این‌بار در پنالتی‌ها نباختیم؛ / نسل طلایی طلسم چندین دهه‌ای را شکست


کد خبر : 1998875 |
11 بهمن 1402 ساعت 22:40 |
49.2K بازدید |

77
دیدگاه

این‌بار در پنالتی‌ها نباختیم؛


تیم ملی موفق شد در یک بازی دشوار و نفس‌گیر سوریه را با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی شکست دهد.

نسل طلایی طلسم چندین دهه‌ای را شکست

به گزارش “ورزش‌سه”، اگرچه تیم ملی با گل پنالتی مهدی طارمی در نیمه اول از سوریه پیش افتاد ولی در ادامه اتفاقات بازی طوری رقم خورد که تیم ملی در موضع ضعف قرار گرفت. ابتدا آن پنالتی و سپس اخراج طارمی همه چیز را به سود سوریه کرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

ضربات پنالتی اما برای فوتبال ما در دوره‌های اخیر اصلا خاطره خوشی به همراه نداشت است.

نسل طلایی فوتبال ایران در جام ملت‌های 1996 با ضربات پنالتی مقابل عربستان بود که یه فینال نرسید. 8 سال بعد تیم شایسته برانکو هم با ضربات پنالتی مقابل چین به کارش خاتمه داد و در سال 2007 هم که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بود، این مربی و شاگردانش در ضربات پنالتی مقابل کره‌جنوبی حذف شدند. سال 2015 هم سناریویی مشابه در انتظار فوتبال ایران بود و این‌بار حذف در استرالیا پس از یک مسابقه مهیج مقابل عراق رقم خورد.

1985397

اتفاقات بازی ایران مقابل سوریه در جام ملت‌های 2023 همه علاقه‌مندان به فوتبال و اهالی فوتبال را به یاد روزهای تلخ و طلسم پنالتی‌ها انداخته بود.

پس از اخراج طارمی مشخص بود که احتمال کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی بسیار زیاد است و درنهایت هم همین اتفاق رخ داد.

با این حال 5 پنالتی زن ایران فوق‌العاده عمل کردند. از کریم انصاری‌فرد تا احسان حاج‌صفی که همگی با قدرت توپ‌شان را به تور دروازه سوریه چسباندند تا بیرانوند یک پنالتی سوریه را بگیرد و طلسم باخت‌های پی در پی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا شکسته شود.

چه فوتبالی بود و چه استرسی کشیدیم برای این برد و پایان طلسم بردن در پنالتی‌ها که با نسل طلایی فوتبال ایران در مسابقه رقم خورد که تصورش را هم نمی‌کردیم.

source