ازبکستان به دنبال دهمین پیروزی برابر میزبان؛/ قطر ببرد هم به رکورد ایران نمی‌رسد!


کد خبر : 1999319 |
14 بهمن 1402 ساعت 06:03 |
27.9K بازدید |

3
دیدگاه

ازبکستان به دنبال دهمین پیروزی برابر میزبان؛


تیم ملی قطر به عنوان میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا امروز در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها برابر ازبکستان قرار خواهد گرفت.

قطر ببرد هم به رکورد ایران نمی‌رسد!

به گزارش ورزش سه، تیم‌های ملی قطر و ازبکستان با پیروزی برابر فلسطین و تایلند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند و از ساعت ۱۹ امروز برای صعود به نیمه نهایی با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد‌.

بولت فولادوب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مجموعه‌ای از آمار و ارقام مربوط به این بازی را که در ورزشگاه البیت برگزار می‌شود، منتشر کرده است که در ادامه به مرور این آمار می‌پردازیم:

بولت زیر مجموعهتیم ملی ازبکستان از 11 بازی اخیر خود برابر قطر در رقابت‌های مختلف، در 9 بازی به پیروزی رسیده است و تنها دو پیروزی سهم قطر بوده است.

بولت زیر مجموعهاین اولین تقابل دو تیم در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا است. این دو تیم پیش از این یک بار در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2011 به مصاف هم رفته‌اند که این تقابل با برتری 2 بر صفر تیم ازبکستان به پایان رسید.

1986279

بولت زیر مجموعهتیم ملی قطر در 11 بازی اخیر خود در مسابقات ملت‌های آسیا پیروز شده و 26 گل به ثمر رسانده و دو گل دریافت کرده است.

بولت زیر مجموعهقطر در صورت پیروزی در این بازی، تنها یک برد با رکورد بیشترین برد پیاپی تاریخ این مسابقات (که تیم ملی ایران در فاصله سال‌های 1968 تا 1976 با 13 پیروزی آن را به نام خود ثبت کرد) فاصله خواهد داشت. ضمن اینکه پیروزی در 5 بازی اخیر در دور حذفی نیز یک رکورد جدید در مسابقات محسوب می‌شود.

بولت زیر مجموعهتیم ملی ازبکستان از سال 2004 برای پنجمین بار در تاریخ خود در جام ملت‌های آسیا به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کند. تنها تیم‌های کره جنوبی، ایران و ژاپن عددی بیشتر از این را ثبت کرده‌اند (6).

بولت زیر مجموعهاکرم عفیف، ستاره قطری، اولین بازیکنی است که از سال 2007، در دو دوره مختلف جام ملت‌های آسیا روی بیش از 5 گل تاثیرگذار بوده است. عفیف با تاثیرگذاری روی 11 گل (یک گل و 10 پاس گل) در سال 2019 در قهرمانی قطر در آن دوره کمک کرد و در دوره فعلی مسابقات نیز تاکنون 4 گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است.

source