مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر

همان طور که همه ما می دانیم، یکی از قوی ترین ابزار های سئو در جای جای جهان، استفاده از کلمات کلیدی است؛ به طوری که کلمات کلیدی اصول و اساس سئو سایت را تشکیل می دهند و بدون آن ها داشتن یک سئو عالی تقریبا غیر ممکن است. این روز ها ابزاری جدید به نام کیورد پلنر از سمت گوگل معرفی شده است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد توجه متخصصان سئو قرار گرفته است و از آن بسیار استفاده می شود؛ اما کیورد پلنر چیست و چه تفاوتی با گوگل ترندز دارد؟ ما در این مقاله به سراغ مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر می رویم و ریز و درشت آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

کیورد پلنر چیست و چگونه عمل می کند؟

مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر




همان طور گفتیم مدتی است که کیورد پلنر بسیار محبوب شده است؛ اما در واقع کیورد پلنر چگونه کار می کند؟ کیورد پلنر ابزاری است که می تواند به هدف گذاری برای مقالات مختلف وب سایت شما کمک کند و علاوه بر آن، روی کمپین های بازاریابی دیجیتالتان تاثیر شایانی خواهند گذاشت.

اگر بخواهیم نحوه کار گوگل کیورد پلنر را بیشتر به شما توضیح دهیم؛ باید بگوییم که کیورد پلنر یک ابزار جست جوی کلمات کلیدی بهبود یافته و توسعه یافته است که از ترکیب ابزار کیورد گوگل و ابزار شناسایی ترافیک پدید آمده است. کیورد پلنر با ترکیب این دو ابزار می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر شناسایی و جست و جوی بهترین کلمات کلیدی، متوجه شوید که کدام یک از کلمات کلیدی بیشترین جست و جو را در موتور های جست و جوی گوگل دارد و به نوعی بهترین است. همین امکان ویژه باعث می شود تا اولین تقاوت در مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر به وجود آید و کیورد پلنر یک هیچ جلو بیفتد.

گوگل ترندز چیست و چگونه عمل می کند؟

گوگل ترندز




از سوی دیگر ما گوگل ترندز را در اختیار خود داریم که به بازاریابان دیجیتالی این امکان را می دهد تا بفهمند که در یک بازه زمانی خاص، کلمه کلیدی مورد نظر شان چه بازدیدی داشته است و چقدر جست و جو شده است. در واقع گوگل ترندز به شما می گوید که کلمه کلیدی تان در تاریخ و بازه زمانی ای که می خواهید به چه تعداد جست و جو شده است و آیا تعداد آن ها مناسب است یا خیر.

تفاوت های گوگل ترندز با کیورد پلنر

تفاوت ها




تفاوت اصلی کیورد پلنر با گوگل ترندز در این است که نحوه محاسبه محبوبیت انواع کلمه کلیدی در آن ها فرق دارد و هر کدام از یک سبک مختلف برای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده می کنند. گوگل ترندز به شما یک تعداد تقریبی را در یک بازه زمانی خاص می دهد. از سوی دیگر این کیورد پلنر است که به شما می گوید به طور کلی کلمه کلیدی تان چه بازدیدی را داشته است و به طور تخمینی حجم کلی را به شما نشان می دهد.

شاید با خود فکر کنید که در نهایت این دو فرق بسیاری با هم ندارند؛ اما اگر یک کلمه کلیدی را در درون این دو ابزار قرار دهید و در آخر نتیجه ها را برای بررسی در کنار هم بگذارید، متوجه خواهید شد که فرق آن ها بسیار بسیار بزرگ است و تفاوت زیادی دارند. برای همین است که این دو ابزار متفاوت از هم طراحی شده اند و هر کدام یک کار خاص را انجام می دهند و هدفی متفاوت دارند.

اما این پایان مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر نیست؛ اگر می خواهید که بدانید از استفاده یک کلمه کلیدی خاص چه بازدیدی را دریافت می کنید تا در رتبه بندی گوگل بهترین نتیجه را به دست آورید، بهتر است که به سراغ کیورد پلنر بروید؛ اما اگر می خواهید وب سایتی را در یک حوزه خاص استارت بزنید و بدانید که آیا آن حوزه از لحاظ جست و جو ها در حال افزایش بازدید است و یا کاهش بازدید، می توانید سری به گوگل ترندز بزنید تا نتایج را ببینید و بهترین حوزه را شناسایی کنید.

گوگل ترندز نتیجه خود را بر اساس صد ها و یا میلیون ها باری که یک کلمه کلیدی جست و جو شده است نشان نمی دهد و بر روی تعداد دفعات در یک تاریخ خاص تمرکز نمی کند؛ بلکه گوگل ترندز نتایج خود را بر اساس تمام جست و جو هایی که در آن بازه زمانی انجام شده است به ما نشان خواهد داد. درست است که کار آن با حجم جست و جو ها مرتبط است؛ اما همیشه از همبستگی کامل و دقیقی برخورد دار نیست.

بنابراین نباید به مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر بپردازید؛ چرا که هر کدام از آن ها کار متفاوت و مخصوصی را انجام می دهند و می توانند به صورت جداگانه ابزاری بسیار حرفه ای و دقیق برای شما باشند و اهداف مختلفتان را نشانه بگیرند.

جمع بندی

از مقایسه گوگل ترندز با کیورد پلنر به این نتیجه می رسیم که اگر به دنبال هدف قرار دادن یک دسته خاص و یا یک حوزه محبوب هستید، باید به سراغ گوگل ترندز بروید و نگاهی به آن بیندازید تا متوجه شوید که هر حوزه چه نتایجی را در بر دارد؛ اما اگر به دنبال کلمات کلیدی خاصی برای توسعه بازاریابی دیجیتال و سئو وب سایت تان می گردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیورد پلنر است؛ زیرا می تواند به شما نتایج دقیق تری را در رابطه با کلمه کلیدیتان ارائه دهد.

source