فرناندو سانتوس: اگر پرتغال به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسید، رونالدو را در ترکیب اولیه می‌گذاشتم!

فرناندو سانتوس نیمکت‌نشینی رونالدو در جام جهانی 2022 را یک تصمیم تاکتیکی نامید.

طرفداری | با وجود گذشت بیش از یک سال از رقابت‌های جام جهانی 2022، کماکان موضوع نیمکت‌نشینی دور از انتظار کریستیانو رونالدو بر سر زبان‌ها است. با تصمیم جنجالی فرناندو سانتوس، سرمربی وقت پرتغال، رونالدو در بازی‌های یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی با سوئیس و مراکش نیمکت‌نشین شد. پس از شکست پرتغال به مراکش و حذف از جام جهانی، برخی از چهره‌های سرشناس فوتبال این کشور مانند لوییس فیگو در اعتراض به نیمکت‌نشینی CR7، انتقادات زیادی به سانتوس وارد کردند. 

فرناندو سانتوس در جدیدترین مصاحبه خود با روزنامه الاوسط عربستان، نیمکت‌نشین کردن کریستیانو رونالدو را یک تصمیم تاکتیکی و در عین حال سخت نامید. سانتوس که هم‌اکنون هدایت بشیکتاش ترکیه را بر عهده دارد، در این خصوص گفت: کریستیانو از این‌که دو بازی را از روی نیمکت شروع کرده بود، خوشحال نبود؛ اما باید بگویم که او رفتار کاملاً بی‌عیب‌ونقصی از خود نشان داد. او در بازی با سوئیس که 6-1 پیروز شدیم، گل‌ها را همراه دیگر بازیکنان جشن گرفت و وقتی وارد زمین شد بهترین عملکردش را به نمایش گذاشت. اگر ما در یک‌چهارم نهایی پیروز می‌شدیم، رونالدو را (در نیمه نهایی) به ترکیب اصلی بازمی‌گرداندم. نیمکت‌نشینی او صرفا یک تصمیم تاکتیکی و البته بسیار سخت برای من بود.

من علاقه زیادی به رونالدو داشتم و دارم که فراتر از مرزهای فوتبال است. امروز، او به فرم عالی‌اش بازگشته و به طور منظم بازی می‌کند؛ چیزی که قبل از جام جهانی برای او اتفاق نیفتاد (کم بازی می‌کرد). او اکنون گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند و برای او بسیار خوشحالم. رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است. 

source