تحلیل تکنیکال هفتگی پوند به دلار GBPUSD


تحلیل پوند هفتگی، یکشنبه ۲۸ آبان

آیا بازگشت مثبت GBPUSD ادامه می یابد؟

در نمودار هفتگی GBPUSD، جفت ارز بعد از تشکیل کف قیمتی ۱٫۲۰۳۷ به سمت بالا بازگشته و مومنتوم صعودی افزایش یافته است. از این رو ساختار جفت ارز متمایل به بولیش است.

در معاملات هفته جاری، اگر جفت ارز پوند دلار از سوی نرخ ۱٫۲۴ دلار با حمایت مواجه شود و از EMA 100 روز عبور کند، می تواند به سمت میانگین نمایی ۲۰۰ روز در نرخ ۱٫۲۷۵۰ حرکت کند. مقاومت جزئی ۱٫۲۶۵۰ نیز در این بین قرار گرفته است.

اما در صورتی که میانگین نمایی ۱۰۰ روز از ادامه حرکت صعودی اخیر ممانعت کند، ساختار بازار خنثی یا رنج خواهد شد.


تحلیل پوند هفتگی، یکشنبه ۱۴ آبان

آیا حرکت اصلاحی GBPUSD به پایان رسیده است

در نمودار هفتگی جفت ارز پوند انگلیس به دلار آمریکا، مومنتوم صعودی در حال افزایش است. اخیراً قیمت از سوی نرخ ۱٫۲۱ دلار حمایت شده و کندل صعودی قوی تشکیل داده است.

در معاملات هفته جاری، اگر GBPUSD از سوی نرخ ۱٫۲۳۳۵ حمایت شود و به بالای میانگین نمایی ۵۰ روز در ۱٫۲۴ عبور کند، نشان دهنده پایان حرکت نزولی و اصلاحی از ۱٫۳۱۴۲ در کف قیمتی ۱٫۲۰۳۷ است و می توان انتظار شروع حرکت صعودی جدید تا مقاومت ۱٫۳۱۴۲ را داشت. مقاومت جزئی ۱٫۲۶ و نرخ ۱٫۲۸۵۰ در این بین قرار گرفته اند.


تحلیل پوند هفتگی – یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

حرکت اصلاحی پوند انگلیس محدود شده است

در نمودار هفتگی جفت ارز پوند دلار ساختار بازار متمایل به نزولی و اصلاحی است. اخیراً قیمت برای دومین بار متوالی از سوی محدوده ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی حمایت شده و به سمت بالا بازگشته است. از این رو می توان گفت که مومنتوم بولیش در حال افزایش است.

در معاملات هفته جاری، اگر GBPUSD به بازگشت مثبت اخیر ادامه هد و به بالای نرخ ۱٫۲۲۳۲ عبور کند، می تواند ابتدا به مقاومت ۱٫۲۳ دلاری برسد. با شکست این نرخ، اصلاح ۲۳٫۶ درصدی هدف بعدی جفت ارز خواهد بود.

اما برای این که حرکت اصلاحی پوند انگلیس تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی احیا شود، بایستی نرخ ۱٫۲۰۳۷ را به طور قطعی بشکند.


تحلیل پوند هفتگی – یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲

آیا رالی نزولی GBPUSD ادامه می یابد؟

نمودار هفتگی جفت ارز پوند دلار نشانگر روند نزولی است. اخیراً قیمت در ادامه حرکت نزولی و اصلاحی به نزدیکی سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی رسیده اما حمایت نرخ ۱٫۲۱ دلار منجر به بازگشت صعودی بازار شده است.

در معاملات هفته جاری، اگر فشارهای فروش افزایش یابند و GBPUSD به زیر نرخ ۱٫۲۲ دلاری عبور کند، جفت ارز می تواند دوباره به سمت محدوده ۳۸٫۲ درصدی بازگردد. با شکست این ناحیه، مسیر نزولی بازار تا اصلاح ۵۰ درصدی هموار خواهد شد.

اما در صورتی که جفت ارز موفق به شکست نرخ ۱٫۲۲ دلاری نشود، می تواند به سمت نرخ ۱٫۲۳ دلار حرکت کند. شکست این نرخ نشان دهنده تشکیل کف قیمتی کوتاه مدت است.


تحلیل پوند هفتگی، یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

جفت ارز GBPUSD وارد فاز اصلاحی شده است

در نمودار هفتگی GBPUSD، بازار ساختار بِریش دارد. هم چنین قیمت به زیر اصلاح ۲۳٫۶ درصد فیبوناچی عبور کرده است که تائیدی بر ورود جفت ارز به فاز اصلاحی و افزایش مومنتوم نزولی در بازار است.

در معاملات هفته جاری، اگر نرخ برابری پوند به دلار با فشارهای فروش مواجه شود و به زیر نرخ ۱٫۲۳۸۴ دلار عبور کند، نرخ ۱٫۲۳ دلار حمایت اولیه بازار خواهد بود. با شکست این نرخ، مسیر نزولی GBPUSD تا اصلح ۳۸٫۲ درصدی هموار خواهد شد.

source