ارتباط بین گروه خونی و حساسیت به ویروس کرونا برای درمان های آینده به چه معناست

کلاس یوس
آنکارا، ترکیه – 14 فوریه: در این تصویر تصویری از ویروس کرونا (2019-nCoV) خون مثبت … [+] نمونه ها در 14 فوریه 2020 در آنکارا، ترکیه نمایش داده می شوند. Aytac Unal / خبرگزاری آنادولو
خبرگزاری آنادولو یک مطالعه جدید که از چین انجام شده است ادعا می کند که افراد دارای گروه خونی A ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به ویروس جدید کرونا (COVID-19) باشند. این برای بیماران، پزشکان و محققان چه معنایی دارد و آیا افراد دارای گروه خونی A باید نگران باشند؟
این مطالعه توسط گروهی از محققان چینی انجام شد و 2173 بیمار مبتلا به ویروس COVID-19 را از سه بیمارستان در ووهان و شنژن تجزیه و تحلیل کرد و سپس آنها را با گروه‌های خونی دو جمعیت عمومی در منطقه مقایسه کرد. متاآنالیز آنها نشان داد که افرادی که بخشی از “گروه خونی A” بودند در مقایسه با گروه های خونی غیرA به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار داشتند.
همانطور که در این مطالعه مشخص شد، جمعیت عادی در ووهان دارای توزیع گروه خونی زیر است:

* نوع A – 31٪
* نوع B – 24٪
* نوع AB – 9٪
* نوع O – 34٪
در مقایسه، ساکنان ووهان که به COVID-19 مبتلا شده بودند، دارای توزیع گروه خونی زیر بودند:

* نوع A – 38٪
* نوع B – 26٪
* نوع AB – 10٪
* نوع O – 25٪
این تفاوت‌های توزیع درصد نسبتاً با جمعیت‌های شنژن همخوانی دارد.
کار بسیار مقدماتی است، اما از نظر بیولوژیکی قابل قبول است که گروه‌های خونی مختلف ممکن است از نظر حساسیت به COVID-19 متفاوت باشند. دکتر ویلیام پتری، جونیور، دکترای دکترای دانشگاه ویرجینیا، پس از بررسی این مطالعه، بگویید.
بیشتر برای YOUiOS 17 2 1 اپل ناگهان به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای را برای همه کاربران آیفون منتشر کرد پروژه 8 میلیارد دلاری نفت ConocoPhillips Greenlights در آلاسکا به دنبال بلوک ناموفق توسط گروه‌های بومی، تحریم‌های روسیه به اوکراین در سال 2024 امید می‌دهد، علی‌رغم اینکه چرا کمک‌ها باعث می‌شود گروه‌های خونی به آن‌ها بازگردانده شود. 19؟ پتری توضیح می‌دهد که پاسخ به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه پروتئین‌های روی سطح کروناویروس‌ها به قندهای مختلف روی سلول‌های سطحی متصل می‌شوند که با گروه خونی افراد همراه است. ما می‌دانیم که برخی از کروناویروس‌هایی که گاوها را آلوده می‌کنند، پروتئین‌هایی روی سطح خود دارند که به قندها متصل می‌شوند و قندها آنتی‌ژن‌های گروه خونی را دیکته می‌کنند*. اگر گروه خونی A هستید، قند اضافی روی سطح سلول هایتان به نام آناسیتوزال گلوکزامین دارید که اگر گروه خونی O باشید، این قند را ندارید.
دکتر Kirsten L. Hokeness، از دانشگاه برایانت، که این مطالعه را نیز بررسی کرد، در ادامه توضیح می دهد: “سیستم گروه خونی ABO بخشی از سیستم ایمنی است.” نکته جالب این است که هسته اصلی نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن با عفونت و همچنین تنوع نحوه تأثیر عفونت های مختلف بر افراد مختلف، در گروه های خونی ما یافت می شود.
گروه خونی (یا گروه خونی) تا حدی توسط آنتی ژن های گروه خونی ABO موجود در سلول های قرمز … [+] تعیین می شود.
ویکی پدیا این ارتباط گروه خونی – سیستم ایمنی بیش از 100 سال است که توسط ایمونولوژیست ها مورد بررسی قرار گرفته است. از اوایل دهه 1900 این مفهوم که افراد با گروه‌های خونی ABO مختلف از نظر حساسیت یا مقاومت در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی و باکتریایی متفاوت هستند، مورد بررسی قرار گرفت. دکتر هوکس می‌گوید: «بسیاری از این کارها در مورد مالاریا انجام شده است، اما تعدادی باکتری و ویروس دیگر از جمله هپاتیت و نوروویروس نیز مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این واقعیت که تعامل با پاتوژن ها در طول زمان باعث شده است که گروه خونی ABO در طی هزاران سال تکامل یابد، می تواند نشان دهد که یک تعامل بین این دو سیستم وجود دارد.
پس آیا افراد دارای گروه خونی A باید بیشتر از بقیه نگران باشند؟ دکتر پتری و دکتر هوکس هر دو موافق هستند – خیر.
“اگر گروه خونی A هستید، نباید بیشتر از این بترسید.” دکتر پتری می گوید: «این مطالعه تغییرات بسیار کوچکی را در حساسیت نشان می دهد. این از 31 درصد افرادی است که گزارش شده است کووید-19 نداشته اند در مقابل 38 درصد افرادی که مبتلا شده اند. بنابراین تغییرات کوچکی است و تکرار نشده است و مطالعه هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است. بنابراین اگرچه جالب است و از نظر بیولوژیکی منطقی است، اما ممکن است درست نباشد. صرف نظر از این، اگر درست باشد، احتمالاً تأثیر زیادی بر حساسیت کلی ندارد.»
در این مرحله، افراد دارای گروه خونی A نیازی به نگرانی ندارند زیرا به نظر نمی رسد که این عامل محرک عفونت باشد. دکتر هوکس می‌گوید: «من اجازه نمی‌دهم گروه خونی چیزی باشد که باعث ایجاد ترس یا اطمینان در افراد شود. همه ما باید با وجود گروه خونی یا هر صفت قابل سنجش دیگری، همچنان در برابر این عفونت آسیب پذیر در نظر گرفته شویم.
بین این واقعیت که مقاله هنوز مورد بازبینی همتا قرار نگرفته است، حجم نمونه کوچک و تنوع نسبتاً اندک نرخ عفونت یافت شده در این مطالعه، افراد دارای گروه خونی A دلیل بیشتری برای نگرانی ندارند. با این حال، این مطالعه به عوامل جالبی در مورد چگونگی توسعه درمانی برای مبارزه با COVID-19 اشاره می کند.
میکروارگانیسم‌های زیادی وجود دارند که باعث ایجاد عفونت می‌شوند و با اتصال به قندهای سطح آن سلول‌ها با سلول‌های انسانی تعامل دارند. دکتر پتری می گوید: «بهترین مثال آنفولانزا است. ویروس آنفولانزا به قند موجود در سطح سلول های انسانی به نام اسید سیالیک متصل می شود. تامیفلو دارویی است که توانایی اتصال آنفولانزا به این قندها را مهار می‌کند و این یک مثال عالی است که در آن تشخیص تعامل اسید نورآمینیک (یک آمینو قند اسیدی در خون) به شناسایی یک داروی ضد ویروسی موثر کمک می‌کند.
این مطالعه و مطالعات آتی مانند آن، در نهایت می‌توانند راه‌هایی را برای جلوگیری از ویروس کووید-19 قبل از تسلط پیدا کنند. درک بهتر نحوه دسترسی ویروس به سلول های میزبان می تواند به توسعه درمان کمک کند. دکتر هوکس می‌گوید: «و اگر این مطالعات علوم پایه بتواند به ما اطلاعات بیشتری درباره نحوه باز کردن گیرنده میزبان توسط ویروس بدهد یا اینکه این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند این تعامل را مسدود کنند، می‌توانیم از این اطلاعات برای ایجاد یک درمان استفاده کنیم. اما مطمئناً داده‌های بسیار بیشتری وجود دارد که در این مرحله باید بدانیم.»
بنابراین، این مطالعه به جای ایجاد اضطراب بیشتر در میان جمعیت، در عوض نشانه‌ای از مراحل اولیه تحقیقات درمان ضد ویروسی است و بنابراین باید بیشتر نشانه‌ای از امید باشد تا ناامیدی بیشتر.
پوشش کامل و به روز رسانی زنده در مورد کرونا
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. *آنتی ژن های گروه خونی نشانگرهای سطحی در قسمت بیرونی غشای گلبول قرمز هستند. آنها پروتئین ها و کربوهیدرات های متصل به لیپید یا پروتئین هستند.
Clary EstesClary Estes روزنامه نگاری است که در کنتاکی مرکزی به دنیا آمده و بزرگ شده است و روی داستان های مختلف در سطح جهان کار می کند.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها