دولت استرالیا یک بازی را در آسیا به هم زد


کد خبر : 1983157 |
07 آذر 1402 ساعت 15:54 |
10.5K بازدید |

1
دیدگاه


دیدار تیم‌های مکارثر استرالیا و شان یونایتد میانمار در‌ چارچوب مسابقات AFC کاپ به ورزشگاه بی طرف در بانکوک منتقل شد.

دولت استرالیا یک بازی را در آسیا به هم زد

به گزارش ورزش سه، مکارثر که در لیگ استرالیا حضور دارد، به دلیل انجام یک بازی خارج از خانه مقابل شان یونایتد در رانگون در میانمار مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشر قرار گرفت و به همین دلیل بازی برگشت دو تیم، روز پنجشنبه در استادیوم پی جی بانکوک برگزار خواهد شد.

فدراسیون استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این انتقال به یک استادیوم بی‌طرف پس از آن صورت گرفت که دولت استرالیا از اعطای ویزای برای ورود به بازیکنان و مسئولان شان یونایتد به این کشور خودداری کرد و این بدان معناست که هیچ راهی برای برگزاری بازی در خاک استرالیا وجود ندارد.

میانمار از زمانی که ارتش این کشور با کودتا علیه دولت منتخب در سال 2021 قدرت را به دست گرفت، شاهد یک درگیری خونین بوده است. تشدید جنگ اخیر بین ارتش و شورشیان اقلیت قومی و همچنین شبه نظامیان طرفدار دموکراسی منجر به آواره شدن ده‌ها هزار شهروند شده است.

دولت استرالیا در حال حاضر به شهروندان خود توصیه می‌کند که به دلیل وضعیت خطرناک امنیتی از سفر به میانمار خودداری کنند و در صدور ویزا هم با سختگیری عمل می‌کند.

فدراسیون استرالیا در بیانیه خود اضافه کرد: اتحادیه فوتبال استرالیا از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای موافقت با این تصمیم تشکر می‌کند.

source