نحوه شستشوی براش آرایشی

اگر به دنبال آموزشی برای نحوه شستشوی براش آرایشی می گردید، تبریک می گوییم چراکه براش های آرایشی می توانند به راحتی به یک پناهگاه امن برای میکروب ها و باکتری ها تبدیل شوند و در نهایت سلامت پوست شما را به خطر بیندازند. جالب است بدانید باقی مانده آرایش، چربی و کثیفی محیط مناسب برای باکتری های مضر پوست به عمل می آیند. حالا شاید برای شما هم نحوه انجام این کار سوال باشد پس بیایید  با هم یاد بگیریم که براش آرایشی را چگونه بشوییم و به ساده ترین روش ضد عفونی کردن آن را انجام دهیم تا هم از خراب شدن و سفت شدن آن جلوگیری شود و هم براشتان همیشه تمیز باشد.

جهت محافظت از پوست و از بین بردن باکتری های مضر موجود بر روی برس های آرایشی، ایده ی خوبی است که آن ها را هر 6 تا 10 روز یک بار بشویید. در این صفحه ما ساده ترین روش جهت تمیز کردن براش و پد های آرایشیتان را برای شما بازگو کرده ایم که تنها با انجام چند قدم ساده سلامت پوست خود را تضمین کنید و هم آرایش فیکس و جذاب تری داشته باشید.

چرا آموزش نحوه شستشوی براش آرایشی مهم است ؟

براش های آرایشی کثیف می توانند پوست را خراب و حتی در مواردی نابود کنند! پد ها و براش های آرایشی علاوه بر جمع آوری بقایای کرم پودر سایه و سایر محصولات آرایشی و زیبایی  و چربی و کثیفی، محل جهت رشد باکتری های مضر می باشند. این می تواند پوست را دچار، جوش های التهابی، زیر پوستی و حتی لک و التهاب کند و در نهایت سلامت شما را به خطر بندازد. فراموش نکنید در موارد حاد، براش های آرایشی کثیف می توانند منجر به عفوت ها و حتی قارچ های عفونتی بسیار جدی شوند. حالا که با اهمیت شستشو براش آرایشی آشنا شدید در چند قدم بعدی نحوه تمیز کردن آن ها به ساده ترین روش را یاد بگیرید.

براش آرایشی را چگونه بشوییم؟ ساده ترین روش

به دلیل اهمیت تمیز بودن براش های آرایشی امروزه روش های بسیار زیادی جهت شستشو و ضد عفونی کردن آن ها وجود دارد. اما استفاده از روش های مناسب و بسیار ساده برای تمیز کردن براش های آرایشی می تواند به محافظت از پوست در برابر اکنه، تحریکات پوستی و عفونت کمک کند. در اینجا چند گام جهت آموزش نحوه تمیز کردن و شستشوی پد و براش آرایشی ارائه داده شده است:

  • شستشو و خیس کردن براش های آرایشی: اولین مرحله در نحوه تمیز کردن و شستشوی براش آرایشی شستشو کامل و تمیز آن است. در وهله اول براش های آرایشی خود را بردارید و نقط نوک آن ها را زیر جریان آب ولم به آرامی قرار دهید. این قدم به حذف و از بین رفتن مواد اضافی باقی مانده بر روی براش کمک می کند. مراقبیاشید آب با قسمت های پلاستیکی و چوبی براش برخورد نکند تا خراب نشود.
  • به براش شامپو یا مایع بزنید: در این مرحله قدرت پاک کنندگی مایع ظرفشویی و دستشویی خود را به رخ می کشند اما باید توجه داشته باشید ممکن است مو براش ما را دچار آسیب کنند. به جای استفاده از مایع توصیه می شود از شامپو بچه ملایم استفاده شود. یک کاسه را با آب ولرم پر کرده و به آن دو قاشق شامپو اضافه نمایید. (شما می توانید به ترکیب خود یک قاشق روغن زیتون اشافه نمایید. به کارگیری این روش روند تمیز شدن براش ها را بسیار آسان می کند.) در قدم بعدی سر براش خود را به گونه ای فقط مو ها با ترکیب درسته شدن تماس داشته باشند،داخل کاسه قرار دهید و آن را بچرخانید. شما می توانید با دستانتان روند تمیز شدن را بهتر و سریع تر کنید. این کار را تا تمیز شدن کامل براش از هر گونه کرم پود و محصولات آرایشی تکرار کنید.
  • براش را بشویید:  بعد قرار دادن براش در محلول، حالا ان را خارج کرده و با دست به صورت عمودی زیر جریان آب قرار دهید به طوری که آب به دسته ها برنگردد. سعی کنید بعد از تمیز دن کامل به آرامی با استفاده از دست آب اضافی مو براش را بگیرید تا روند خشک شدن سریع انجام شود.
  • براش را کامل خشک کنید: به منظور انجام این کار بهتر است مو براش را پوش دهید. برای این کار کافی است با دستانتان چند بار حرکت رفت و برگشتی بر روی مو براش انجام دهید. در پایان یک حوله بودن پرز یا پارچه پهن کنید و براش را تا زمان خشک شدن کامل بر روی آن قرار دهید.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای مطالب اشاره شد، با اهمیت دادن به تمیز شدن براش های آرایشی امروزه روش های بسیار زیادی جهت شستشو و تمیز کردن آن ها ارائه داده شده است. پس اگر پاسخ سوالتان در رابطه با نحوه شستشوی براش آرایشی را دریافت کرده اید و اگر تا به الان به خوبی و با این روش براش هایتان را نشسته اید، پس همین الان نسبت به شستشوی آنها اقدام کنید و اگر هم می خواهید نسبت به خرید براش آرایشی خوب و با کیفیت اقدام کنید، فروشگاه اینترنتی بانه گالری، محلی مناسب برای شما خواهد بود.

source