الان باید آرزو کنیم جزء چهار تیم آسیا باشیم/ پورموسوی: نگران استقلال نیستند، دنبال جایگاهم هستند


کد خبر : 1990692 |
09 دی 1402 ساعت 15:06 |
3.6K بازدید |

3
دیدگاه

الان باید آرزو کنیم جزء چهار تیم آسیا باشیم


سرمربی استقلال خوزستان از انگیزه تیمش برای دست‌یابی به سه امتیاز در جدال خارج از خانه مقابل هوادار گفت.

پورموسوی: نگران استقلال نیستند، دنبال جایگاهم هستند

به گزارش “ورزش سه”، پورموسوی که بخش عمده نشست خبری خود را معطوف به گلایه بابت بی‌توجهی مدیران صنعتی استان نسبت به خواسته مردم و هواداران فوتبالی کرده بود، در بخش بعدی صحبت‌هایش به مسائل فنی بازی مقابل هوادار اشاره کرد و گفت: جا دارد به آقای مسعود شجاعی به عنوان یکی از افتخارات فوتبال خوزستان و همچنین کشور، بابت حضورشان در عرصه سرمربیگری تبریک بگویم و امیدوارم مثل روزهایی که به عنوان یک بازیکن پرچم‌دار فوتبال ایران بود، در این عرصه جدید نیز این افتخار نصیب‌شان شود.

پورموسوی با اشاره به حساسیت این بازی در جدول گفت: این بازی یک جدال شش امتیازی است و برای هر دو تیم و خصوصا استقلال خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در انتهای جدول هستیم و امیدواریم با این سه امتیاز جایگاه خودمان را در پایان نیم فصل بهبود ببخشیم و با تقویت در نیم فصل دوم شرایط بهتری را در جدول دنبال کنیم.

سرمربی استقلال خوزستان در واکنش به سوالی که آیا کارشکنی در قبال این تیم در حال انجام است تا آنها از مسیر کسب نتیجه دور بمانند، اینطور توضیح داد: ما متاسفانه بعد از صعود به لیگ برتر دچار یک‌سری مشکلات شدیم. در بحث بودجه خیلی دیر تایید شد. اختلافاتی که با مدیریت قبلی داشتم و لیستی که تهیه کردیم باب میل ما بود و می‌خواستیم جواب‌گو خواسته هواداران باشیم. 30-20 روز ابتدایی که می‌توانست به عنوان مقطع طلایی به ما کمک کند از دست رفت. ناچار شدیم به سمت بازیکنانی برویم که طبیعتا پیشنهاد نداشتند. خودم می‌دانم که فوتبالیست‌ها معمولا با توجه به شرایط جوی و امکانات آخرین گزینه‌شان خوزستان است. سعی کردیم تیمی جمع کنیم که وارد مسابقات شویم. درگیر مصدومیت‌هایی در همان ابتدا شدیم و از حیث داوری هم مشکلاتی داشتیم و لطمه زیادی خوردیم. تعطیلی مسابقات هم قطعا به تیم ما آسیب زد. گله من به کسانی بود که خودشان را به عنوان پیشکسوت معرفی می‌کردند و مدعی بودند که مطالبه‌گر مردم هستند! مردم ما آنهایی هستند که به ورزشگاه می‌آیند و عاشقانه و صادقانه و بدون هیچ خواسته و منافع شخصی حامی تیم بودند و هستند. ما هم صادقانه مقابل این افراد تعظیم می‌کنیم و احترام آنها را همواره حفظ کرده و برای خوشحالی آنها با مسئولیت بیشتری تلاش می‌کنیم. اما فردی که خودش را به عنوان پیشکسوت و مطالبه‌گر مردم معرفی می‌کند من ندیدم در استادیوم حاضر شود. در خانه نشسته و 4-3 دقیقه از بازی را نگاه می‌کند و تفسیر می‌کند و هواداران را به چالش می‌برد. با ابراز نگرانی جهت‌دار به دنبال ایجاد شکاف بین تیم و هوادار بودند. اما خیلی خوشحالم که هوادار تیم ما فوتبالی و باهوش‌تر از این دوستان هستند. از روز اول تا امروز از ما حمایت کردند. ما شش باخت پیاپی آوردیم اما باز حمایت این هواداران عزیز را در کنار خودمان می‌دیدیم. گلایه من از افرادی بود که دلسوزی‌شان از جهت منافع شخصی و دست‌یابی به جایگاه بنده بود! خدا را شکر مردم آنها را می‌شناسند.

پورموسوی درباره تقویت تیمش برای نیم فصل دوم گفت: تیم ما نیاز به تقویت دارد. من به خود بازیکنانم گفتم که تیم نیاز به تقویت دارد و گفتم که هیچ لیستی به باشگاه نداده‌ام و بازی فردا در سرنوشت همه تاثیر خواهد داشت. امیدوار هستیم بازیکنان با عملکردی موفق کار مرا راحت کنند و با کسب پیروزی به استقبال نیم فصل برویم و همه در کنار هم برای موفقیت تیم در ادامه مسیر بجنگیم. نیاز به تقویت داریم اما به بازیکنان کنونی هم ایمان داریم و آنها توانسته‌اند از نظر فوتبالی عملکرد خوبی داشته باشند و باید در بازی فردا هم این را ثابت کنند. در تلاش هستیم بازیکن خارجی تیم را تقویت کنیم و باید ببینیم مجوز باشگاه به چه شکل خواهد بود.

سرمربی استقلال خوزستان با تکذیب شایعه کنار گذاشته شدن زهیوی و سلطانی‌مهر گفت: همان لحظه که این شایعه شکل گرفت باشگاه تکذیب کرد. بازیکنانی که تعداد بازی کمتری کرده بودند با گمانه‌زنی رسانه‌ها مواجه شدند و این لیست ما نبود. باید این را بگویم که در مقطعی بازیکنی از ذهن من برای ادامه همکاری خارج شده بود اما همین بازیکن در ادامه به شکلی کار کرده که نظر مرا کاملا تغییر داده است.

پورموسوی درباره نمایش موفق تیمش و فرصت‌سوزی برای کسب نتیجه گفت: مهم‌ترین عامل این مسئله مصدومیت بازیکنان خوب ما در فاز تهاجمی بود. متاسفانه فضا به سمتی رفت که در شرایط سخت جوانان را بازی بدهیم. اینکه یک بازیکن 18 ساله بار تیم را به دوش بکشد سخت است.

وی درباره فیرپلی مالی برای لیگ برتر گفت: اگر کار گروه خارجی برای نظارت به ایران و لیگ برتر بیایند، هیچ باشگاهی قادر نخواهد بود مجوز بگیرد، حتی باشگاه خصوصی! یک‌سری مدارک صوری مجوز داده می‌شود. فوتبال ما بازنده است و کدام باشگاه است که از فوتبال به سودآوری مالی رسیده باشد؟ همه به شکلی دور می‌زنند و مطمئن باشید هیچ باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای نمی‌تواند بگیرد.

سرمربی استقلال خوزستان درباره احتمال جدایی جواد آقایی‌پور که در این تیم عملکرد موفقی داشته گفت: نه، جواد آقایی‌پور تا این لحظه سه پیشنهاد داشته که به‌صورت کتبی به باشگاه ارسال شده است. او شخصا دوست دارد در این باشگاه کار را دنبال کند و بهتر از همه، من باید برای او دلسوزی کنم. اگر راه پیشرفت برای او فراهم باشد کمک خواهیم کرد اما اکنون باید بماند و تجربه اندوزی کند.

پورموسوی در واکنش به سوالی درباره شرایط تیم ملی در جام ملت‌ها گفت: هر ایرانی آرزو دارد که تیم ملی قهرمان آسیا شود اما واقعا شرایط سخت است. الان به نظرم باید آرزو داشته باشیم جزء چهار تیم آسیا شویم. ما هیچ چیزی در این فوتبال نکاشتیم که انتظار برداشت داشته باشیم. من در سال 98 سرمربی تیم ملی جوانان بودم اما با توجه به عدم امکانات و بی‌توجهی از کار کنار رفتم. همان‌موقع هم گفتم که کشورهای آسیایی دنبال پیشرفت بزرگی هستند. همین ازبکستان و دیگر تیم‌هایی که کار پیشرفت را به بهترین شکل دنبال می‌کنند را تماشا کنید. ما ستاره‌های خوبی داریم اما پشتوانه نداریم و تیم ملی ما نیاز به پوست اندازی دارد و جا باید برای جوانان باز شود و امیدوار هستم آخر این اتفاق این باشد که ما قهرمان آسیا شویم اما بعید می‌دانم!

source