شینگل

مردی روی پشت بام ناودان ها را تمیز می کند (عکس از هیونگ چانگ/دنور پست از طریق گتی ایماژ)

تابستان هنوز کاملاً به پایان نرسیده است، اما پاییز آنقدرها هم که به نظر می رسد دور نیست. انجام یک دور از کارهای ساده تعمیر و نگهداری پاییزی در حال حاضر می تواند باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و استرس شما در هنگام آمدن هوای سرد شود. در اینجا چند پیشنهاد برای شروع شما وجود دارد.
خارج از
ناودان ها را تمیز کنید. ناودان ها هیچ ارتباطی با سدهای یخی ندارند، اما گرفتگی ناودان های باران می تواند مشکل را تشدید کند. آنها را در بهار و زمانی که برگها از بین می روند تمیز کنید تا بتوانند زهکشی سقف را جمع آوری کرده و از خانه دور کنند.
اگر در گذشته با مشکلات سد یخ مواجه بوده اید، ممکن است بخواهید با یک سقف ساز تماس بگیرید تا برخی بهبودها را انجام دهید که عملاً مشکل را از بین می برد. یک اتاق زیر شیروانی با تهویه خوب و عایق بندی شده به ندرت با مشکل سد یخ مواجه می شود. نصب سپر یخ و آب در زیر زونا در لبه های پایین سقف و در دره ها بیمه عالی است.
پاییز زمانی است که موجودات اغلب وارد خانه‌های ما می‌شوند تا لانه بسازند و از هوای سرد خارج شوند. بنابراین در فضای بیرونی قدم بزنید و به دنبال راه هایی باشید که حیوانات کوچک بتوانند وارد خانه شما شوند و آنها را ببندید. یک موش می تواند از سوراخی به کوچکی یک سکه بچرخد، بنابراین به دقت به دنبال آن سوراخ های کوچک باشید.
برگ ها و سایر زباله ها را از چاه های پنجره خارج کنید تا مطمئن شوید که حداقل 6 اینچ بین خاک و هر عضو چوبی قرار دارید. این کار باید هر سال انجام شود.
مطمئن شوید که پنجره های طوفانی شما پایین آمده و شکسته نشده اند (اگر پنجره های طوفانی دارید). ممکن است بخواهید در جایی که در قسمت بیرونی خراب شده است دوباره درزبندی را اعمال کنید. این اشتباه پرهزینه را مرتکب درزبندی سوراخ‌های گریه در پایه پنجره طوفان نشوید، زیرا آب باران را جمع‌آوری می‌کند و باعث پوسیدگی لبه‌های پنجره می‌شود. اگر سوراخ های گریه در پنجره های شما مسدود شده است، آنها را باز کنید یا سوراخ های جدیدی ایجاد کنید.
اگر در خانه خود پنجره های ترموپان جدیدتری دارید، آیا هیچ کدام از آنها کدر شده است؟ در این صورت، درزگیرهای خلاء شکسته شده، ارزش عایق خود را از دست داده اند و باید تعویض شوند.
در فضای بیرونی خانه قدم بزنید و به دنبال مناطقی باشید که نیاز به توجه دارند. آیا بخش هایی از ناودان های باران وجود دارد که توسط برف و یخ از خانه دور شده اند؟ جیب های کوچک پوسیدگی چوب در سال گذشته چقدر رشد کرده اند؟ نمای بیرونی پوسیده یک نقطه ورود عالی به خانه شما برای بسیاری از حشرات و موجودات است. چوب های پوسیده را جایگزین کنید و ناودان های شل را قبل از پرواز برف وصل کنید.
اگر آن پله‌ها در سال گذشته به دلیل برف و یخ زمستانی واقعاً نرم و لطیف شده‌اند، شاید اکنون زمان آن است که آنها را با یک رنگ بافت پوشانده کنید. هرگز از نمک برای ذوب یخ در پله های بنایی یا پیاده روی استفاده نکنید، این کار باعث خراب شدن سنگ تراشی می شود. در عوض، آنها را تا حد امکان تمیز کنید و در صورت نیاز از ماسه تمیز برای ایجاد کشش بهتر استفاده کنید. اگر پله های بنایی شما در حال خراب شدن هستند، پاییز زمان بسیار خوبی برای تعمیر است.
اگر آن درب ورودی قدیمی خیلی کشدار بود، در حال حاضر آب و هوا را جایگزین کنید و برای اولین یخبندان آماده شوید. یا آن را با یک درب عایق جایگزین کنید، اگر این در بودجه است.
سیستم گرمایش
هوا را از رادیاتورهای آب گرم یا قرنیزهای اجباری خود خارج کنید. هرگز نباید صدای هجوم آب را از طریق لوله ها یا رادیاتورها بشنوید. اگر این کار را انجام دهید، به این معنی است که هوا در خط وجود دارد و سیستم باید تخلیه شود. اگر نمی دانید چگونه رادیاتور خود را خون ریزی کنید، این ویدیو را تماشا کنید.
آیا گرمای بخار دارید؟ مطمئن شوید که در فصل گرمایش هر چند هفته یکبار مقداری آب از شیر قطع آب کم روی دیگ بخار خارج کنید. همچنین مطمئن شوید که سطح آب در دیگ به اندازه کافی بالا باشد.
آیا دریچه های هوا در رادیاتورهای بخار شما به درستی کار می کنند؟ اکثر خانه‌هایی که دارای گرمای بخار هستند، دریچه‌های هوای بسیار قدیمی دارند که بخار و/یا آب نشت می‌کنند (فقط باید هوا را تخلیه کنند) یا اصلاً کار نمی‌کنند. جایگزینی آنها ساده است و اغلب می تواند عملکرد سیستم را بهبود بخشد. تعویض دریچه های هوای قدیمی با دریچه های هوای قابل تنظیم جدید کنترل بسیار بیشتری بر گرمای هر اتاق برای شما فراهم می کند. هرگز سعی نکنید حرارت خروجی رادیاتور بخار را با شیر قطع کن کنترل کنید. به دریچه آسیب می رساند.
زمان مناسب برای سرویس سیستم گرمایشی قبل از شروع فصل است. اکثر افرادی که گرمای نفت دارند این کار را به هر حال انجام می دهند، اما در مورد واحدهای گازسوز به همان اندازه مهم است.
فیلتر هوای سیستم گرمایش هوای گرم اجباری خود را قبل از شروع فصل و هر 6 هفته یا بیشتر پس از آن بسته به خانه خود تعویض کنید. بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی متوجه می‌شوند که تمیز کردن حرفه‌ای کانال‌کشی و هواگیر باعث می‌شود در زمستان که زمان بیشتری را در داخل خانه می‌گذرانند، تسکین زیادی پیدا کنند.
زیر زمین
آبگرمکن را تخلیه کنید (این کار باید ماهانه انجام شود). عمر آبگرمکن را افزایش می دهد، راندمان را بهبود می بخشد و آب شما را تمیزتر نگه می دارد. در اینجا ویدیویی وجود دارد که نحوه انجام آن را به شما نشان می دهد.
دمای آب گرم را اندازه بگیرید. اگر دمای هوا بیشتر از 130 درجه فارنهایت باشد، انرژی را هدر می دهد و خطر سوختن را به دنبال دارد، بنابراین دمای آن را تا 120 درجه فارنهایت کاهش دهید. همچنین، عایق کاری آبگرمکن شما هزینه های عملیاتی را کاهش داده و طول عمر را بهبود می بخشد. فقط مطمئن شوید که عایق با مشعل یا شیر کاهش فشار دما تداخلی نداشته باشد.
شلنگ خروجی خشک کن را از نظر پرز بررسی کنید و آن را تمیز کنید. این زمان خوبی است تا شیلنگ اگزوز را تا حد ممکن صاف کنید و افتادگی های شلنگ را که پرز و آب را جمع می کند از بین ببرید.
شما باید قطع کننده های مدار در تابلو برق خود را به صورت ماهانه خاموش کنید. هیچ کس هرگز این کار را نمی کند، اما باید. تنها یک دقیقه طول می کشد.
داخلی
دودکش شومینه/اجاق هیزمی باید هر فصل به طور حرفه ای تمیز و بازرسی شود. همچنین از بسته بودن دمپر شومینه در زمانی که از شومینه استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید. باز گذاشتن آن گرما را با سرعت هشدار دهنده ای از خانه شما می مکد و راهی آسان برای ورود موجودات به خانه شما است.
آیا همه آشکارسازهای دود و آشکارسازهای مونوکسید کربن شما در وضعیت خوبی کار می کنند؟ تعویض باتری ها در زمانی که تابستان به پایان رسیده است ایده خوبی است.
کویل‌های یخچال خود را با جاروبرقی بکشید تا کثیفی‌ها از بین بروند و مانع از انتقال حرارت و کاهش کارایی می‌شوند. این دستگاه در طول سال به طور مداوم کار می کند، بنابراین تمیز نگه داشتن آن هزینه دارد.
جیم موریسون

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط varzeshikhabari