واعظی: غیبت ستاره‌ها به پرسپولیس ضربه زد/ نبود پورعلی‌گنجی انسجام دفاع را به هم ریخت

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: خروج پورعلی گنجی از ترکیب پرسپولیس باعث شد انسجام ایجاد شده در خط دفاع به هم بریزد.

مهدی واعظی در گفت‌وگو با برنا، در خصوص بحرانی که پرسپولیس این روز‌ها با آن روبرو شده است، اظهارداشت: ناکامی‌های اخیر پرسپولیس دلایل مختلفی دارد و فقط علل نتایج اخیر این تیم مباحث فنی نیست.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات این روز‌های پرسپولیس به مسائل فنی برمی‌گردد که از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود بازیکن در برخی از پست‌های کلیدی اشاره کرد، مساله‌ای که مربیان و کادرفنی بار‌ها آن را فریاد زدند اما در نهایت این مشکل حل نشد. شما ببینید در بازی‌های اخیر پرسپولیس شاهد بودیم که این تیم در خلق موقعیت روی دروازه حریفانش خوب بوده اما در ضربه نهایی و گلزنی ناکام هستند و این یعنی پرسپولیس به یک مهاجم ششدانگ نیاز مبرم دارد ولی این مهره را در اختیار ندارد. تیمی که در فصل قبل سه گانه را به دست آورده و آسیا را هم در پیش داشت آنطور که باید و شاید تجهیز نشد تا در حال حاضر شاهد افت محسوسی در نتایج این تیم باشیم.

دروازه بان اسبق پرسپولیس افزود: جدا از مسائل فنی، پرسپولیس از نظر روحی و روانی هم درگیری‌های زیادی را پشت سرگذاشت، اتفاقاتی که بدون شک در بدنه تیم هم تاثیر داشته است. مشکلات موجود در بدنه باشگاه و اختلافات مدیریتی و درگیری‌هایی که در این زمینه به وجود آمد در مشکلات و نتایج اخیر پرسپولیس تاثیر بسزایی گذاشته است.

واعظی اشاره‌ای به راه برون رفت پرسپولیس از این روند داشت و در این زمینه گفت: بخش بزرگی از مشکلات امروز پرسپولیس را می‌توان با حضور موفق در نقل و انتقالات زمستانی مرتفع کرد. در طول نیم فصل اول پرسپولیس ستاره‌هایی مانند وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی را به دلیل مصدومیت از دست داد و باید به جای این سه ستاره سه مهره جدید به تیم تزریق کرد. به نظر من مصدومیت این ستاره ضربات جبران ناپذیری را به تیم وارد کرد. به طور مثال اطمینان دارم که اگر پرسپولیس از این سه نفر حداقل وحید امیری را در اختیار داشت نه برابر النصر مساوی می‌کرد و نه در مقابل الدحیل شکست می‌خورد. جدا از جذب نفرات جدید در نقل و انتقالات، انسجام بین مدیریت و تیم و کادرفنی هم باید به شکل اولیه اش بازگردد تا مشکلات روحی و روانی مجموعه به حداقل برسد.

وی در مورد خلا پورعلی گنجی در خط دفاع و تاثیر آن در گل‌های دریافتی پرسپولیس در بازی‌های اخیرش تصریح کرد: خروج پورعلی گنجی از ترکیب و مدار دفاعی پرسپولیس باعث شد انسجام ایجاد شده در خط دفاع پرسپولیس به هم بریزد و بدون شک این اتفاق، پیامد خوبی برای پرسپولیس نداشت. ضمن اینکه بیرانوند در بازی اخیر و در دو گلی که پرسپولیس دریافت کرد، می‌توانست بهتر و با تجربه‌تر عمل کند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: متاسفانه در مدیریت فوتبال ما هرج و مرج زیادی دیده می‌شود که این اتفاق بدی برای فوتبال ما محسوب می‌شود. شواهد و قرائن این شائبه‌ها را ایجاد کرده است که برخی از نتایج دست کاری می‌شود و با اتفاقاتی که در بیرون از فضای فوتبال رخ می‌دهد، نتایج بعضی از بازی‌ها در بیرون از فوتبال و مستطیل سبز رقم می‌خورد. من از مدیران وزارت ورزش و مسئولان درخواست دارم به این مساله ورود کنند و اجازه ندهند فضای پاک ورزش با این آلودگی‌ها روبرو شود.

 


برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)