انواع بوق زدن لپ تاپ (دل، لنوو، ایسوس و…) هنگام روشن شدن + راه حل

لپ تاپ ها به دلیل فضای کمتری که برای نگهداری قطعات سخت افزاری در اختیار دارند به نسبت کیس ها بیشتر در معرض خرابی و خطر هستند که در این مقاله قصد بررسی انواع بوق زدن لپ تاپ و دلایل آن را خواهیم داشت.

ممکن است دلایل بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد که لپ تاپ با بوق زدن (Laptop Beep Codes) مواجه میشود. یکی از احتمالات میتواند بخش سخت افزاری باشد که این موضوع به معنای خرابی حتمی قطعات نیست بلکه عدم اتصال صحیح یک کابل نیز میتواند سبب بروز چنین خطایی شود. در ادامه این مطلب پلازا با انواع بوق زدن لپ تاپ مواجه خواهید شد که قبل از بردن لپ تاپ پیش یک تکنسین میتوانید راهکارهایی را برای برطرف سازی آن انجام دهید تا شاید تاثیر گذار باشد.

فهرست مطالب

انواع بوق زدن لپ تاپ

زمانی که یک لپ تاپ و یا کامپیوتر رومیزی بوق میزند یعنی در بخشی خطایی رخ داده است که با صدای بوق کاربر را به این موضوع وادار میکند تا به سراغ برطرف سازی آن برود. این موضوع میتواند یک سرنخ برای شما باشد تا به سراغ بررسی بخش های مختلفی بروید که به دلایل متعددی میتواند رخ دهد. اگر به دنبال آشنایی با انواع بوق زدن لپ تاپ و راه حل آنها هستید در ادامه به گزینه های خوبی اشاره شده است.

1. بوق ممتد به دلیل گیر کردن صفحه کلید

گاهی اوقات مشکلات ساده میتواند استرس های بالایی را به کاربران منتقل کند که در میان انواع بوق زدن لپ تاپ بدنیست بدانید یکی از مشهورترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند گیر کردن یک دکمه از صفحه کلید بوده است. سیستم مادربردها به نحوی طراحی شده که در چنین شرایطی یک بوق ممتد را به صدا در می آورد و همین امر سبب میشود تا شما متوجه این مشکل شوید. این نوع صدا معمولا به صورت ممتد و یکسره بوده که پیش از انجام هرکاری پیشنهاد میشود نگاهی به صفحه کلید خود داشته باشید شاید یکی از آنها به دلایل مختلف گیر کرده باشد.

همچنین بخوانید :

صداهای ممتد همیشه آزاد دهنده هستند و همین فرکانس های ممتد سبب میشود تا کاربران به ریستارت لپ تاپ یا کیس بپردازند در حالی که مشکل جای دیگری بوده است. در میان انواع بوق زدن لپ تاپ به دلیل ظرافت بالای کیبورد های لپ تاپ معمولا شاهد بروز چنین خطاهایی هستیم زیرا خرابی کیبورد های لپ تاپ به نسبت کیبوردهای جداگانه بیشتر بود است و کوچکترین چیزی در لابه لای اعداد و حروف ها میتواند سبب بروز چنین مشکلی شود.

2. بوق مربوط به خطای رم

انواع بوق زدن لپ تاپ (دل، لنوو، ایسوس و...) هنگام روشن شدن + راه حل



در میان گزینه های مربوط به انواع بوق زدن لپ تاپ باید بدانید خطای رم یکی دیگر از مشهود ترین گزینه هایی بوده که کاربران بسیاری با آن مواجه هستند. این خطا به دلایل مختلفی نمایان میشود که یکی از مهم ترین آنها دستکاری سخت افزاری بوده است. اگر برای تمیزکاری لپ تاپ خود را بازکرده اید و یا رم جدیدی به لپ تاپ اضافه کرده اید باید بدانید که این اتصال و همخوانی از سوی مادربرد به خوبی انجام نگرفته است و همین امر سبب بروز این خطا شده است. پورت و درگاه رم ها به دلیل فضای نسبتا بزرگی که در اختیار دارند باید به خوبی متصل شود که کوچک ترین ایرادی در آن سبب بروز چنین خطایی میشود.

اما اگر به صورت ناگهانی با این خطا مواجه شده اید پیشنهاد میشود پیش از انجام کارخاصی سیستم خود را از برق قطع کنید و یکبار رم را کنده و مجدد وصل کنید و یا آن را در درگاه رم دیگری قرار دهید و سپس تست کنید. اگر همچنان بوق برای شما به صدا در می اید باید به سراغ یک تکنسین بروید زیرا ممکن است رام شما دچار مشکل سخت افزاری شده باشد که در چنین شرایطی راهی جز تعویق آن نخواهید داشت. اما باید بدانید که مقاومت رام ها به حدی زیاد بوده که به همین آسانی ها خراب نمیشود پس موارد ذکر شده را تست و سپس به سراغ تکنسین بروید.

3. بوق لپ تاپ به دلیل خطای کارت گرافیک

از مهم ترین مواردی که در خصوص انواع بوق زدن لپ تاپ میتوان به آن اشاره داشت خطای مربوط به کارت گرافیک بوده است. اگر سیستم گیمینگ در اختیار دارید این مسئله را جدی بگیرید زیرا خرابی رم و یا هارد دیسک و حتی باتری قابل جبران بوده ولی کارت گرافیک به دلیل قیمت بالایی که در اختیار داشته قطعا برایتان ضرر و زیان بیشتری را به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

آداپتور گرافیک ویدیویی شما در لپ تاپ های امروزی VGA نامیده میشود که گاهی به دلایل مخلتفی نظیر داغ شدن بیش از حد بوده است. این تراشه متصل به مادربرد به دلیل درگیر بودن تمام و کمال در طول روز همیشه در معرض خطر و خرابی بوده است که معمولا زمانی که دچار مشکل شود صفحه نمایش را قطع میکند و یک صدای بیپ مانند را به صدا در می آورد. در چنین شرایطی پیشنهاد ما به شما بررسی اتصالات کارت گرافیک بوده هرچند میتوانید مستقیما آن را برای تست های بهتر به سراغ تکنسین ها ببرید.

4. بوق لپ تاپ به دلیل کمبود باتری

انواع بوق زدن لپ تاپ (دل، لنوو، ایسوس و...) هنگام روشن شدن + راه حل



باتری یکی دیگر از موارد مهم در میان انواع بوق زدن لپ تاپ بوده است که شاید کمتر کسی به آن دقت کرده باشد. به نسبت مدل لپ تاپ این موضوع ممکن است متفاوت باشد زیرا برخی لپ تاپ ها با اتمام شارژ کامل هم حتی صدایی را پخش نمیکنند و برخی دیگر با رسیدن باتری به درصد مشخص شده صدایی را برای هشدار به شما پهش میکنند. در این شرایط اگر دیدید که لپ تاپ به خوبی کار میکند و مشکلی دیده نمیشود یکبار شارژر آنرا متصل کنید شاید کمبود شارژ باتری سبب بروز چنین صدایی شده باشد.

5. بوق لپ تاپ به دلیل خطای هارد دیسک

هارد دیسک ها یکی دیگر از قطعات مهم در لپ تاپ بوده که با خرابی صداهای متفاوتی را پخش میکنند. با شنیدن بوق در لپ تاپ ابتدا باید بخش های فوق را بررسی کنید و اگر موردی دیده نشد به سراغ هارد دیسک خود بروید. هارد دیسک های بکارگیری شده در لپ تاپ ها دارای قطعات مغناطیسی هستند و همین موضوع گاهی اوقات میتواند صداهای مختلفی نظیر نویز را به صدا در آورند. این موضوع به معنای خرابی حتمی هارد دیسک نبوده است بلکه یکی از موارد موجود در میان انواع بوق زدن لپ تاپ بوده است که باید به آن اهمیت داده شود.

همچنین بخوانید :

خطا در هارد دیسک معمولا با صدای آهسته بوق همراه است که درگیری بخشی از هارد دیسک سبب بروز چنین خطایی میشود.

6. بوق لپ تاپ به دلیل باتری معیوب

انواع بوق زدن لپ تاپ (دل، لنوو، ایسوس و...) هنگام روشن شدن + راه حل



باتری های معیوب را سریعا تعویض کنید نه برای رفع صداهایی نظیر بیب بلکه برای سالم نگهداشتن لپ تاپ خود. گاهی اوقات باتری های خراب سبب بروز مشکلات بیشتری میشوند که انتظار آن را نداریم. در چنین شرایطی به دلیل اینکه برق مورد نیاز لپ تاپ به صورت لحظه ای وصل و قطع میشود این موضوع سبب بروزخطاهای نرم افزاری و سخت افزاری بسیاری میشود. نادیده گرفتن خرابی باتری شاید در میان انواع بوق زدن لپ تاپ آخرین گزینه باشد ولی یکی از مهمترین موارد ممکن برای سالم نگه داشتن لپ تاپ در دراز مدت بوده است. با این تفاسیر دیگر قطعات موجود در معرض خطر خواهند بود زیرا انرژی مصرفی آنها در لحظه ای قطع و مجدد وصل میشود که اگر این موضوع به صورت مکرر در طول روز رخ دهد شاهد خرابی دیگر قطعات نیز خواهید بود.

سخن پایانی

بررسی انواع بوق زدن لپ تاپ به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید به نکات مهمی در این زمینه اشاره شد که میتواند شما را از صرف هزینه های بیهوده دور نگه دارد. به هر حال اگر با این مشکل مواجه شده اید قبل از بردن لپ تاپ خود به فروشگاه ها پیشنهاد میشود که نیم نگاهی به موارد ذکر شده داشته باشید شاید بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید. اگر در مقاله انواع بوق زدن لپ تاپ مشکلی دیده شد و یا گزینه مهمی از قلم افتاده، لطفا آن را در بخش نظرات برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source