کد خبر : 1981514 |
30 آبان 1402 ساعت 22:33 |
48.8K بازدید |

83
دیدگاه


علی خسروی کارشناس داوری فوتبال کشور با انتشار یک استوری از مهدی طارمی ستاره تیم ملی انتقاد کرده است.

انتقاد تند خسروی از ستاره تیم ملی ایران (عکس)

به گزارش “ورزش‌ سه”، در دقیقه 9 دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان بود که مهدی طارمی در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار گرفت ولی در حالی که تصمیم به پشت سر گذاشتن دروازه‌بان ازبکستان گرفته بود، پس از عبور توپ پاهایش به دست‌ها و بدن گلر تیم حریف برخورد کرد و ستاره تیم ملی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد.

پس از این برخورد بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند و به همین دلیل به سمت محمد عبدالله داور اماراتی مسابقه هجوم بردند. در سوی دیگر بازیکنان ازبکستان هم بلافاصله پس از این صحنه حرکت مشابهی انجام دادند و معتقد بودند محمد عبدالله باید به مهدی طارمی بابت شبیه‌سازی کارت زرد بدهد.
تصمیم داور اماراتی مسابقه هم همسو با بازیکنان تیم میزبان بود. محمد عبدالله به همین دلیل مهدی طارمی را با جدیت خاصی در همان دقایق ابتدایی مسابقه کنار کشید و از او خواست تا دیگر در جریان مسابقه او را فریب ندهد.

دیدار ایران و ازبکستان در نهایت با تساوی 2 بر 2 در روزی تمام شد که شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه اول عملکرد خوبی داشتند و شاگردان کاتانچ در نیمه دوم، اما اتفاق دقیقه 9 سبب شده تا علی خسروی انتقاد تندی را نسبت به مهدی طارمی مطرح کند.

خسروی که یکی از داوران برجسته فوتبال ایران در سال‌های گذشته بود با ادبیاتی خاص از مهدی طارمی خواسته که دیگر در محوطه جریمه شبیه‌سازی انجام ندهد، چرا که این اقدام او را متضاد منافع ملی می‌داند.

1957020

خسروی در ادامه به ماجراهای مهدی طارمی در پرتغال اشاره کرده و شبیه‌سازی‌های مداوم او را دلیل نگرفتن پنالتی برای پورتو در پرتغال عنوان کرده است.

مهدی طارمی تبحر ویژه‌ای در گرفتن پنالتی از حریفان دارد، اما پس از جا افتادن سیستم کمک داور ویدئویی کار برای او سخت‌تر و برخی از صحنه‌ها که داوران در جریان بازی پنالتی تشخیص می‌دهند، با مرور تصاویر تصمیم دیگری درباره آنها گرفته می‌شود.

این همان موضوعی است که آخرین حاشیه پیرامون طارمی در پرتغال از سوی رسانه‌ها و هواداران اسپورتینگ لیسبون حریف قدیمی پورتو را نیز ساخته و آنها بارها طی دوران حضور ستاره ایرانی در بندر پورتو به مهدی طارمی تاخته‌اند.

source

توسط varzeshikhabari