ابزار خالکوبی 2000 ساله از منطقه Bears Ears شناسایی شد

کلاس یوس

ابزار خالکوبی بومی آمریکایی در منطقه Bears Ears، یوتا یافت شد
رابرت هابنر، دانشگاه ایالتی واشنگتن
یافته‌های جدیدی که این هفته در مجله علوم باستان‌شناسی منتشر شد: گزارش‌ها بینشی در مورد شیوه‌های خالکوبی در میان فرهنگ‌های بومی در منطقه Bears Ears در یوتا ارائه می‌دهند. از طریق تجزیه و تحلیل های گسترده، باستان شناس اندرو گیلرث-براون و همکارانش توانستند نشان دهند که یک مصنوع به دست آمده از سایت باستان شناسی قلم ترکیه در واقع یک ابزار خالکوبی باستانی است.
این مصنوع شامل دو خار کاکتوس گلابی خاردار است که به یک دسته سماق با بسته بندی برگ های یوکا متصل شده است. وقتی متوجه شدند که نوک خارهای کاکتوس سیاه رنگ شده و در نتیجه ظاهری شبیه سوزن خالکوبی به آن داده است، علایق محققان در مورد این شی برانگیخته شد.

ابزار خالکوبی از محل در منطقه Bears Ears بازیابی شد.
اندرو گیلرث براون، دانشگاه ایالتی واشنگتن
با این حال، ظواهر می تواند فریبنده باشد، بنابراین نویسندگان این مطالعه یک برنامه تحقیقاتی دقیق برای آزمایش فرضیه خود تهیه کردند. این شی ابتدا در زیر میکروسکوپ استریومیکروسکوپ قرار گرفت تا ساختارهای گیاهی میکروسکوپی بررسی شود، که امکان شناسایی گونه های گیاهی مورد استفاده برای ساخت مصنوع را فراهم می کرد. این جسم بیشتر از طریق یک میکروسکوپ الکترونی روبشی تصویربرداری شد تا آسیب میکروسکوپی که ممکن است ناشی از استفاده اصلی شی بوده باشد و همچنین برای یافتن ساختارهای بلوری احتمالی که ممکن است منشأ رنگ سیاه روی نوک ستون فقرات کاکتوس را نشان دهد، بررسی شود.
برای بررسی ترکیب شیمیایی نوک سوزن‌های کاکتوس از فلورسانس پرتابل پرتو ایکس و طیف‌سنجی پراکنده انرژی اشعه ایکس استفاده شد. این تکنیک ها با هم نشان دادند که رنگ سیاه نتیجه یک رنگدانه عمدتاً مبتنی بر کربن است. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می‌کنند که تحقیقات قوم‌نگاری در میان گروه‌های بومیان آمریکا که در غرب آمریکای شمالی زندگی می‌کنند، استفاده از رنگدانه‌های مبتنی بر کربن را برای خالکوبی مستند کرده‌اند، بنابراین قویاً نشان می‌دهند که شیء قلم ترکیه در واقع یک سوزن خالکوبی بوده است.
برای تایید بیشتر کارکرد مقاله، نویسندگان نمونه‌هایی از این مصنوع ساختند و از آن‌ها برای خالکوبی پوست خوک به‌دست‌آمده از یک فروشگاه مواد غذایی محلی استفاده کردند. ابزارهای ماکت نه تنها به عنوان سوزن‌های خالکوبی به خوبی کار می‌کردند، بلکه پس از استفاده، الگوی مشابهی از آسیب میکروسکوپی را با آنچه روی مصنوع اصلی یافت شد نشان دادند. با هم، این خطوط شواهد به وضوح این نتیجه را تأیید می کند که مصنوع قلم ترکیه به عنوان سوزن خالکوبی استفاده شده است.

ماکت ابزار خالکوبی Bears Ears.
رابرت هابنر، دانشگاه ایالتی واشنگتن
این مصنوع در اصل در حفاری در قلمرو ترکیه در دهه 1970 یافت شد. لایه بندی رسوبی مشخص و مشخص از کانساری که مصنوع در آن یافت شد، همراه با اشیاء آلی مرتبط مناسب برای قدمت رادیوکربن، به بیل‌کن‌ها این امکان را داد که قدمت ابزار را به حدود 100 سال بعد از میلاد برسانند. در این دوره، شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که جمعیت‌های بومی در یوتا به تدریج از جستجوی علوفه به‌عنوان وسیله‌ای برای امرار معاش به یک شیوه زندگی کشاورزی در حال گذار بودند. همراه با این گذار، نرخ زاد و ولد و سطح کلی جمعیت به نظر می رسد در حال افزایش بوده است.

خانه های باستانی پوئبلو در بنای یادبود ملی گوش خرس
گتی
گیلریث-براون و همکارانش خاطرنشان می‌کنند که این زمان انتقال ممکن است منجر به تغییر چشم‌انداز فرهنگی شده باشد که در آن استفاده از نشانگرهای اجتماعی آشکار مانند سیستم‌های سیگنال دهی مبتنی بر خالکوبی احتمالاً به مذاکره در مورد روابط بین افراد کمک کرده و به شکل‌گیری کمک کرده است. هویت گروهی.»
به این معنا که نمادها نشانگرهای قدرتمند هویت شخصی و گروهی هستند. تحقیقات دقیقی که منجر به شناسایی این ابزار خالکوبی شد، دریچه ای قطعی را به روی آنچه که تاکنون در مورد سنت های خالکوبی بومی وجود داشت، باز می کند. با این کار اکنون می توانیم مطمئن شویم که خالکوبی ها بخش بسیار واقعی زندگی ساکنان اولیه گوش های خرس ها بوده است.

سازه های ماسه سنگی در دره خدایان بخشی از بنای یادبود ملی گوش خرس ها در نزدیکی کلاه مکزیکی… [+] یوتا