برای سفر به آنکارا از کجا شروع کنیم؟ چطور به آنکارا سفر کنیم؟ وقتی صحبت از سفر به کشور ترکیه میشود بدون شک اولین گزینه‌‌ای که در تمامی ذهن‌ها نقش خواهد بست شهر بزرگ و توریستی استانبول است. درست است که استانبول یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای ترکیه برای گردش و تفریح است، اما تنها شهر گردشگری کشور ترکیه محسوب نمی‌شود چرا که این کشور شهرهای دیدنی بسیار دیگری نیز دارد که آنکارا یکی از آنها می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم سفی مجازی به آنکارا داشته و اطلاعاتی درباره سفر به این شهر توریستی کشور ترکیه در غالب راهنمای سفر به آنکارا در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین بخوانید :

آنکارا در حقیقت پایتخت کشور ترکیه می‌باشد که تلفیقی از مدرنیته و سنت است. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های دیدنی، تفریحی، رستوران‌ها و مراکز خریدی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. فرهنگ مردم آنکارا یا بهتر بگوییم مردم کشور ترکیه شباهت نسبتا زیادی با مردم ایران دارد. مردم این کشور به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است که توانسته با جاذبه‌های گردشگری که در دل خود جای داده است مورد توجه گردشگران بسیار زیادی از تمام دنیا قرار گیرد و سالانه میزبان گردشگرانی باشد که از اقصی نقاط دنیا به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما هم تصمیم دارید برای یکبار هم که شده سفری به آنکارا داشته باشید با راهنمای سفر به آنکارا تا انتها همراه شوید.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به آنکارا

راهنمای کامل سفر به آنکارا
راهنمای کامل سفر به آنکارا

کشور ترکیه به غیر از شهر بزرگ استانبول دارای شهرهای بسیار زیبای دیگری نیز می باشد که از جمله قدیمی‌ترین آنها که در آنجا مکانهای باستانی مختلفی را می‌توانید مشاهده کنید شهر آنکارا است. شهر آنکارا که پایتخت ترکیه به حساب می‌آید به دلیل تاریخ باستانی و جاهای دیدنی بسیار متنوعی که دارد از جمله شهرهای این کشور است که حتما پیشنهاد می‌کنیم در برنامه های سفر خود آن را نیز لحاظ کنید.

آنکارا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، دومین شهر مهم ترکیه به حساب می‌آید از این رو، سفر به آنکارا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. شهری زیبا که دست خوش فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ بوده و سلسله های مختلفی بارها بر آن تسلط یافته اند. در ادامه این مقاله همراه پلازا باشید تا هر آنچه در سفر به آنکارا باید بدانید را در اخیتارتان قرار دهیم.

آب و هوای آنکارا

آب و هوا در سفر به آنکارا
اطلاع از شرایط آب و هوای آنکارا

آنچه قبل از سفر به کشور ترکیه و شهر آنکارا باید بدانید، اطلاع از شرایط آب و هوای این شهر بزرگ است. خب، به طور کلی باید بگوییم که، آنکار دارای آب و هوای قاره‌ای می‍باشد. یعنی اینکه زمستانها به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد بسیار سرد و برفی است و در فصل تابستان بسیار گرم و خشک می‌باشد.

در حقیقت درجه هوا در تابستانهای آنکارا به دلیل خشک بودن آب و هوا نسبت به سایر شهرهای ساحلی ترکیه خنک‌تر و مطبوع‌تر است و میانگین دمای آن به ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در فصل‌های بهار و پاییز هوا ملایم‌تر خواهد بود. اما هرچه به اواخر پاییز نزدیکتر شوید آنکارا هوای سردی پیدا خواهد کرد و بارش باران در این فصل از سال بسیار زیاد می‌باشد.

بهترین فصل برای سفر به آنکارا

بهترین فصل برای سفر به آنکارا
بهترین فصل برای سفر به آنکارا

با توجه به اطلاعاتی که در پاراگرف قبلی راهنمای سفر به آنکارا، درباره شرایط آب و هوای این شهر در اختیارتان قرار دادیم حتما برایتان جای سوال خواهد بود که با وجود آب و هوای قاره‌ای که در این شهر حاکم است بهترین فصل برای سفر به آنکارا کدامیک از فصول سال می‌باشد؟

به طور کلی باید بدانید که گرم‌ترین دوره تابستان در آنکارا، مصادف با ماه‌های جولای و آگوست است و در مقابل پرباران‌ترین دوره در ماه آوریل است و از ماه‌های دسامبر تا فوریه، هوای آنکارا بسیار سرد خواهد شد.

پس با این حساب باید بگوییم، بهترین فصل برای سفر به آنکار فصل بهار است. مخصوصا اگر از اوایل بهار تا پایان پاییز بخواهید سفر به آنکارا را تجربه کنید بد نیست بدانید که در این موقع سال شرایط آب ‌و هوایی آنکارا برای گشت ‌و گذار بسیار مناسب می‌شود. بازدید از آنکارا در فصل‌های بهار و پاییز باعث می‌شود سفرهای گردشگری، لذت‌بخش‌تر و بدون دردسر باشند.

چگونه به آنکارا سفر کنیم؟

مسیرهای سفر به آنکارا
چگونه به آنکارا سفر کنیم؟

برای سفر به شهر آنکارا، پایتخت کشور ترکیه همچون سایر شهرهای این کشور راه‌های مختلف هوایی و زمینی وجود دارد که شما با توجه به شرایط و بودجه مالی که دارید می‌توانید مناسبترین راه را برای سفر خود به این شهر توریستی در کشور ترکیه انتخاب کنید.

برای سفر به آنکارا با هواپیما که سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه برای سفر است باید موارد متعددی همچون هزینه بلیط را در نظر داشته باشید زیرا که با توجه به ایرلاینی که از آن بلیط هواپیما به مقصد آنکارا را تهیه می کنید هزینه‌های می‌تواند متفاوت باشد.

اما، چنانچه تصمیم دارید که سفر زمینی به آنکارا را تجربه کنید بد نیست بدانید که با انتخاب این روش در هزینه‌های خود بسیار صرفه جویی خواهید کرد. اما نکته مهمی که نباید در سفر به آنکارا با اتوبوس و اتومبیل شخصی فراموش کنید این است که ترافیک‌های جاده‌ای بسیار زیاد است و تفریبا برای رسیدن به مقصد باید چیزی نزدیک به ۳۵-۳۰ ساعت را در راه باشید.

اقامت در آنکارا

بهترین هتل‌های آنکارا
اقامت در بهترین هتل‌های آنکارا

همیشه دغدغه اغلب مسافران در سفرهایی که انجام می‌دهند انتخاب مکانی مناسب برای اقامت می‌باشد. خب، طبیعی است که این دغدغه را در سفر به آنکارا نیز داشته باشید زیرا به خوبی با بهترین هتل‌های آنکارا با توجه به ستاره‌هایی که دارند آشنایی ندارید. از آنجایی که انتخاب یک هتل مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر تجربه سفرهای شما داشته باشد در این بخش از راهنمای سفر به آنکارا می خواهیم چند مورد از بهترین هتل‌های آنکارا را برای اقامت به شما معرفی کنیم.

برای انتخاب هتل باید به مواردی توجه داشته باشید که بهتر و راحتر بتوانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید مثلا باید شمخص کنید که آیا قصد اقامت در هتل‌های لوکس و گران قیمت را دارید یا می‌خواهید در هزینه سفر صرفه جویی کرده و به دنبال هتل‌های قیمت مناسب با امکانات خوب هستید؟

در ادامه برای اینکه انتخاب را برای شما تا حدودی آسان کرده باشیم اشاره‌ای به چند هتل 5، 4 و 3 ستاره در آنکارا کرده‌ایم که با امکانات و خدمات مناسبی که ارائه می‌دهند از نظر گردشگران بهترین هتل‌های آنکارا شناخته شده‌اند.

هتل هلیتون آنکارا (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: آنکارا، منطقه ی کاواکلیدره، خیابان تهران، پلاک ۱۲
  • تلفن: 903124550000

هتل شرایتون کانونشن سنتر آنکارا (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: آنکارا، منطقه ی کاواکلیدره، خیابان نوکتالی
  • تلفن: 903124576000

هتل دیوان آنکارا (هتل 4 ستاره)

  • آدرس: Guniz Sok No:42 Kavaklidere, 06700 Ankara, Turkey
  • تلفن: 903124093000

گراند هتل دومان آنکارا (هتل 3 ستاره)

  • آدرس:  Cankiri Caddesi Orta Sokak No: ۷ Ulus، ۰۶۱۲۰ Ankara، Turkey

هتل بولدوم آنکارا (هتل 3 ستاره)

  • آدرس: Doganbey mahallesi sanayi caddesi no:26 / ulus / altındag, 06050 Ankara, Turkey
همچنین بخوانید :

رستوران‌های آنکارا

رستوران‌های آنکارا
معرفی بهترین رستوران های آنکارا

آنکارا دومین شهر بزرگ و پایتخت ترکیه از جمله شهرهای محلی این کشور است که فرهنگ و تجارت ترکیه در آن جاری است. در سفر به آنکارا می‌توانید با مراجعه به بهترین رستوران‌های این شهر که در ادامه اشاره‌ای مختصر به آنها کردیم، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه را نوش جان کنید و لذت ببرید.

در آنکارا رستوران‌های متعددی وجود دارند که برای هر نوع سلیقه خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما برای یک شکم گردی حسابی در سفر به آنکارا رستوران‌های زیر می‌باشند.

رستوران تریلیه

  • آدرس: Trilye Restaurant, Çankaya, Hafta Sk 11/B
  • شماره تلفن: 903124471200

رستوران بویاسیزاده کوناگی

  • آدرس: Boyacizade Konağı, Berrak Sk No:9, Ulus/ismetpaşa
  • شماره تلفن: 903123102525

رستوران حیامی شاراپ اوی

  • آدرس: Hayyami Şarap Evi, Bestekar Sk. No:82/B Kavaklıdere
  • شماره تلفن: 905364513539

رستوران چنگلان براسریه

  • آدرس:  Çengelhan Rahmi M Koç, Necatibey Mahallesi, Depo Sokak 1, Altındağ

رستوران بالیکچیکوی 

  • آدرس: Balikcikoy Fahri, Abay Kunanbay Cd No:4 D:1, Kavaklıdere

جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به آنکارا
بهترین جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا از جمله شهرهای مدرن و زیبا کشور ترکیه است که دارای پیشینه تاریخی و بناهای قدیمی بسیار زیادی می‌باشد. این شهر که در طی تاریخ دشواری‌های بسیاری را از سر گذرانده است به خاطر موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای قاره‌ای است و بهترین زمان برای سفر به آنکارا فصل بهار و پاییز است.

بنابراین، بد نیست قبل از آنکه اقدامات سفرتان را در این دو فصل برای سفر به آنکارا انجام دهید لیستی از بهترین جاهای دینی آنکارا که در این فصول می‌توانید از آنها دیدن کرده و لذت سفرتان را بیشتر کنید برای خودتان تهیه کنید. جاذبه‎‌های دیدنی شهر آنکارا آنقدر متنوع هستند که توجه هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای به راحتی جلب خواهد کرد. در این بخش از راهنمای سفر به آنکارا با ما همراه شوید تا شما را با بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی آنکارا آشنا کنیم.

قلعه آنکارا

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، کاله
  • ساعت کاری: شنبه و یکشنبه 8 صبح تا 10 شب. باقی روزها 10 صبح تا 8 شب

مقبره آنیت کبیر

  • آدرس: آنکارا، چانکایا، یوجه تپه، خیابان آکدنیز، پلاک 31
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 17 بعدازظهر

برج آتاکوله 

  • آدرس: آنکارا، چانکایا
  • ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

معبد آگوستوس

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، حاجی بایرام
  • ساعت کاری: 24 ساعته

موزه تمدن‌های آناتولی 

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو
  • ساعت کاری: 8 صبح تا 19:30 غروب

جاهای تفریحی آنکارا

جاهای تفریحی در راهنمای سفر به آنکارا
مهیج‌ترین تفریحات در آنکارا

قبل‌تر به این مسئله اشاره کردیم که شهر آنکارا مملو از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی و مکانهای تفریحی بسیار متنوعی است که برای هر سن و سال و سلیقه‌ای جذابیت دارد. در پاراگراف قبلی شما را با چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی آنکارا آشنا کردیم، حال در ادامه راهنمای سفر به آنکارا می‌خواهیم به سراغ تفریحات مهیج و هیجان‌انگیز در آنکارا رفته و لیست بهترین آنها را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی که انجام میدهید زمان کافی برای استفاده از این تفریحات شاد و مفرح را در آنکارا نیز داشته باشید و از سفر خود به این شهر نهایت لذت را ببرید.

پارک آبی واتر سیتی

  • آدرس: Karşıyaka, Haymana Yolu 6. Km, 06830 Gölbaşı/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 10:00 الی 19:00

مرکز تفریحی اسکی المادا

  • آدرس: Yakupabdal, Elmadağ Kayak Merkezi, 06705 Çankaya/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 10:00 الی 17:00

سرزمین عجایب اوراسیا

  • آدرس: Gazi, Fatih Sultan Mehmet Blv, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 12 ظهر الی21:30

پارک سرزمین عجایب

  • آدرس: Yunus Emre Mahallesi, Ayaş Ankara Yolu Blv. Caddesi D:No:300, 06933 Sincan/Ankara
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 9:45 الی 22:45
همچنین بخوانید :

بازارها و مراکز خرید آنکارا

بهترین بازارها و مراکز خرید آنکارا
معرفی بهترین بازارها و مراکز خرید آنکارا

از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر مخصوصا شهرهای بزرگ ترکیه، رفتن به مراکز خرید و بازارها برای گشت و گذار و خرید کردن است. شهر آنکارا که بعد از استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه به شمار می‌آید، مراکز خرید و بازارهای متنوع بسیار زیادی را در دل خود جای داده است که با مراجعه به آنها می‌توانید هر چه می‌خواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از بهترین برندهای روز دنیا با کیفیت بسیار بالایی تهیه کنید.

اگر در سفر به آنکارا تنها هدف و نیت شما خرید کردن است پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر لیستی از بهترین بازارها و مراکز خرید آنکارا همراه با آدرس برای خودتان تهیه کنید و بعد از ارزیابی کردن اجناس و قیمت‌های این مراکز خرید، راحتر مرکز خریدی که از هر لحاظ با شرایط شما هماهنگی دارد را  انتخاب خواهید کرد.

از جمله بهترین بازارها و مراکز خرید آنکارا که توصیه می‌کنیم در سفر به آنکارا سری به آنها بزنید موارد زیر می‌باشند.

مرکز خرید آنکامال

  • آدرس: Gazi Mahallesi, Mevlana Blv. No:2, 06330 Yenimahalle/Ankara, Turkey
  • تلفن: 903125411212

مرکز خرید آرکادیوم 

  • آدرس: Koru Mah., 2432. Cad. No:192, 06810 Çaknaka/Çankaya/Ankara, Turkey
  • تلفن: 903122411500

مرکز خرید آرمادا 

  • آدرس: Beştepe Mahallesi, Eskişehir Yolu (Dumlupınar Blv.) No:6, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey
  • تلفن: 903122191319

مرکز خرید کیزیلای

  • آدرس: Kızılay، Mili Piyango، ۰۶۴۲۰ Çankaya/Ankara، Turkey

مرکز خرید اوت لت اپتیموم 

  • آدرس: Etiler، Optimum No:۹۳، ۰۶۷۹۶ Etimesgut/Ankara، Turkey

اوت لت Erzincanlılar Giyim

  • آدرس: Hoşdere Cad., 06830 Ankara, Turkey
  • تلفن: 903124427534
همچنین بخوانید :

سوغات آنکارا

سوغات آنکارا
از آنکارا سوغات چی بخریم؟

یکی دیگر از قسمت‌های جذاب و شیرین در سفر خرید سوغات برای دوستان و اقوام می‌باشد که البته این امر در رابطه با سفر به آنکارا نیز صدق می‌کند. در سفر به آنکارا می‌توانید زیبا ترین و خیره کننده ترین یادگاری ها را تهیه کنید و به عنوان سوغات به عزیزانتان هدیه دهید. تنوع سوغاتی‌های آنکارا نیز همچون مراکز خرید، رستوران‌ها، هتل‌ها، جاهای دیدنی و تفریحی آنکارا بسیار زیاد می‌باشد و شک نداشته باشید که دست خالی از سفر به آنکارا باز نخواهید گشت.

لیست بهترین سوغات شهر آنکارا به شرح زیر می باشد.

  • فرش‌های ترکی
  • راحت الحلقوم
  • چای و استکان‌های چای‌خوری
  • قلیان
  • نظرقربانی
  • اشیا و ظروف سرامیکی
  • اشیا و ظروف مسی
  • ادویه
  • قهوه ترکی
  • اشیای ساخته شده با عقیق قرمز
  • محصولات چرمی

غذای محلی آنکارا

غذای محلی آنکارا
خوشمزه‌ترین غذاهای محلی آنکارا

شک نداشته باشید که آنکارا به واسطه فرهنگ و تمدن طولانی خود طیف وسیعی از غذاهای خوش مزه و لذیذ را در اختیار گردشگران و مسافرانی که این شهر را برای گردش و تفریح انتخاب کرده‌اند قرار می دهد. پس توصیه می کنیم که در سفر به آنکارا حتما غذاهای خوشمزه و لذیذ محلی این شهر بزرگ و زیبا را امتحاب کنید که از خوردن آنها پشیمان نخواهید شد.

از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای محلی آنکارا می توان به، کباب، سوپ عدس، کوفته، صدف سیاه، بورک، امام، مانتی، پیده، دونور و کوزو تاندیر اشاره کرد.

آداب و رسوم آنکارا

آشنایی با آداب و رسوم آنکارا

از دیگر بخش‌های مهمی که در سفر به آنکارا بد نیست درباره آن اطلاعات داشته باشید، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر بزرگ در کشور ترکیه است. مردم شهر آنکارا به دلیل برخورداری از پیشینه تاریخی طولانی مدت و پر فراز و نشیب توانسته اند از عقاید و سنت های مختلفی برخوردار شوند پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که، سنت ها و آداب و رسومی که امروزه در این شهر ما می توانیم شاهد آن باشیم تقریبا باقی مانده سنت ها و عقاید مردمان گذشته این شهر می باشد.

یکی از خرده فرهنگ‌های جالب مردم آنکارا هدیه دادن آنها است. این رسم شاید در بسیاری از کشورهای دیگر همچون ایران هم متداول باشد اما مردم آنکارا بیشتر آنرا رعایت می‌کنند. مثلا: مردم آنکارا رسم دارند اگر کسی از سفر برگردد باید به اقوام نزدیک خود هدیه دهد و این هدایا اغلب صنایع دستی ، پوشاک ، وسایل زینتی می باشد.

از دیگر آداب و رسوم و فرهنگی که در سفر به آنکارا با آن مواجه شوید و از نزدیک آنرا مشاهده کنید احترام ویژه گذاشتن به بزرگ تر ها و افراد مسن می باشد و البته باید بدانید که افراد در هنگام مواجه شدن با افراد ابتدا به آن ها دست می دهند و بعد یک بار گونه ها را می بوسند. اگر طرف مقابل از افراد مسن باشد دست راست را بوسه داده و سپی دست را به پیشانی خود می گذارند.

یکی دیگر از رسوماتی که در کانادا به کرات شاهد آن خواهید بود برپای جشن ها می باشد که البته یکی از موارد جدای ناپذیر این جشن ها پایکوبی ها و رقص های مختلف است که با توجه به نوع جشن می توانید شاهد تغییر نوع این رقص ها باشید.

لیست شماره تماس‌های ضروری شهر آنکارا به شرح زیر می‌باشد.

  • پلیس: ۱۵۵
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • پلیس گردشگری: ۵۲۷۴۵۰۳

مراکز درمانی

اسامی بهترین بیمارستان های آنکارا

مراکز درمانی و بیمارستان‌های آنکارا، خدمات درمانی و تشخیصی همه‌جانبه‌ای را با بالاترین قابلیت در بهداشت حرفه‌ای، با پیشرفته‌ترین فناوری پزشکی و با زیرساخت‌هایی محکم و با استانداردهای معتبر پزشکی در اختیار بیماران می‌گذارد. بنابراین، اگر خدای نکرده در سفر به آنکارا مشکلی برایتان پیش آمده اصلا نگران نباشید در بهترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های آنکارا می‌توانید از خدمات درمانی مناسبی برخوردار شوید.

بیمارستان Acibadem

  • تلفن: ۰۰۹۰۴۴۴۵۵۴۴
  • آدرس:  Turan Güneş Bulvarı, ۶۳۰. Sk. No:6, 06450 Çankaya/Ankara, Turkey

بیمارستان Medicana International

  • تلفن: ۰۰۹۰۳۱۲۲۹۲۹۲۹۲
  • آدرس: Söğütözü Mahallesi, Söğütözü Cad Eskişehir Yolu Üzeri No:6, 06510 Çankaya/Ankara, Turkey

بیمارستان liv

  • تلفن: ۰۰۹۰۳۱۲۶۶۶۴۰۰۰۰
  • آدرس: Kavaklıdere Mahallesi, No:, Tunus Cd. No:11, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

بیمارستان Memorial

  • تلفن: ۰۰۹۰۳۱۲۲۵۳۶۶۶۶
  • آدرس: Balgat Mah., Mevlana Blv. & 1422. Sok. No:4, 06520 Çankaya/Ankara, Turkey

سوالات متداول راهنمای سفر به آنکارا

1بهترین فصل سفر به آنکارا چه زمانی است؟

بهترین فصل برای سفر به آنکار فصل بهار است. مخصوصا اگر از اوایل بهار تا پایان پاییز بخواهید سفر به آنکارا را تجربه کنید بد نیست بدانید که در این موقع سال شرایط آب ‌و هوایی آنکارا برای گشت ‌و گذار بسیار مناسب می‌شود.

2بهترین جاهای تفریحی آنکارا کدامند؟

پارک آبی واتر سیتی، مرکز تفریحی اسکی المادا، سرزمین عجایب اوراسیا و پارک سرزمین عجایب

3از آنکارا سوغات چی بخریم؟

فرش‌های ترکی، راحت الحلقوم، چای و استکان‌های چای‌خوری، قلیان، نظرقربانی، اشیا و ظروف سرامیکی، اشیا و ظروف مسی، ادویه، قهوه ترکی، اشیای ساخته شده با عقیق قرمزو محصولات چرمی

جمع بندی

شهر آنکارا، بزرگترین شهر ترکیه وپایتخت این کشور، یکی  از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی دنیا است که توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. برای سفر به آنکارا راه‌های مختلفی وجود دارد و شما با توجه به شرایطی که دارید می‌توانید یکی از راه‌های هوایی و زمینی را برای سفر به آنکارا انتخاب کنید. آنکارا با پیشینه تاریخی و قدیمی چند ساله که دارد و تواریخ زیادی را با تمام وجود احساس کرده است دارای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است که بازدید از هر کدام از این جاهای دیدنی می‌تواند برای هر گردشگری جذابیت داشته باشد. همچنین در سفر به آنکارا می‌توانید مهیج‌تری تفریحات را در بهترین مکانهای تفریحی این شهر همچون پارک آبی واتر سیتی، مرکز تفریحی اسکی المادا، سرزمین عجایب اوراسیا و پارک سرزمین عجایب تجربه کنید و لذت سفرتان را چندین برابر کنید.

به طور کلی در بخش پایانی راهنمای سفر به آنکارا باید بگوییم که در سفر به این شهر زیبا، هر چیزی که برای تجربه سفری به‌یادماندنی به آن نیاز دارید، وجود دارد. این شهر با وجود آب و هوای قاره‌ای که دارد بهترین مقصد برای سفرهای بهاری و پاییزی می‌باشد که در بهترین هتل‌های خود امکانات رفاهی مناسب و عالی را برای میزبانی از گردشگران فراهم آورده است. در این سفر مجازی سعی کردیم هر آنچه در سفر به آنکارا باید بدانید از شرایط آب و هوایی گرفته تا آشنایی با بهترین سوغات و غذاهای محلی آنکارا را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با اطلاعات قبلی بیشتری سفر خود را به آنکارا آغاز کنید.

اگر تجربه‌ای از سفر به آنکارا دارید، آن‌ را با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. برایمان بگویید که مقرون به صرفه‌ترین هتل برای اقامت در آنکارا کدام هتل است؟

source

توسط