لوییس همیلتون: خیلی خوشحالم که وینیسیوس جایزه سوکراتس را برد

طرفداری | وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی باشگاه رئال مادرید، برنده جایزه سوکراتس در سال 2023 شده است.

به گزارش رویترز، وینیسیوس جونیور به تازگی قراردادش را با باشگاه رئال مادرید تا سال تابستان 2027 تمدید کرده است، به دلیل اپلیکشینی که او برای آموزش به کودکان برزیلی راه انداخته و همچنین در سال 2022 حدود 335 هزار یورو در موسسه وینی جونیور (برنامه ای برای تحصیل کودکان فقیر) سرمایه گذاری کرد، در سال 2023 این مبلغ به 1 میلیون یورو رسید، موفق به دریافت جایزه سوکراتس شد. وینیسیوس در ماه‌های گذشته با چهرۀ زشت نژادپرستی هم همراه بوده و بعضا در استادیوم‌های مختلفی، علیه او چنین حرکات زشتی انجام می‌شود. لوییس همیلتون، ستارۀ مسابقات فرمول یک که ارتباط خوبی با این بازیکن برزیلی دارد با حمایت از وینی در مقابل توهین‌های نژادپرستانه می‌گوید از اینکه او به این جایزه دست پیدا کرده است، خیلی خوشحال است.

خیلی خوشحالم و به وینیسیوس افتخار می‌کنم که موفق شد جایزه سوکراتس را بدست آورد. واقعاً دیدن افرادی همچون او که چنین چالش‌هایی روبرو هستند و در مواجهه با آن شجاع هستند، قابل توجه و تقدیر است.

راننده مرسدس که خود به خاطر فعالیت‌های اجتماعی‌اش همچون دفاع از محیط زیست و اقلیت‌های جنسی از شهرت زیادی برخوردار است، در مسابقات فرمول یک ایتالیا با وینیسیوس ملاقات کرد. او دراین‌باره می‌گوید:

دیدار با او یک افتخار واقعی بود، وینی انرژی زیادی با خودش به تیم آورد. من همانطور که گفتم از اینکه او جایزه سوکراتس را برد خیلی خوشحالم، نه به این دلیل که او ورزشکار بزرگی است، بلکه به این خاطر که او یک سخنگوی عالی برای مردم و فرهنگ‌هاست.

source