پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی ، پروتئین آب پنیر است که در فرآیند تولید پنیر از شیر حاصل شده و فواید ارزشمندی دارد. از پروتئین وی معمولا در قالب مکمل whey استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد مکمل وی، بهبود عملکرد ورزشی بدنسازان و کمک به عضله‌سازی است؛ با این حال این پروتئین، محتوای بالایی از لحاظ مواد مغذی را شامل شده و حتی سیستم ایمنی بدن  را تقویت می‌کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پروتئین وی ، پروتئین آب پنیر است که در فرآیند تولید پنیر از شیر حاصل شده و فواید ارزشمندی دارد. از پروتئین وی معمولا در قالب مکمل whey استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد مکمل وی، بهبود عملکرد ورزشی بدنسازان و کمک به عضله‌سازی است؛ با این حال این پروتئین، محتوای بالایی از لحاظ مواد مغذی را شامل شده و حتی سیستم ایمنی بدن  را تقویت می‌کند. با ما همراه باشید تا در مورد پروتئین وی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

فواید پروتئین وی

پروتئین وی را محصول جانبی ساخت پنیر می‌توان دانست. Whey یک پروتئین کامل به حساب می‌آید زیرا همه 9 اسید آمینه ضروری برای بدن را شامل می‌شود. در رابطه با وی پروتئین، مزایای فراوانی ذکر می‌شود که مهم‌ترین آن کمک به عضله‌سازی در کنار ورزش‌های مقاومتی است. کمک به کاهش وزن، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، کمک به بهبود آسم و … از دیگر مزایای پروتئین وی است. بیشترین آمار خرید مکمل بدنسازی از داروخانه در بیشتر موارد به پروتئین وی اختصاص دارد. مهم‌ترین مزایای خرید پروتئین وی به شرح زیر است:

عضله سازی با مکمل پروتئین وی

تجزیه و تحلیل 49 مطالعه در سال 2018 نشان داد که مکمل‌های پروتئین برای کمک به رشد عضلات واقعا موثر عمل می‌کنند. انواع مختلفی از مکمل پروتئین در بازار وجود دارد اما هیچ‌کدام به اندازه پروتئین وی موثر نیستند. بدنسازانی که تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری انجام می‌دهند به کمک پروتئین وی خواهند توانست در مدت زمان کوتاه‌تری به اندام عضلانی دست یابند. مکمل پروتئین وی برای مردان و زنان به یک اندازه می‌تواند موثر باشد و رشد توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد.

کمک به کاهش وزن از فواید مکمل وی

نوشیدن شیک پروتئین وی به کاهش اشتها کمک می‌کند. بنابراین وقتی شما مکمل وی استفاده می‌کنید، کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. از طرف دیگر مصرف پروتئین وی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و در نتیجه با کالری‌سوزی بیشتر، کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد. در برخی مطالعات ذکر شده است که پروتئین وی برای کاهش چربی‌های دور شکم هم می‌تواند موثر عمل کند.

اگر به دنبال خرید پروتئین وی با هدف لاغری و کاهش وزن هستید، سعی کنید پروتئین وی ایزوله بخرید که مقدار چربی و کربوهیدرات در آن به حداقل رسیده است. با کلیک روی این لینک https://mosbatesabz.com/product-category/bodybuilding-supplements/proteins/whey-protein/ بهترین انتخاب‌ها برای خرید پروتئین وی پیش روی شما قرار خواهد گرفت و از قیمت پروتئین وی نیز مطلع خواهید شد.

پروتئین وی چیست؟

دیگر مزایای پروتئین وی

از دیگر خواص پودر پروتئین وی به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • کاهش کلسترول
  • خواص ضد سرطان
  • بهبود پاسخ ایمنی در کودکان مبتلا به آسم
  • کاهش فشار خون و ریسک ابتلا به سکته قلبی
  • کاهش التهاب در بدن
  • کنترل دیابت و چربی خون

پروتئین وی قابلیت هضم آسان با جذب بالا دارد؛ شاید به همین دلیل باشد که طرفداران زیادی را در جهان به خود اختصاص داده است.

مقدار مصرف پروتئین وی

برای افرادی مثل ورزشکاران و بدنسازان که فعالیت بدنی شدید دارند، روزانه مصرف 1 تا 2 اسکوپ پروتئین وی معادل با 25 تا 50 گرم توصیه می‌شود. با این حال توصیه می‌کنیم که هنگام خرید پروتئین وی حتما دستورات مندرج شده روی آن را مطالعه کنید تا از مقدار توصیه شده مطلع شوید. همچنین راهنمایی‌های مربی خود را جدی بگیرید. هرگز با این تصور که هرچه بیشتر پودر پروتئین وی بخورید، عضله‌سازی در بدن شما زودتر شکل خواهد گرفت، مقدار مصرف این مکمل را افزایش ندهید زیرا ممکن است با عوارض جانبی روبرو شوید.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

اجازه دهید بهترین زمان مصرف پروتئین وی را پزشک یا مربی شما برایتان تعیین کند. اما به طور کلی نظر متخصصان این است که در یکی از زمان‌های زیر Whey پروتئین را مصرف کنید:

  • صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن
  • 30 دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی
  • 45 دقیقه بعد از پایان تمرینات ورزشی
  • شب قبل از خوابیدن

گاهی ممکن است لازم باشد در چند نوبت از این مکمل استفاده کنید تا روند افزایش توده عضلانی در بدن شما بهبود یابد.

پروتئین وی چیست؟

انواع پروتئین وی کدام است؟

پروتئین وی در 3 نوع اصلی به بازار عرضه می‌شود:

  • پروتئین وی کنسانتره: در این نوع از پروتئین وی، سطوح پایین چربی و کربوهیدرات را می‌توانید بیابید. حداقل 30 و حداکثر 90 درصد پروتئین در پروتئین وی کنسانتره وجود دارد.
  • پروتئین وی ایزوله: نسبت به پروتئین کنسانتره، فرآیندهای بیشتری روی پروتئین وی ایزوله صورت می‌گیرد تا محتوای چربی و لاکتوز در آن به حداقل برسد. حداقل 90% پروتئین در وی ایزوله وجود دارد.
  • پروتئین وی هیدرولیزه: این نوع پروتئین وی، پروتئین از پیش هضم شده است زیرا تحت هیدرولیز قرار گرفته تا به راحتی توسط بدن جذب شود. پروتئین وی هیدرولیزه نسبت به دو نوع دیگر، نیاز به هضم کمتری دارد؛ پس برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مناسب است. 80 تا 90 درصد پروتئین، در نوع هیدرولیزه وجود دارد.

بر اساس اهداف ورزشی، تیپ بدنی و شرایط سلامتی نوع پروتئین وی باید برای شما تعیین شود.

پروتئین وی چیست؟

آیا پروتئین وی عوارض دارد؟

در این موارد پروتئین وی هیچ نوع عارضه‌ای برای شما نخواهد داشت:

  • اگر به لاکتوز و دیگر اجزای تشکیل دهنده آن حساسیت نداشته باشید.
  • اگر از لحاظ سلامت مشکل یا بیماری خاصی نداشته باشید.
  • اگر به مقدار توصیه شده از پروتئین وی استفاده کنید.

برخی از عوارض پروتئین وی بر اثر مصرف نادرست به شرح زیر است:

  • مشکلات گوارشی مثل درد معده، اسهال و یبوست
  • سنگ کلیه و مشکلات کلیوی (اگر مستعد باشید)
  • اختلالات کبدی
  • افزایش وزن
  • گرفتگی‌های عضلانی

مجددا تاکید می‌کنیم که این عوارض بر اثر مصرف بیش از حد پروتئین وی ممکن است ایجاد شوند.

عوارض پروتئین وی تقلبی چیست؟

اگر از مراکز نامعتبر، پروتئین وی بخرید ممکن است عوارض جانبی ناگواری برایتان پیش آید. پروتئین وی تقلبی، فیک یا قاچاق به جای اینکه حاوی پودر پروتئین واقعی باشد، درصد بالایی از ترکیبات غیر معمول مثل آرد در آن استفاده می‌شود. نه تنها باید پروتئین وی را از مراکز معتبر بخرید، بلکه باید حتما از برندی شناخته شده این محصول را تهیه کنید که از کیفیت مواد اولیه خیالتان راحت باشد. برخی از عوارض پروتئین وی تقلبی به شرح زیر است:

  • مشکلات شدید گوارشی
  • آسیب به کلیه و کبد
  • سردرد و سرگیجه
  • مسمومیت
  • واکنش‌های آلرژیک

حال این سوال پیش می‌آید که بهترین پروتئین وی را از کجا باید خرید؟

از کجا پروتئین وی بخریم؟

به منظور خرید پروتئین وی حتما پیشنهاد می‌دهیم که از داروخانه‌ها اقدام نمایید. داروخانه‌ها زیر نظر سازمان غذا و دارو کار می‌کنند و نظارتی مستقیم از سوی وزارت بهداشت روی عملکرد و محصولات آنها وجود دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید به آنها اطمینان کنید که حتما جنس اصل و اورجینال را به دست شما خواهند رساند.

آیا می‌دانید که امروزه مکمل‌های بدنسازی را از داروخانه‌ها به صورت آنلاین هم می‌توان تهیه کرد؟ از داروخانه آنلاین می‌توانید پروتئین وی را تهیه کرده و درب منزل تحویل بگیرید. یکی دیگر از مزایای خرید مکمل بدنسازی از داروخانه های آنلاین این است که گاه این محصولات را با تخفیفی می‌توانید تهیه کنید که در خرید حضوری وجود ندارد.

نکته پایانی در مورد پروتئین وی

بیشتر افراد با هدف عضله‌سازی از پروتئین وی استفاده می‌کنند. شما هم اگر به این منظور قصد خرید پروتئین whey را دارید باید بدانید که جهت استفاده از آن نیاز به مشاوره با یک مربی مجرب دارید. مقدار دقیق مصرف باید برای شخص شما تعیین شود تا هم از مصرف این مکمل نتیجه بگیرید و هم عارضه‌ای برایتان پیش نیاید. تاکنون خرید آنلاین پروتئین وی را امتحان کرده‌اید؟

source