غول‌های مرحله آخر شورولت از راه رسیدند؛ معرفی تاهو و ساب‌اربن ۲۰۲۵

درست است که فروش تاهو و ساب‌اربن به عنوان بزرگترین شاسی‌بلند های شورولت، به اندازه پیکاپ سیلورادو و یا کراس‌اوور ایکوناکس نیست، اما این نام‌ها، کماکان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند بطوریکه این دو محصول، با هم، سومین محصول پرفروش شورولت در آمریکا به حساب می‌آیند و سهم ۴۰ درصدی از بازار SUV های فول‌سایز آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. برای مدل سال ۲۰۲۵، شورولت مدل به‌روز شده تاهو و ساب‌اربن را با تغییراتی در طراحی ظاهری و فضای داخلی، بازنگری در امکانات و یک پیشرانه دیزل ارتقاء یافته به بازار عرضه می‌کند.

شورولت تاهو ۲۰۲۵

تغییرات جزئی در طراحی ظاهری

در طراحی ظاهری، تغییرات مدل ۲۰۲۵ شورولت تاهو و ساب‌اربن، به نوعی می‌توان گفت جزئی است. بارزترین همین تغییرات جزئی را نیز در چیدمان چراغ های جلو شاهد هستیم، جایی که چراغ های اصلی به سطحی پایین‌تر در روی سپر انتقال یافته‌اند و بخش فوقانی، مختص دیلایت های LED است. این چراغ ها، در تیپ های Premier و High Country دارای رقص نور به عنوان چراغ خوشامدگویی یا بدرقه نیز هستند. در کنار بازنگری در طراحی چراغ ها، جلوپنجره نیز تغییر یافته.

در ضمن، دو رنگ آبی متالیک موسوم به Lakeshore Blue و خاکستری موسوم به Cypress Gray به پالت رنگ های قابل سفارش برای بدنه اضافه شده است. و همچون گذشته، تیپ Z71 با سپر جلو تهاجمی‌تری که زاویه صعود بهینه‌تر به همراه محافظ فلزی زیر سپر دارد، از دیگر تیپ ها متمایز شده. این تیپ دارای قلاب های سرخ رنگ یدک‌کشی و تایرهای همه‌جا رو Goodyear Territory نیز هست.

شورولت ساب‌اربن ۲۰۲۵

کابین دگرگون شده

برخلاف طراحی ظاهری که تغییراتش، جزئی بوده، فضای داخلی در مدل ۲۰۲۵ تغییرات چشمگیری به خود دیده. برای مثال، به جای یک سری دکمه جانمایی شده بر روی داشبورد، حال از یک شیفتر پشت فرمان برای مکانیزم تغییر دنده گیربکس استفاده شده و همین، باعث شده فضای بیشتری روی داشبورد، آزاد شود. طراحان شرولت از این فضای بیشتر، برای جانمایی یک نمایشگر یکپارچه ۱۷.۷ اینچی که لمسی نیز هست، بهره گرفته‌اند. در سمت چپ این نمایشگر اصلی نیز نمایشگر ۱۱ اینچ دیجیتال که در سطحی پایین‌تر از قبل قرار دارد، به‌جای پُشت‌آمپرهای مرسوم خودنمایی می‌کند.

شورولت تاهو ۲۰۲۵

با تغییرات در طراحی و چیدمان نمایشگرها، طراحی کلی داشبورد نیز مورد بازنگری قرار گرفته. خروجی کار، مخصوصا در تیپ بالارده High Country که دارای پوشش چرم قهوه‌ای و تزئیناتی از جنس چوب واقعی (برای اولین بار در تاهو و ساب‌اربن) است، یک کابین مدرن و لوکس را برای بزرگترین شاسی‌بلند های شورولت فراهم آورده که کاملا متفاوت از مدل های قبل است و قطعا مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت.

پیشرانه های بنزینی و دیزل

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، زیر کاپوت، یک نمونه کاملا بهبود یافته از موتور ۳.۰ لیتری دیزل Duramax برای تاهو و ساب‌اربن ۲۰۲۵ قابل عرضه است. این موتور شش سیلندر که به گیربکس ۱۰ سرعته اتومات متصل است، در مدل ۲۰۲۵ قدرت ۳۰۵ اسب‌بخاری و بیشینه گشتاوری معادل ۶۷۱ نیوتن‌متر دارد که به ترتیب ۲۸ اسب‌بخار و ۴۷ اسب‌بخار بیشتر از مدل ۲۰۲۴ است. این موتور برای تمامی تیپ های تاهو و ساب‌اربن ۲۰۲۵ قابل سفارش خواهد بود، حتی در تیپ آفرودی Z71.

در کنار این موتور دیزل، یک گزینه بنزینی نیز برای تاهو و ساب‌اربن جدید قابل سفارش خواهد بود که از نوع ۵.۳ لیتری V8 است، با ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن‌متر گشتاور. البته برای تیپ بالارده High Country، موتور استاندارد یک ۶.۲ لیتری V8 بنزینی است که ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد و ۶۲۴ نیوتن‌متر گشتاور.

شورولت ساب‌اربن ۲۰۲۵

حداکثر توان یدک‌کشی در مدل ۲۰۲۵، برای تاهو ۳.۸ تُن اعلام شده و برای ساب‌اربن، ۳.۷ تُن. و حال، مجموعه سیستم های همیار یدک‌کشی شامل سیستم بررسی سلامت تایر تریلر، همیار رمپ قایق و نویگیشن مختص یدک‌کشی نیز می‌شود. در ضمن، یک نشانگر مسیر روبرو نیز برای این خودروها ارائه می‌شود که مسیر تقریبی چرخش را هم برای خودرو هم برای یدک، نمایش می‌دهد.

دیگر تغییرات مدل ۲۰۲۵

شورولت می‌گوید فنربندی مدل ۲۰۲۵ را برای ارائه یک سواری راحت تر و بهتر از قبل، مورد بازنگری قرار داده. سیستم فرمان نیز برای ارائه یک حس بهتر، تغییراتی به خود دیده. تیپ‌های بالارده High Country و Z71، و همچنین برای اولین بار، RST، بصورت استاندارد با فنربندی بادی عرضه می‌شوند. دمپرهای تطبیق‌پذیر هم که از امکانات استاندارد تیپ های Premier و High Country بوده، بصورت آپشنال در RST و Z71 قابل ارائه هستند، تقویت شده‌اند. در مدل ۲۰۲۵، تاهو و ساب‌اربن برای اولین بار با رینگ های ۲۴ اینچی (که البته مختص تیپ های RST و High Country هستند) عرضه می‌شود. بد نیست بدانید برای این خودروها، روی هم رفته ۹ طرح رینگ جدید به همراه ۱۱ طرح رینگی که در مدل ۲۰۲۴ نیز قابل سفارش بودند، در نظر گرفته شده.

امکانات پیشرفته

شورولت مدل ۲۰۲۵ تاهو و ساب‌اربن را با گستره کاملی از امکانات ایمنی و سیستم های همیار ارئه می‌دهد که شاید بتوان گفت گل سرسبد آنها، سوپرکروز است؛ فناوری رانندگی خودران جنرال موتورز که بصورت آپشنال در برخی تیپ‌ها قابل عرضه است. در این خودروها، یک سیستم تشخیص حرکت در فضای داخلی به‌کار رفته که باقی ماندن سرنشین در صندلی های ردیف دوم یا سوم را تشخیص می‌دهد و می‌تواند با ارسال پیامک به راننده و یا بوق زدن، راننده را از این مهم، باخبر سازد. یک بازشو برقی با حسگر نزدیکی نیز برای درب قسمت بار در نظر گرفته شده به این ترتیب که کافی است تنها ۳ ثانیه با کلید هوشمند، پُشت خودرو بایستید تا درب قسمت بار بصورت اتوماتیک باز شود.

شورولت تاهو ۲۰۲۵

در مدل جدید، سیستم دوربین های متصل راننده را قادر می‌سازد تا از طریق اپلیکیشن اختصاصی، خودرو را از دور، تحت نظر داشته باشد و حتی بتواند فضای داخلی خودرو را کنترل کند. این سیستم، در هنگام تصادف نیز ۳۰ ثانیه قابل و ۳۰ ثانیه بعد از تصادف، همه چیز را بصورت اتوماتیک ضبط می‌کند. امکانات مرسوم خودروهای امروزی در بخش سیستم های همیار، نظیر همیار حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و … نیز بصورت استاندارد در تاهو و ساب‌اربن ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

شورولت ساب‌اربن ۲۰۲۵

قیمت تاهو و ساب‌اربن ۲۰۲۵

شورولت از ۲۰۲۴ تولید مدل ۲۰۲۵ تاهو و ساب‌اربن را در سایت تولیدی خود واقع در آرلینگتون ایالت تگزاس آغاز خواهد کرد، یعنی همزمان با ۷۰ سالگی آغاز فعالیت های این سایت تولیدی. قیمت‌گذاری مدل جدید این خودروها هنوز اعلام نشده اما احتمالا کمی گران‌تر از نمونه فعلی این خودروها خواهد بود. در حال حاضر، شورولت تاهو قیمت پایه ۵۸هزار و ۱۹۵ دلاری دارد، عددی که در بالاتری تیپ تجهیزاتی، یعنی های‌کانتری به ۷۸هزار و ۸۹۵ دلار می‌رسد. ساب‌اربن هم که در مقایسه با تاهو، اتاق کشیده‌تری دارد، در مدل ۲۰۲۴ قیمتی در محدوده ۶۱.۱۹۵ دلار تا ۸۱.۸۹۵ دلار دارد.

انتهای پیام

source