هر آنچه تاکنون درباره انیمه سامورایی چشم آبی می‌دانیم

انیمه سامورایی چشم آبی یکی از انیمه‌های بسیار زیبای سه بعدی بوده که این روزها بر سر زبان افتاده است. این انیمیشن توسط دو کارگردان بسیار معروف و نامزد جایزه اسکار ساخته شده و داستان آن نیز درباره دوران ادو ژاپن است. اگر شما هم به دنبال این هستید که اطلاعات بیشتری درباره انیمه Blue Eye Samurai کسب کنید، تا انتها همراه پلازا باشید.

مایکل گرین (Michael Green) و امبر نویزومی (Amber Noizumi)، نامزد جایزه اسکار، یک داستان زیبا را در قالب انیمیشن درآورده و مخاطبان را به هیجان آورده‌اند. این انیمیشن سریالی که در دوره فئودالی ادو در تاریخ ژاپن اتفاق می‌افتد، با خلق پرتره‌ای خشونت‌آمیز و ماجراجویانه از فرهنگ کهن ژاپن تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب را در اختیار طرفداران قرار داده است. می‌توان گفت سامورایی چشم آبی یک داستان بسیار زیبا سامورایی در سنت سینمای کلاسیک ژاپن است.

فهرست مطالب

داستان انیمه سامورایی چشم آبی

معرفی انیمه سامورایی چشم آبی


داستان انیمه سامورایی چشم آبی درباره زنی جنگجو به نام میزو (Mizu) است که برای انتقام از کسانی که مسئول مرگ مادرش هستند، مسیر وحشتناکی را در قرن هفدهم ژاپن طی می‌کند.

مرز‌های ژاپن در این دوران بسته شده و افراد خارجی حتی کودکانی که از افراد خارجی متولد شده‌اند، کمترین ارزش را در جامعه دارند. میزو چشمانی آبی دارد و این نشان‌ می‌دهد او از یک خارجی متولد شده است. همین موضوع سبب می‌شود تا از او به عنوان یک شیطان سفید یاد شود. در حال حاضر تنها چهار مرد سفیدپوست در ژاپن زندگی می کنند و او قصد دارد همه آن‌ها را بکشد؛ چرا که فکر می‌کند آن‌ها مسئول قتل مادرش هستند.

میزو در دوران کودکی، توسط بچه‌های روستا شکنجه می‌شد. تنها یک شمشیرساز نابینا که تصور می‌کرد او یک پسر است به میزو کمک می‌کرد که بعدها او را به عنوان شاگردش می‌پذیرد. او به جنگجوی قدرتمند تبدیل می‌شود و راهی خونین را برای رسیدن به اهدافش طی می‌کند. دانلود انیمه Blue Eye Samurai 2023 و تماشای آن می‌توانید به ادامه داستان این زن قدرتمند پی ببرید.

نقد انیمه سامورایی چشم آبی

زمان پخش انیمه سامورایی چشم آبی به 3 نوامبر 2023 (12 آبان 1402) برمی‌گردد و تعداد قسمت های انیمه سامورایی چشم آبی نیز در 8 اپیزود خلاصه می‌شود. داستان این انیمه درباره زنی است که در سراسر ژاپن سفر می‌کند تا از قاتلان مادرش انتقام بگیرد. بنابراین، می‌توان گفت که ژانر انیمه سامورایی چشم آبی ماجراجویانه، اکشن و معمایی است.

تلاش میزو برای رسیدن به اهدافش، او را به سمت رویارویی با حریفان مهیب و فزاینده‌ای سوق می‌دهد. او مجبور به دوئل‌ها و نبردهای دلخراش در برابر ماهرترین جنگجویان در ژاپن می‌شود. اما این نگرش تک بعدی او هزینه‌هایی را برای خود و دیگر اطرافیانش به دنبال خواهد داشت. این درگیری‌ها منجر به عواقب آتشینی برای ژاپن می‌شود و جامعه را تا حد زیادی متزلزل می‌کند.

همانطور که پیشتر گفتیم این انیمه سراسر خونریزی و جنگ است که با صحنه‌های احساسی و غمگین همراه می‌شود. این یکی از نقاط ضعف انیمه سامورایی چشم آبی است. در واقع، در آن  لحظات احساسی آن به طرز ناخوشایندی با لحظات جدی مرگبار آن جفت و جور می‌شود. هر چند با جلو رفتن داستان این شکاف کمتر می‌شود.

این انیمه زیبا به خوبی توانسته فرهنگ سنتی ژاپن را با بازدید از جشنواره‌‌ها، مکان‌ها و دیگر مراسمات سنتی این کشور نشان داده که به نوبه خود یکی از جنبه‌های بسیار جذاب آن است.

کلام آخر

انیمه سامورایی چشم آبی محصول آمریکا بوده و زبان اصلی آن انگلیسی است. اما به دلیل این که لوکیشن آن در ژاپن است بسیاری از انیمه‌دوستان و اوتاکوها از دیدن آن لذت خواهند برد. این انیمه زیبا را می‌توانید با هر کسی که عاشق صحنه‌ها و فایت‌های نفس‌گیر است تماشا کنید و لحظاتی مهیج برای خود بسازید. فراموش نکنید که نظرات خود را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source