تیم ملی به این مرحله برسد شق‌القمر کرده‌!/ طارمی دیگر انگیزه ندارد و جای ۲ بازیکن خالی است/ مشکل پرسپولیس جدایی یحیی و آمدن برانکو نیست!

مسعود اقبالی کارشناس مطرح و مدرس فوتبال در کنفدراسیون آسیا می‌گوید عیار تیم ملی فوتبال ایران در مراحل بالاتر جام ملت‌ها مشخص خواهد شد.

گزیده‌ای از گفت‌وگوی اقبالی با همشهری را می‌خوانید:

  • زدن ۴گل به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این تورنمنت به خاطر قدرت ما نبود بلکه به خاطر ضعف فلسطین بود، تیمی که جز خشونت حرفی برای گفتن نداشت و با وجود پیروزی ۴ گله نقاط ضعف زیادی در تیم ملی دیده می‌شود.
  • {انتقاد به میانگین سنی ملی‌پوشان} میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی در مراحل بعدی خودش را نشان خواهد داد و مشکل‌ساز می‌شود. یکسری از فاکتورها در فوتبال روز دنیا وجود دارد که در حال حاضر همه تیم‌ها به این فاکتورها توجه می‌کنند؛ مثل فوتبال توام با سرعت و دقت، ضد حمله، ضد ضدحمله، استفاده درست از انتقال توپ که البته ارتباط مستقیمی با میانگین سنی بازیکنان نیز دارد. تیم ما ساختار دفاعی ندارد و مقابل فلسطین هم گل خوردیم و ۲ تا از گل‌هایی هم که به این تیم زدیم روی ضربات ایستگاهی بود و من برنامه خاصی در خط حمله ندیدم. تیمی می‌تواند به قهرمانی فکر کند که ریکاوری مناسبی بین بازی‌ها داشته باشد و ریکاوری برای تیم ملی ایران با این میانگین سنی خیلی سخت خواهد بود و اینها مشکلاتی است که در مراحل بالاتر مثلا در بازی با تیمی مثل کره جنوبی نمایان می‌شود.
  • {نگاه به جام جهانی} امیر شاگرد من بوده و خوب او را می‌شناسم و می‌دانم به دنبال قهرمانی و نتیجه گرفتن در این مسابقات است اما متاسفم که نگاه به تیم ملی جام جهانی نیست و فقط به این تورنمنت نگاه کردند. بسیاری از این بازیکنان بازنشسته می‌شوند و این فرصت را داشتیم که با دعوت از بازیکنان جوان برای آینده تیم ملی پشتوانه‌سازی کنیم.
  • {عملکرد قدوس} همانطور که گفتم عملکرد قدوس و یا هر بازیکن دیگری فعلا قابل بررسی نیست و باید دید که این بازیکنان در مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن، کره و حتی همین امارات چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.
  • {جای خالی ۲ بازیکن در تیم ملی} عمری و حسین‌نژاد لیاقت حضور درجام ملت‌ها را داشتند. کلی لژیونر دعوت کردیم که به نظر من از لحاظ روانشناختی هیچ انگیزهای برای بازی کردن در تیم ملی ندارند حتی بازیکنی مثل طارمی. می‌شد به جای این بازیکنان بازیکنان باانگیزه و جوان را به تیم ملی دعوت کرد.
  • {شانس قهرمانی تیم ملی} اگر منطقی و علمی نگاه کنیم شانسی نداریم و اگر جزو ۴ تیم قرار بگیریم شق‌القمر کرده‌ایم.
  • {مشکل پرسپولیس} مشکل پرسپولیس یحیی با برانکو نیست چون پرسپولیس از لحاظ مهره مشکل دارد.

بیشتر بخوانید: تیم ملی ۳ قرن دیگر هم قهرمان نمی‌شود/ قلعه‌نویی نباید بچه‌پولدارها را به قطر می‌بُرد/ ۱۰۰ درصد به نیمه‌نهایی نمی‌رسیم!

source