هیوندای یک پنل خورشیدی را روی یک ماشین الکتریکی قرار داده است اما رنگ آن سبز کاذب است

شینگل

هیوندای سوناتا EV با پنل خورشیدی روی سقف، برای فروش در کره
هیوندای
بار دیگر، ما شاهد سر و صدای زیادی در مورد ایده یک خودروی الکتریکی با پنل خورشیدی روی آن هستیم، در این مورد یک هیوندای سوناتا جدید (هنوز در ایالات متحده موجود نیست.) متأسفانه، لازم است به واقعیت های پشت این موضوع اشاره کنیم. چون ایده بسیار ضعیفی است
هیوندای می‌گوید که پنل خورشیدی آن‌ها برق کافی برای 808 مایل رانندگی در سال یا 2.2 مایل در روز را فراهم می‌کند – اگر خودرو را زیر نور خورشید رها کنید. این چیزی نیست، اما نزدیک به هیچ است، آنقدر نزدیک است که هزینه را توجیه نمی کند. شما همچنین فرصت چیزهایی مانند سقف پانوراما یا سانروف تسلا را از دست می دهید. این مقدار کم انرژی در تاریخچه خودروهای دارای پنل خورشیدی نشان داده شده است. یک پریوس اولیه با پنل خورشیدی فقط از آن برای تامین انرژی یک فن استفاده می کرد تا در روزهای گرم خودرو را خنک نگه دارد. 808 مایل برق با قیمت خانه حدود 22 دلار یا 6 سنت در روز ارزش دارد.
مسئله روزهای گرم مسئله مهمی است. معمولاً فقط 1-2 ساعت در روز رانندگی می کنید. برای به دست آوردن این قدرت باید ماشین را زیر نور خورشید پارک کنید. نه همه می توانند این کار را انجام دهند و نه همه مایل به انجام این کار هستند، زیرا در مکان های گرم به این معنی است که ماشین در حال پخت است و به راحتی می تواند تمام نیرویی را که از نشستن در آفتاب برای مدت کوتاه و گاهی اوقات بیشتر تولید می کند، مصرف کند. تهویه مطبوع اضافی برای خنک کردن خودروی آفتاب‌پز مورد نیاز است. (AC حدود 1 کیلو وات مصرف می کند و اگر 5 دقیقه اضافی کار کند، یک ساعت انرژی خورشیدی مصرف می کند.) پانل ها همچنین وزن کمی را اضافه می کنند.
قرار دادن پنل های خورشیدی روی خودروها در واقع می تواند ضد سبز باشد. به این دلیل که اگر قصد دارید مقداری پول برای پنل های خورشیدی خرج کنید، می خواهید از پتانسیل کامل آنها استفاده کنید. این بدان معناست که آن‌ها را در مکانی آفتاب‌گیر نصب کنید، با زاویه‌ای کج شوند تا به بهترین شکل خورشید را بگیرند، و مهم‌تر از همه، به شبکه برق متصل شوند. صاف گذاشتن آنها می تواند 30 درصد از انرژی تولید شده را از دست بدهد. البته پارک کردن در سایه تقریباً تمام آن را از دست می دهد.
در واقع، مانند پریوس قدیمی‌تر، بهترین استفاده از پنل خورشیدی می‌تواند خنک نگه داشتن خودرو در زمانی که مجبور به پارک کردن در آفتاب هستید باشد، نه اینکه شما عمداً زیر نور خورشید پارک کنید تا شارژ کنید. واقعیت این است که یک پنل خورشیدی خودرو، که باید به سقف خودرو شکل داده شود، محافظت شده و در برابر لرزش مقاوم باشد، بسیار گران‌تر از پانل‌های خورشیدی خانگی یا شبکه‌ای است. اگر می خواهید 2 مایل برد بیشتر در روز داشته باشید، بهترین گزینه این است که (اگر می توانید) یک باتری کمی بزرگتر بخرید و هزینه انرژی خورشیدی را از شرکت برق خود بپردازید.
اتصال به شبکه نیز مهم است. وقتی ماشین شما شارژ شد، برق جایی برای رفتن ندارد و شما به سادگی آن را دور می اندازید. با اتصال به شبکه، تمام برق مصرف می شود، خانه شما را تامین می کند یا سوخت فسیلی سوخت را در شبکه خنثی می کند. اگر بخواهیم منصفانه باشیم، پنل خورشیدی روی خودرو به قدری انرژی کمی تولید می کند که مدت زمان زیادی طول می کشد تا پنل خودرو را به سطح شارژ مورد نظر شما بازگرداند. و اکثر مردم ماشین خود را به طور کامل شارژ نمی کنند، بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن آن، می تواند کمی انرژی اضافی از پنل را تحمل کند. اگر می‌دانید که در تمام روز زیر نور خورشید می‌ماند، می‌توانید ماشین خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که شارژ معمولی شما را شارژ نکند. اما هنوز هم مواقعی وجود خواهد داشت که این قدرت را دور می اندازید.
امکان کارکرد وسیله نقلیه بر روی پنل خورشیدی وجود دارد. چالش سالانه جهانی خورشیدی، وسایل نقلیه ای با طراحی خاص، کوچک، کم شیار و فوق آیرودینامیک ساخته شده از مواد فوق سبک وزن و حمل یک راننده کوچک را برگزار می کند. آنها با وسایل نقلیه ای که 15 تا 20 برابر کارآمدتر از خودروهای برقی مصرفی هستند، یک مسیر طولانی را از میان یک بیابان آفتابی می رانند. چشمگیر است، اما عملی نیست.
اگر پنل‌های خورشیدی آنقدر ارزان شوند که بتوانیم آن‌ها را به هر جایی پرتاب کنیم، یا بسیار کارآمدتر، روی خودروها منطقی خواهند بود، به شرطی که ماشین را با پارک کردن آن در آفتاب بیش از حد گرم نکنید. اگر سقف و کاپوت را بپوشانید می توانند بهتر عمل کنند. آنها می توانند در موتورخانه هایی که سطح سقف بسیار بزرگتری دارند و برای مدت طولانی در جای خود قرار می گیرند، منطقی باشند. در غیر این صورت، پول انرژی خورشیدی خود را در پانل های روی پشت بام خود قرار دهید، یا بهتر است از یک شرکت برق که 100٪ انرژی های تجدید پذیر است استفاده کنید. در این میان، این پنل خورشیدی واقعاً تنها به یک دلیل وجود دارد، تا خریداران احساس خوبی داشته باشند، حتی اگر کار اشتباهی انجام داده باشند.
اینجا را بخوانید/نظر بگذارید.
برد تمپلتون، ClariNet، اولین کسب و کار مبتنی بر اینترنت در جهان را تأسیس کردم، رئیس بازنشسته بنیاد مرز الکترونیکی و یکی از اعضای موسسه آینده‌نگری هستم. علاقه فعلی من وسایل نقلیه خودران و روبات ها است. من در سال‌های اولیه فعالیت در تیم خودروی Google کار می‌کردم و مشاور و/یا سرمایه‌گذار برای OEM‌های خودرو و بسیاری از استارت‌آپ‌های برتر در خودروهای روب، حسگرها، ربات‌های تحویل‌دهنده و حتی برخی از خودروهای پرنده هستم. به علاوه AR/VR و نرم افزار. من در حال تأسیس دانشکده و کرسی محاسباتی برای دانشگاه Singularity هستم و در مورد فناوری خودروهای رباتیک در سراسر جهان می نویسم، مشورت می کنم و صحبت می کنم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source