کی، کجا و چگونه؛ موشکافی جذاب هزار گل لیورپول در دوران یورگن کلوپ

یک هفته دیگر، نقطه عطفی دیگر برای یورگن کلوپ و لیورپول تحت هدایت او. 

طرفداری | با پیروزی 5-1 مقابل اسپارتا پراگ در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ اروپا، لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ به عدد 1000 گل زده رسید. به این مناسبت، اتلتیک به سراغ موشکافی گل‌های قرمزها رفته است. چه کسانی، کجا و چگونه گل‌های مرد آلمانی را به ثمر رسانده‌اند. جای تعجب ندارد که محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو که مثلث خط حمله ویران‌گری ایجاد کرده بودند، بهترین گلزن دوران کلوپ باشند. ویرجیل فن دایک نیز با گلزنی در فینال لیگ کاپ، شمار گل‌های خود را به 23 رساند که جای تحسین دارد. 

برترین گلزنان لیورپول در دوران یورگن کلوپ؛ 31 بار نیز تیم‌های حریف گل به خودی به ثبت رسانده‌اند 

با قرار گرفتن در صدر جدول بیشترین پاس گل، توانایی محمد صلاح در بحث خلاقیت نیز اثبات می‌شود. اگر چه ممکن است تا پایان ماه می، ترنت الکساندر آرنولد از او پیشی بگیرد. 

برترین پاسورهای لیورپول در دوران یورگن کلوپ؛ فیلیپ کوتینو به چه بازیکنی می‌توانست تبدیل شود!

 چه زمانی و کجا؟

شدیدترین موج گلزنی لیورپول در موفق‌ترین فصول مرد آلمانی رقم خورده است. نکته برجسته مربوط به 18-2017 است؛ جایی که قرمزها در لیگ چهارم شدند، در اوایل مراحل جام‌های داخلی کنار رفتند اما با صعود به فینال لیگ قهرمانان، طی رقابت‌های اروپایی 47 گل به ثمر رساندند تا شمار گل‌های آن‌ها به طور قابل توجهی بالا برود. 

آمار فصل 16-2015 از بدو ورود کلوپ ثبت شده است

با علاقه یورگن کلوپ به لیگ قهرمانان اروپا، قرمزها که طی این رقابت‌ها سه بار به فینال رسیده‌اند، در مجموع 150 بار موفق به گلزنی شده‌اند. 

1000 گل لیورپول به تفکیک تورنمنت 

مقابل کدام تیم؟

با تاکید به این که باید به تعداد بازی‌ها توجه داشت، آرسنال و منچسترسیتی به عنوان محبوب‌ترین تیم‌های لیورپولِ کلوپ به شمار می‌روند. عددی که توپچی‌ها در مقایسه با تیم دوم به ثبت رسانده‌اند جالب توجه است (بورنموث فصل گذشته به تنهایی 9 گل از لیورپول دریافت کرد).

تنها تیمی که مقابل لیورپولِ کلوپ گلی دریافت نکرده، سیون سوئیس است. لیورپول در دسامبر 2015 در چارچوب لیگ اروپا به مصاف سیون رفت.

چگونه؟

با توجه به دوران درخشان محمد صلاح که با هر دوی پای خود موفق به گلزنی می‌شود، شانه لوئیز دیاز در بازی امسال مقابل لوتون تاون نیز جالب است. وینگر قرمزها به شکل جالبی بازی را به تساوی کشانده بود. 

آمار 31 گل به خودی حریف در این آمار اعمال نشده است 

چه زمانی؟

در اینجا، اگر نیازی به آن باشد، کارایی سیستم پرسینگ لیورپول اثبات می‌شود. تیم‌های خسته در دقایق پایانی مقابل قرمزها گل دریافت می‌کنند. اگر چه گل‌های دقایق 90-76 شامل وقت‌های اضافه نیز می‌شود. 

گل‌های دقایق 45-31 نیز شامل اوقات اضافه نیمه اول است.

مقایسه با سایر مربیان لیورپول

در بحث تعداد بازی‌ای که منجر به ثبت 100 گل شده است، هیچ یک از مربیان تاریخ لیورپول نزدیک به لیورپول نیست. بیل شنکلی که در حد فاصل 1959 تا 1974 تحولات بزرگی در آنفیلد ایجاد کرده بود،  نزدیک‌ترین مربی به مرد آلمانی به شمار می‌رود. 

مقایسه 1000 گل کلوپ با شنکلی و واتسون 

 

source