالاً نام دو نفر از آنها را شنیده اید – جف بزوس و ایلان ماسک. بازیکن سوم، مدیرعامل سیرا نوادا، فاتح اوزمن، ممکن است برای شما چندان آشنا نباشد.
اما او خواهد بود. اوزمن و همسرش ارن تنها مالکان سیرا نوادا هستند، شرکتی که از سال 1994 به یک پیمانکار هوایی و دفاعی میلیارد دلاری تبدیل شده است. نام فاتح دوباره روز سه‌شنبه، زمانی که او به عنوان نامزد گروه کاربران تازه‌تشکیل شده شورای فضایی در فهرست قرار گرفت – هیئتی که شامل مدیران اجرایی بوئینگ، لاکهید مارتین و نورث روپ گرومن نیز می‌شود، ظاهر شد.
این یک موفقیت برای قهرمان سابق دوچرخه سواری ترکیه است که دوست دارد بگوید وقتی به آمریکا رسید، تنها یک دوچرخه و یک کوله پشتی داشت. همسرش ارن اوزمن، او نیز ترک تبار، تنها با یک کوله پشتی وارد شد. در یکی از طعنه های کوچک زندگی، آن دو در دانشگاه نوادا در رنو، جایی که فاتح برای تحصیل در رشته مهندسی برق و ارن برای MBA خود رفته بود، ملاقات کردند.

ارن و فاتح اوزمن، به ترتیب رئیس و مدیر اجرایی سیرا نوادا… [+] شرکت.
سیرا نوادا
پس از اینکه فاتح و ارن در سال 1994 خرید مدیریتی خود را از شرکت در حال مبارزه انجام دادند – آنها مجبور شدند خانه خود را به عنوان وثیقه بگذارند – ارن رئیس جمهور شد و هر دوی آنها یک داستان موفقیت کلاسیک آمریکایی را آغاز کردند. سیرا نوادا یکی از همکاران قدیمی اتاق فکر و مشتری مشاوره من است. من در طول سال‌ها بارها تلاش کرده‌ام که آنها را برای مصاحبه با فوربس دعوت کنم.
من هنوز موفق نشده ام، اما سیرا نوادا اکنون در فضای A&D آنقدر بزرگ شده است که پنهان کردن میزان موفقیت آنها غیرممکن شده است. ترکیبی از کار سخت، ایده های تخیلی و خریدهای هدفمند، سیرا نوادا را به یکی از سریع ترین شرکت های خانوادگی در حال رشد در آمریکا تبدیل کرده است. این شرکت مرتباً به دلیل سرعت نوآوری و جذابیت محیط کار خود شناخته می شود.
با بازدید از وب‌سایت شرکت چیز زیادی در مورد امور مالی شرکت نمی‌آموزید، اما من به خوبی می‌دانم که SNC هرگز سال زیان‌دهی نداشته است و هرگز سرمایه‌گذاری را از خارجی‌ها دریافت نکرده است. تنها در این زمینه، وقایع نگاری اوزمن داستانی قابل توجه خواهد بود. اما این واقعیت که این دو شهروند خارجی سابق برای اولین بار در کارهای دفاعی ثروت خود را به دست آوردند، نه تنها قابل توجه است – بلکه تقریباً منحصر به فرد است.
حتی زمانی که متقاضیان تمام عمر خود را در آمریکا گذرانده باشند، اخذ مجوزهای لازم برای مشارکت در تحقیقات فناوری حساس برای ارتش بسیار دشوار است. در مورد اوزمن‌ها، آنها به تدریج اعتماد مشتریان دولتی را با ارائه محصولاتی که به طور غیرعادی به نیازهای نظامی پاسخ می‌دادند – به سرعت و با هزینه کم، جلب کردند.
تحصیل در ترکیه
وسیله نقلیه فضایی Dream Chaser SNC که قرار است ایستگاه فضایی بین‌المللی را تامین کند.
ویکی مدیا
به عنوان مثال، حسگر هوابرد Gorgon Stare این شرکت تنها سیستم تصویربرداری حرکتی پایدار و گسترده نیروی هوایی در زمانی بود که چنین فناوری برای ردیابی تروریست های گریزان به شدت مورد نیاز بود. عملیات دفاعی سیرا نوادا اکنون طیف متنوعی از صلاحیت‌های با فناوری پیشرفته از جنگ الکترونیک گرفته تا شناسایی دقیق و امنیت سایبری و اصلاح هواپیماها را در بر می‌گیرد.
برخی از فن‌آوری‌هایی که این شرکت پیشگام بوده است، برای استفاده‌های غیرنظامی و تجاری، مانند مسدود کردن حملات سایبری به زیرساخت‌های صنعتی و شناسایی منبع جرایم خشونت‌آمیز در مناطق بزرگ شهری، تطبیق داده می‌شوند. با این حال، آنچه توجه شورای ملی فضایی را به خود جلب کرد، گسترش سریع تجارت سیرا نوادا در سیستم‌های فضایی بود.
این تجارت توسط Dream Chaser، تنها وسیله نقلیه فضایی تجاری و بدنه بالابر کشور که قادر به فرود در باند فرودگاه است، نشان داده شده است. سیرا نوادا در حال توسعه Dream Chaser برای پرتاب اولیه در سال 2020 است و پس از آن انتظار می رود ماموریت های تدارکاتی منظم را به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد. این شرکت همچنین در حال توسعه ماهواره‌هایی برای چندین مشتری است و با همکاری Aerojet Rocketdyne برای ایجاد یک زیستگاه فضایی برای ماموریت‌های طولانی مدت کار می‌کند.
برخی از جنبه های داستان سیرا نوادا برای عموم قابل دسترسی نیستند و هرگز نخواهند شد. اما این گواهی بر گشودگی و سیال بودن فرهنگ آمریکایی است که دو مهاجر که حتی یکدیگر را نمی‌شناختند می‌توانستند بدون هیچ منبعی جز اراده‌شان برای موفقیت به این سواحل برسند و چندین دهه بعد صاحب یک تامین‌کننده فناوری مورد اعتماد برای آمریکا شوند. دولت فدرال با بیش از 3500 کارمند.
آنچه که اعلامیه دیروز شورای ملی فضایی نشان داد این بود که اوزمن ها و شرکت آنها اکنون از این آستانه نهایی عبور کرده و به اولین ردیف تامین کنندگان هوافضا و دفاعی رسیده اند. شما اغلب در مورد چنین موفقیتی در طول زندگی نمی شنوید، بنابراین وقتی این کار را انجام می دهید ارزش توجه دارد.
لورن تامسون من به عنوان مدیر عملیاتی مؤسسه غیرانتفاعی لکسینگتون و مدیر اجرایی Source Associates بر پیامدهای استراتژیک، اقتصادی و تجاری هزینه های دفاعی تمرکز می کنم. قبل از تصدی پست‌های فعلی‌ام، معاون مدیر برنامه مطالعات امنیتی در دانشگاه جورج تاون بودم و دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه استراتژی، فناوری و امور رسانه‌ای را در جورج تاون تدریس می‌کردم. من همچنین در مدرسه دولتی کندی دانشگاه هاروارد تدریس کرده ام. من دارای مدرک دکترا و فوق لیسانس دولتی از دانشگاه جورج تاون و مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه نورث ایسترن هستم. افشا: موسسه لکسینگتون از بسیاری از پیمانکاران برجسته دفاعی کشور، از جمله بوئینگ، جنرال داینامیکس، لاکهید مارتین و فناوری های ریتون بودجه دریافت می کند.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source