وزیر ارتباطات: طی یک سال و نیم گذشته، تعداد مخاطبین پیام‌رسان‌های داخلی ۸ برابر شده است

به گفته وزیر ارتباطات، تعداد مخاطبین یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث افزایش ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی می‌شود و طی یک سال و نیم گذشته تا هشت برابر افزایش یافته است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون استفاده از پلتفرم‌های داخلی گفت: «تا پیش از این ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب‌وکارها به شکل آنچه که امروز وجود دارد، در اختیار نبود. مهم‌ترین این عوامل مخاطب است. برای مثال، از یک سال و نیم گذشته تعداد مخاطبین فعال روزانه و ماهانه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی تا هشت برابر افزایش پیدا کرده است.»

به گفته وزیر ارتباطات، حضور مردم برای کسب‌وکارها اهمیت بالایی دارد و زمینه لازم برای فعالیت کسب‌وکارها طی این مدت، بیش از گذشته فراهم است.

او همچنین درباره به آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارها توضیح داد: «دولت نیز در سال گذشته آیین‌نامه‌ حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد. در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی تعبیه شده است. یکی از بندهای این آیین‌نامه بحث معافیت مالیاتی این کسب‌وکارهاست؛ به این معنا که اگر کسی کسب‌وکار خود را از پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی منتقل کند، به مدت دو سال از مالیات معاف می‌شود. موضوعات مختلفی در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است که درحال پیگیری اجرای آن‌ها از دستگاه‌های مختلف هستیم.»

مدت‌هاست که وزیر ارتباطات از افزایش تعداد مخاطبین پلتفرم‌های داخلی سخن می‌گوید. او در آخرین اظهارات خود اعلام کرده است که ۶۰ درصد مردم از پتفرم‌های بومی استفاده می‌کنند. او در این باره گفته بود: «ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سکوها استفاده می‌کنند و روزانه برخی از آن‌ها بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند.»

وزیر ارتباطات درحالی از استفاده درصد بالایی از مردم از پلتفرم‌های بومی سخن می‌گوید که طبق آمار منتشرشده در گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد کاربران ایرانی برای ورود به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

source