ترنبولون یک استروئید آنابولیک آندروژنیک بسیار قدرتمند است که در دنیای بدنسازی برای اهدافی مثل افزایش حداکثری حجم عضلات و همچنین چربی سوزی و کات استفاده می‌شود. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت بین ترنبولون استات و انانتات چیست؟ سوال مهم‌تر این که کدام یک از این دو نوع ترنبولون برای شما بهتر است؟

ما در این نوشته از وب سایت آموزش بدنسازی فیتنسیا، به طور تخصصی و دقیق به این موضوع پرداخته‌ایم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاربردی و مهمی در مورد ترنبولون انانتات و استات کسب کنید.

  • نیمه عمر ترنبولون استات: ۳ روز
  • نیمه عمر ترن انانتات: ۱۱ روز

ترنبولون استات چیست؟

ترنبولون استات
ترنبولون استات با نیمه عمر ۳ روز فرم زوداثر این استروئید محسوب می‌شود.

هورمون استروئیدی ترنبولون استات بسیار قدرتمند است. این دارو در زمان گذشته ابتدا برای کاربرد دامی ساخته شده بود. اما به دلیل اثرات فوق‌العاده قدرتمند آن در عضله سازی و چربی سوزی، در بدنسازی هم محبوب شد.

ساختار شیمیایی ترنبولون استات از دو بخش ترنبولون و استر استات ساخته شده است. ترنبولون هم ماده اصلی است که باعث عضله سازی و چربی سوزی می‌شود. پس استات چیست؟ استات در واقع استر متصل به ترنبولون است تا سرعت رها شدن آن را در بدن کنترل کند.

اگر دقیق‌تر بگوییم، متصل شدن استات به ترنبولون باعث می‌شود که این استروئید پس از تزریق طی تقریبا ۳ روز به طور آهسته در بدن رها و فعال شود. اگر با نیمه عمر استروئیدها آشنا باشید، متوجه خواهید شد که ۳ روز مدت کوتاهی محسوب می‌شود.

کوتاه بودن نیمه عمر ترنبولون استات باعث می‌شود که یک مزیت و احتمالا یک عیب داشته باشد. مزیت این است که شما در همان هفته‌های اول مصرف، شاهد پیشرفت خواهید بود. اما عیب این است که تعداد تزریق‌ها زیاده بوده و باید هر هفته چندین نوبت تزریق انجام دهید.

ترنبولون انانتات چیست؟

ترنبولون انانتات
ترنبولون انانتات با نیمه عمر ۱۱ روزه فرم دیر اثر این هورمون استروئید است.

شاید حالا خودتان حدس زده باشید که ترنبولون انانتات نیز در واقع ترکیبی از ترنبولون و استر نوع انانتات می‌باشد. متصل شدن انانتات به ترنبولون باعث می‌شود نیمه عمر این استروئید تقریبا ۱۱ روز (۳/۶ برابر بیشتر از استات) باشد.

با این تفاسیر در مورد ترنبولون انانتات نیز یک مزیت و یک عیب وجود دارد. مزیت این است که به تزریق‌های پی در پی و مکرر هیچ نیازی نیست. تنها یک بار تزریق در هفته می‌تواند کافی و موثر باشد. اما عیب این استروئید این است که شما در هفته‌های ابتدایی دوره (حتی شاید در هفته ۴) شاهد نتایج خاصی نخواهید بود و پس از آن اثرات مثبت ایجاد می‌شوند.

کدام یک قوی تر است؟

هیچ تفاوتی در میزان قدرت و اثرگذاری این دو استروئید وجود ندارد. تنها تفاوت بین ترنبولون استات و انانتات نوع استر متصل به ماده اصلی یعنی ترنبولون است.

شاید برخی افراد تصور کنند ترنبولون استات قوی‌تر است زیرا در همان هفته‌های اول دوره نتایج مثبت ایجاد می‌شود. اما این نتیجه گیری صحیحی نیست.

اگر میزان نتیجه کسب شده حاصل از مصرف ترنبولون استات و انانتات را در انتهای دوره هر کدام با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که تفاوت خاصی وجود ندارد. به عبارت دیگر وقتی دوره مصرف ترنبولون استات را تمام کنید، همان نتایجی را کسب می‌کنید که با تکمیل دوره ترنبولون انانتات کسب می‌شد.

برای من ترنبولون استات بهتر است یا ترن انانتات؟

فرض می‌کنیم شما یک ورزشکار حرفه‌ای هستید و به طور منطقی (نه هیجانی)‌ تصمیم گرفته‌اید برای رسیدن به اهداف ورزشی و بدنسازی خود، از استروئید بسیار قدرتمند ترنبولون کمک بگیرید.

سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند، این است که ترنبولون استات برایم بهتر است یا انانتات؟

پاسخ این سوال کاملا به اهداف، خواسته‌ها و زمان‌بندی شما بستگی دارد.

اگر بخواهید به سرعت نتایج ترنبولون را مشاهده کنید، باید فرم استات را انتخاب کنید. اما با این تصمیم شما قبول می‌کنید که تعداد نسبتا زیادی تزریق انجام دهید که شاید کمی دشوار باشد.

اما اگر تزریق‌های زیاد و مکرر برای شما دشوار است و می‌خواهید با تنها یک تزریق در هفته از مزیت‌های بی نظیر ترنبولون بهره‌مند شوید، ترن انانتات برای شماست! با ترنبولون انانتات هیچ نیازی به تزریق‌های زیاد نیست، اما در عوض شما قبول می‌کنید که در ۳ الی ۴ هفته ابتدایی دوره هیچ نتایج مثبی حاصل از مصرف ترنبولون ایجاد نمی‌شود.

تفاوت اصلی بین این دو استروئید چیست؟

اگر مقاله را تا اینجا با دقت خوانده باشید، متوجه شده‌اید که تفاوت ترنبولون استات و انانتات در دو چیز است:

  1. تعداد تزریق مورد نیاز
  2. سرعت کسب نتیجه

ترنبولون استات به تعداد تزریق زیادی احتیاج دارد و در عوض در مدت زمان کوتاهی پس از شروع دوره (در همان هفته‌ای ابتدایی دوره) نتایج مثبت و چشمگیر آن ایجاد خواهد شد.

اما ترنبولون انانتات، برخلاف ترن استات، احتیاجی به تزریق‌های زیاد نداشته و فقط یک تزریق در هفته می‌تواند کافی باشد. اما یک استروئید دیر اثر بوده و احتمالا تا هفته ۴-۳ شما شاهد اثر خاصی از آن نخواهید بود. اثرات آن بعد از هفته ۴ شروع می‌شود.

توصیه میکنم مقاله نحوه دقیق مصرف ترنبولون در بدنسازی را حتما مطالعه کنید؛ زیرا اطلاعات کاربردی و مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

مقایسه دوز این دو استروئید با یکدیگر

اگر از نظر دوز خالص بررسی کنیم، بدیهی است که دوز ترنبولون انانتات باید بیشتر باشد. منظور از دوز این است که چند میلی‌گرم از ماده اصلی یعنی ترنبولون داخل هر یک میلی‌لیتر دارو وجود دارد.

به طور میانگین و در اکثر مواقع ترنبولون استات با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر تولید می‌شود؛ یعنی در هر یک سی سی دارو، ۱۰۰ میلی‌گرم ترنبولون وجود دارد.

در طرف دیگر، ترنبولون انانتات وجود دارد که دوز آن بیشتر است. این نوع از ترن، معمولا با دوز ۲۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر ساخته می‌شود. به بیان ساده‌تر یعنی داخل هر یک سی سی ترنبولون انانتات، ۲۰۰ میلی‌گرم ماده اصلی ترنبولون وجود دارد.

چرا دوز فرم انانتات بیشتر از استات است؟

همانطور که گفتیم، تعداد تزریق ترنبولون انانتات کمتر از فرم استات این دارو است. در نتیجه باید دوز آن بیشتر باشد.

با یک مثال این مسئله را شفاف می‌کنیم. تصور کنید یک ورزشکار در یک هفته ۳ نوبت با حجم ۱ سی‌سی، ترنبولون استات دوز ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر تزریق کند. در این حالت در طول یک هفته ۳۰۰ میلی‌گرم ترنبولون مصرف شده است.

حالا اگر ورزشکار دوم، ۱ نوبت با حجم یک سی‌سی، ترنبولون انانتات ۲۰۰ تزریق کند، در طول هفته کلا ۲۰۰ میلی‌گرم ترنبولون مصرف کرده است.

مقایسه قیمت

مقایسه قیمت ترنبولون استات و انانتات

هر دو داروی ترنبولون انانتات و استات امروزه فقط در بازار سیاه و غیر قانونی استروئیدها در دسترس هستند.

ترنبولون انانتات نسبت به فرم استات قیمت بالاتری دارد. به طور متوسط قیمت یک ویال ۱۰ میلی‌لیتر ترنبولون انانتات با دوز ۲۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر حدود ۲ الی ۳ میلیون تومات است.

اما یک ویال ۱۰ میلی‌لیتری ترنبولون استات با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم/میلی‌لیتر به طور متوسط حدود ۱/۵ الی ۲ میلیون می‌باشد.

این قیمت‌ها ممکن است براساس برند دارو متفاوت باشند. (تاریخ بروزرسانی ۲۶ آذر ۱۴۰۲)

آیا مصرف همزمان ترنبولون انانتات و استات در یک دوره درست است؟

نمی‌توانیم به این سوال یک پاسخ دقیق بدهیم. زیرا نحوه مصرف و دوز داروهاست که درست یا اشتباه بودن مصرف همزمان ترنبولون انانتات و استات را تعیین می‌کند.

به طور کلی مصرف همزمان این دو استروئید رایج نبوده و احتمالا اصلا نیازی به این کار نیست.

اما شاید در شرایط خاص لازم باشد ورزشکار به طور همزمان از هر دو نوع استر در یک دوره استفاده کند. در این حالت باید دوز کل مصرف هر دارو در هفته به طور دقیق تعیین شود تا از حد مجاز بیشتر نشود. همچنین به دلیل تفاوت در نیمه عمر استات و انانتات،‌ باید برای زمان تزریق داروها برنامه ریزی دقیق و اصولی انجام دهید تا سطح دارو را در بدن ثابت نگه دارید.

تستوسترون بخش جدایی ناپذیر دوره ترنبولون

اگر تفاوت های بین ترنبولون استات و انانتات را کنار بگذاریم، به هر حال باید در کنار این استروئید، یک فرم از تستوسترون را به شکل صحیح مصرف کنید.

بدن انسان به طور طبیعی هورمون تستوسترون تولید می‌کند. اما داروی ترنبولون باعث سرکوب تولید تستوسترون توسط بدن می‌شود و این سرکوب شدید است. به همین دلیل ضروری است که شما در دوره ترنبولون، از تستوسترون هم استفاده کنید تا سطح تستوسترون بدن را در حد مناسب حفظ کنید.

به یاد داشته باشید عدم مصرف تستوسترون در کنار ترنبولون باعث کاهش شدید این هورمون در بدن شده و عوارض جانبی متعددی از جمله کاهش میل جنسی و افسردگی دارد.

از طرف دیگر، اگر تستوسترون را مصرف نکنید، نتایج حاصل از ترنبولون کمتر خواهد شد. (زیرا بدنتان سطح بهینه تستوسترون را ندارد).

در مورد نحوه اجرای دوره ترنبولون و تستوسترون بیشتر بدانید. این دوره برای افزایش حجم خشک مناسب است.

اما اگر هدف شما اجرای یک دوره چربی سوزی و کات با ترنبولون است، توصیه میکنم مقاله دوره ترنبولون و وینسترول را از دست ندهید.

انتخاب هوشمندانه تر چیست؟

ممکن است این سوال جذاب و هوشمندانه برایتان ایجاد شود که آیا کسب همزمان مزیت‌های ترنبولون استات و انانتات ممکن است؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است!

فرمی از این دارو با عنوان ترنبولون میکس وجود دارد. این دارو شامل ترکیبی از ترنبولون استات، انانتات و هگزا است. در نتیجه شما را از مزیت‌های انواع استرهای مختلف ترنبولون برخوردار می‌کند.

با مصرف این نوع از دارو، شما تعداد تزریق کم در همان هفته‌های ابتدایی دوره اثرات مثبت را کسب خواهید کرد.

اما قیمت ترنبولون میکس نسبت به سایر فرم‌های آن یعنی انانتات و استات بیشتر است.

نکته: اگر تصمیم گرفتید از ترنبولون میکس استفاده کنید، توصیه می‌کنم برای حفظ سطح تستوسترون، استروئید فوق‌العاده سوستانون (تستوسترون میکس) را انتخاب کنید؛ زیرا سوستانون نیز مانند ترنبولون میکس یک استروئید ترکیبی است که مزایای استرهای مختلف زوداثر و دیراثر تستوسترون را برای شما تامین می‌کند.

در مورد دوره ترنبولون و سوستانون بیشتر مطالعه کنید.

پاکسازی بعد از دوره مصرف

فرقی ندارد که شما ترنبولون استات مصرف کرده باشید یا انانتات. به هر حال بعد از اتمام دوره، باید یک پاکسازی (PCT) صحیح و کاملا اصولی اجرا کنید. برخی از دلایل اهمیت پاکسازی عبارتند از:

  • بازگست تستوسترون طبیعی بدن به حالت نرمال
  • حفظ بخش قابل توجهی از نتایج کسب شده از دوره
  • جلوگیری از عوارض جانبی بعد از دوره
  • آماده سازی بدن برای اجرای دوره‌های بعدی

داروهای مورد نیاز برای پاکسازی

به طور کلی در اکثر مواقع، داروهای زیر برای پاکسازی به کار می‌روند:

سخن پایانی و جمع بندی

در این نوشته به طور دقیق با تفاوت‌های بین ترنبولون استات و انانتات آشنا شدیم. نکته مهم این است که نتایج حاصل از مصرف این دو نوع استروئید در انتهای دوره یکسان است. فقط سرعت کسب نتیجه و تعداد تزریق متفاوت است.

  • ترنبولون استات: تعداد تزریق بیشتر / کسب سریع‌تر نتیجه
  • ترنبولون انانتات: تعداد تزریق کمتر / کسب دیرتر نتیجه

همچنین گفته شد برای جلوگیری از افت سطح تستوسترون در طول دوره مصرف ترنبولون، باید یک فرم تستوسترون را به شکل صحیح مصرف کنید.

به یاد داشته باشید برای کسب نتیجه از دوره استروئید و همچنین جلوگیری از عوارض جانبی، باید دوره مصرف و پاکسازی متناسب با شرایط بدنی و اهداف شما به طور دقیق تنظیم شود. در این مورد می‌توانید با مربی بدنسازی فیتنسیا در ارتباط باشید.

source

توسط varzeshikhabari