جمع‌بندی اطلاعات ردمی K70 (پوکو اف ۶)؛ از مشخصات فنی تا تصاویر و قیمت

در فاصله دو روز مانده تا معرفی گوشی‌های پرچمدار و خوش قیمت سری ردمی K70 یا همان پوکو اف ۶، در اینجا هرآنچه باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

ردمی، برند زیرمجموعه شرکت شیائومی خودش را آماده رونمایی از گوشی‌های پرچمدار و توانمند سری K70 می‌کند. طی چند روز گذشته عکس‌های تبلیغاتی مختلفی را دیده‌ایم که ردمی برای معرفی امکانات گوشی‌هایش منتشر کرده است. اطلاعات دیگر در مورد آن‌ها را هم از طریق افشاگران به‌دست آورده‌ایم. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد گوشی‌های سری ردمی K70 که احتمالا با نام پوکو F6 وارد بازار ایران شوند، هر آنچه می‌دانیم را بازگو کنیم. پس اگر از طرفداران شیائومی هستید، با ما همراه باشید.

تاریخ رونمایی سری ردمی K70 (یا پوکو اف ۶)

دو روز دیگر تا رونمایی از این محصولات در چین بیشتر باقی نمانده است. ردمی قرار است چهارشنبه هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) ساعت ۷ به وقت محلی چین از این محصولات پرده‌برداری کند.

این خانواده در سه نسخه ردمی کی ۷۰، کی ۷۰ پرو و کی ۷۰ ای عرضه می‌شود. اما در این رویداد چینی‌ها علاوه بر گوشی‌های جدید خود، از دیگر محصولاتشان مثل مدل ۲۰۲۴ لپ تاپ‌های ردمی بوک، ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ و ایرباد بی‌سیم ردمی بادز ۵ پرو نیز رونمایی خواهند کرد. ما در گجت نیوز به‌طور کامل این رویداد را تحت پوشش خبری خودمان قرار خواهیم داد و محصولاتی که در آن رونمایی می‌شود را معرف حضور شما درخواهیم آورد.

طراحی گوشی‌های سری ردمی کی ۷۰

گوشی‌های این خانواده که در سه نسخه مختلف عرضه می‌شوند، طراحی کاملا جدیدی را نسبت به نسل قبلی خود خواهند داشت. این شامل یک بدنه با فریم مسطح به‌سبک آیفون‌های اپل می‌شود. این محصولات، میزبان بزرگ‌ترین ماژول دوربینی هستند که تاکنون روی گوشی‌های برند ردمی دیده‌ایم.

در حال حاضر که این مقاله را می‌نویسیم، تأیید شده که مدل ردمی K70 Pro از یک فریم آلومینیومی برخوردار است؛ ولی جنس فریم دو مدل K70 و K70e هنوز مشخص نیست. دکمه ولوم و پاور روی سمت راست فریم گوشی جای گرفته‌اند، یک فرستنده مادون قرمز در بالا حضور دارد و زیر دستگاه هم یک پورت USB تایپ C در کنار حفره‌های اسپیکر دیده می‌شود.

مشخصات فنی

هرچه به رویداد معرفی این گوشی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن‌ها فاش می‌شود. مدل اقتصادی‌تر ردمی کی ۷۰ ای به یک پنل نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است. این پنل عمق رنگ ۱۲ بیتی (نرم افزاری) دارد و اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیتی را ارائه می‌کند.

در قلب آن چیپست دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مدیاتک می‌تپد و یک رم از نوع پرسرعت LPDDR5x با حافظه فوق سریع UFS 4.0 آن را همراهی می‌کنند. در بخش نرم افزاری هم هایپر او اس مبتنی بر اندروید ۱۴ روی آن نصب است. از دیگر امکانات این گوشی باید به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلو و دوربین سه‌گانه در پشت اشاره کرد. این سه دوربین پشتی را یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهند. در نهایت، باتری آن هم ۵،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و با توان ۹۰ واتی در مدت زمان کمی شارژ می‌شود.

در آن سو، نسخه استاندارد این خانواده به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (پرچمدار سال ۲۰۲۲ کوالکام) و نسخه پرو هم به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (پرچمدار فعلی کوالکام) مجهز خواهند بود. بدیهی است که این دو نیز با هایپر او اس و اندروید ۱۴ عرضه می‌شوند. هر دو این گوشی‌ها به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور OmniVision OV50E مجهز هستند و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا هم آن را همراهی می‌کند. تفاوت سیستم دوربین آن‌ها در اصل روی سنسور سوم خواهد بود. جایی که نسخه معمولی به یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نه چندان کارآمد تجهیز شده، در حالی که ردمی کی ۷۰ پرو به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال مجهز است.

ردمی K70 (پوکو اف ۶)

باتری این دو گوشی با توان مشابه ۱۲۰ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود، اما در ظرفیت باتری کمی با هم متفاوت هستند. نسخه معمولی به یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و نسخه پرو ۱۲۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. این اختلاف ناچیز است و نمی‌تواند خیلی روی استفاده روزمره کاربر از گوشی اثرگذار باشد.

قیمت گوشی‌های پوکو اف ۶ (یا همان ردمی کی ۷۰)

انتظار می‌رود این گوشی‌ها با قیمت مشابهی نسبت به نسل قبلی خود عرضه شوند یا فقط کمی گران قیمت‌تر باشند. در حال حاضر شروع قیمت نسل فعلی ردمی کی ۶۰ حدود ۳۱۰ دلار است و گران‌ترین مدل که ردمی کی ۶۰ پرو است هم با قیمت ۴۶۵ دلار فروخته می‌شود.

source