توماس توخل: از بازیکنانم به خاطر تعویض نکردن عذر می خواهم؛ نمی خواستم ریتم بازی تیم را به هم بریزم

طرفداری | در چارچوب هفته دوازدهم بوندسلیگا، بایرن مونیخ توانست در راین انرژی اشتادیون مقابل کلن با نتیجه 1-0 به پیروزی برسد تا ضمن کسب سه امتیاز ارزشمند این بازی بتواند به‌طور به صدر جدول نیز صعود کند.

به نقل از دازون؛ حال توماس توخل در کنفرانس خبری پس از بازی با اینکه از عملکرد شاگردانش در بازی مقابل کلن تمجید کرده اما از فرصت‌سوزی‌های آن‌ها در نیمه اول چندان راضی نیست زیرا سرنوشت بازی می‌توانست در همان 45 دقیقه ابتدایی مشخص شود. او گفت: عملکرد بسیار خوبی در نیمه اول داشتیم و موقعیت‌های خوبی خلق کردیم. هر چند یکی از ویژگی‌های مثبت ما این است که به‌طور معمول از موقعیت‌ها استفاده می‌کنیم اما امروز تنها یک گل به ثمر رساندیم. بنابراین باید بازی را تحت کنترل خود در می‌آوردیم و تمرکز می‌کردیم. در نیمه دوم این‌کار را خیلی خوب انجام دادیم و به همین دلیل است که شایسته این پیروزی هستیم.

توماس توخل در این بازی هیچ‌یک از بازیکنان درون زمینش را تعویض نکرد تا برای اولین‌بار از سال 2010 که لوئیس فن خال هدایت بایرن مونیخ را بر عهده داشت، پس از 13 سال یک مربی دیگر هیچ تعویضی در یک بازی بوندسلیگایی انجام نداد. او درباره دلیل این‌کار، گفت:

دلیل آن کمی تأسف‌آور است و به این خاطر که اعتمادی به بازیکنان روی نیمکت ندارم، نبود، بلکه به این دلیل بود که عملکرد خیلی خوبی داشتیم. ما خیلی خوب بازی را کنترل می‌کردیم و چوپوموتینگ هماهنگی بسیار خوبی با هری کین داشت. او در دقایق پایانی بازی نیز برای پیروزی در ضربه‌های سر همچنان سخت تلاش می‌کرد. هر چند مدام به این فکر می‌کردم که چگونه توماس مولر را وارد زمین کنم اما همچنین به اینکه ماتیس تل و رافائل گریرو نیز برای چند دقیقه بازی کنند نیز فکر کردم. با این حال نتیجه 1-0 بسیار نزدیک بود و نمی‌خواستم ریتم تیم را به‌هم بریزم.

توخل در ادامه از بازیکنانش عذرخواهی کرد و گفت: 

چنین چیز معمولاً اتفاق نمی‌افتد اما من از پسرها (روی نیمکت) عذرخواهی می‌کنم. همه آن‌ها باید روحیه خود را حفظ کند و نباید دلخور شوند. بازیکنان روی نیمکت شایسته بازی کردن، بودند. قصد من این نبود که کسی را تنبیه کنم. این را به همه آن‌ها گفتم. من تنها از عملکرد بازیکنان درون زمین راضی بودم و نمی‌خواست با به‌هم زدن ریتم تیم و بازی نسبت به دریافت یک گل دیر هنگام، ریسک کنم.

توخل درباره اینکه چرا به‌جای توماس مولر، اریک ماکسیم چوپوموتینگ درون ترکیب ابتدایی قرار گرفت، گفت: 

 ما می‌خواستیم از چوپوموتینگ به دلیل قد و توانایی‌اش در سرزنی بهره ببریم و می‌دانستیم کلن پرس از بالا خواهد کرد و به همین خاطر می‌خواستیم با پاس‌های بلند، چوپو را صاحب توپ کنیم. این یک تصمیم درباره چوپو نه تصمیمی علیه توماس. در بایرن، همیشه چنین اتفاقاتی می‌افتد که بازیکنان روی نیمکت می‌نشینند اما می‌خواهند در ترکیب ابتدایی حضور داشته باشند.

source