به احترام تیمی که تحسین برانگیز بود؛ نمایش تان در کتاب تاریخ ثبت شد!

طرفداری | نمایش تیم ملی ایران بی نظیر بود، شاگردان امیر قلعه نویی به معنای واقعی کلمه شاخ غول را شکستند و کامبکی تاریخی داشتند!

نمایش ایران قبل از نیمه دوم بازی با ژاپن را فراموش کنید، همه آن نقدها درست است اما تیم ملی ایران برگشت، از دروازه های جهنم برگشت و به آسمان آسیا پرواز کرد و در سکانس آخر، یوزپلنگ ایرانی، سامورایی ها را شکار کرد.

نمایش تیم ملی ایران در نیمه دوم بی نظیر بود، یک نمایش فنی بی نقص، همان چیزی که امیر قلعه نویی بارها و بارها وعده اش را داده بود و در نهایت مقابل قدرتمندترین تیم قاره آسیا کامبکی ماندگار زد.

در نیمه اول همه نگران بودیم، شکست و حذف مقابل ژاپن، یک سناریو تکراری برای فوتبال ایران که محتمل به نظر می رسید. ایران حتی تا قبل از بازی امروز در تاریخ جام ملتهای آسیا به ژاپن گل نزده بود ولی باور به برگشتن به نظر می رسید بین دو نیمه به بازیکنان تیم ملی القا شده بود و بازیکنان در نیمه دوم اجازه نفس کشیدن هم به حریف ندادند.

ژاپن آن غولی نبود که همه می گفتند. نمایش تیم ملی بی نظیر بود، در چند سال اخیر چنین نمایشی را از تیم ملی حتی مقابل تیم های متوسط آسیا هم به یاد نداریم، چه برسد به ژاپن…

ایران برد، یکی از بهترین بردهای تاریخ ایران، یکی از بهترین نمایش های تاریخ فوتبال ایران… در کتاب تاریخ خواهند نوشت ایران در همان سالی که ژاپن «آلمان» را برد، مقابل سامورایی ها کامبک زد.

ریسک های امیر قلعه نویی در این مسابقه جواب دادند، چه محمد محبی که به عنوان سورپرایز در ترکیب اصلی قرار گرفت و خیلی ها انتقاد کردند و چه امید ابراهیمی که با 37 سال سن در دقیقه 95 استارت می زد تا برای تیم ملی ایران ضد حمله را رقم بزند.

ایران مدعی جدی قهرمانی است و حالا فاصله زیادی با شکستن طلسم چند دهه ای نداریم، امیر قلعه نویی می خواهد ماموریت نیمه تمام را تمام کند…

source