وانت تیونینگ شده و کف‌خواب تویوتا را ببینید

وانت‌های کف‌خواب تیونینگ شده با کیت بدنه پهن و دریچه های متعدد ورودی هوا روی بدنه که سوار بر رینگ های پهن باشند، این روزها کمتر دیده می‌شوند اما پدیده رایج اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ میلیادی بودند. تویوتا برای نمایشگاه تیونینگ و افترمارکت سِماشو ۲۰۲۳، نمونه‌ای نمایشی برپایه تاکوما جدید با پسوند ایکس رانر ارائه کرده که یاد این وانت های اسپرت تقریبا فراموش‌شده را زنده می‌کند. این تویوتای جدید، همچنین یادآور پیکاپ اسپرتی است که در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ با نام تاکوما ایکس رانر عرضه شد.

وانت اسپرت مفهومی تویوتا تاکوما ایکس رانر ۲۰۲۳ - Toyota tacoma X Runner Concept

همچون تاکوما ایکس رانر ۲۰۰۵، کانسپت جدید تویوتا دارای اتاق به اصطلاح یک‌ونیم بوده، ارتفاع سواری پایین‌تر و یک کیت بدنه پهن دارد. ست رینگ های و ۲۱ اینچ فیبرکربنی و یک کاور اختصاصی نیز برای کفی بار دارد که ظاهر خودرو را، اسپرتی‌تر می‌کنند.

وانت اسپرت مفهومی تویوتا تاکوما ایکس رانر ۲۰۲۳ - Toyota tacoma X Runner Concept

البته در کنار اینها، باید به استفاده از پیشرانه ۳.۴ لیتری توئین‌توربو V6 برادر بزرگتری تاکوما، یعنی تاندرا در Tacoma X-Runner concept اشاره کنیم. این پیشرانه تقویت شده، در حالی ۴۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار Tacoma X-Runner concept قرار می‌دهد که امروز، نمونه تولیدی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در قدرتمندترین حالت ممکن (یعنی در نمونه هایبرید دارای موتور ۴ سیلندر)، تنها ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت دارد! بخش هایی از مجموعه محرکه نیز در این خودروی مفهومی، همچون موتور، از تاندرا گرفته شده.

انتهای پیام

source