از برانکو تا حمید درخشان؛/ پرسپولیس اندازه ده سال اخیرش گل بخودی زد!


کد خبر : 2008096 |
21 اسفند 1402 ساعت 05:11 |
16.3K بازدید |

12
دیدگاه

از برانکو تا حمید درخشان؛


پرسپولیس در این فصل چهار گل به خودی به ثمر رسانده و رکورددار لیگ برتر محسوب می‌شود.

پرسپولیس اندازه ده سال اخیرش گل بخودی زد!

به گزارش “ورزش سه”، دو گل تیم فولاد مقابل پرسپولیس با اشتباه عجیب بازیکنان میزبان رقم خورد تا این تیم با ۴ گل بخودی در ۱۹ بازی رکورددار شود. پرسپولیسی‌ها اولین بار در هفته سوم و بازی مقابل ذوب آهن درورزشگاه آزادی بود که توسط سروش رفیعی و با اشتباه بیرانوند یک گل باد آورده را به حریف اهدا کردند.

دومین گل بخودی این فصل سرخپوشان در لیگ برتر در دیدار این تیم مقابل صنعت نفت، بازهم در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد. در دیداری که سرخپوشان با نتیجه دو بر یک از حریف ده نفره خود پیش افتاده بودند، دانیال اسماعیلی فر درحالی که قصد دور کردن توپ از روی خط دروازه را داشت، با اشتباه محاسباتی خود توپ را وارد دروازه خودشان کرد تا بازی با نتیجه دو  بر دو به پایان برسد.

1949214

و سرانجام در دیدار مقابل فولاد بود که یک بار علیرضا بیرانوند و بار دوم عبدالکریم حسن به اشتباه دروازه پرسپولیس را باز کردند تا پرسپولیس در این فصل چهار گل را از بازیکنان خودی دریافت کند.

نکته جالب ماجرا به آنجایی برمی‌گردد که سرخپوشان تا پیش از گل بخودی سروش رفیعی در هفته سوم، در هفت سال اخیر هرگز گل بخودی نزده بودند و آخرین بار در لیگ پانزدهم بود که مایکل اومانیا در روز شکست پرگل پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرده بود.

2000158

قبل از اومانیا نیز محسن بنگر و سوشا مکانی در لیگ چهاردهم دو گل بخودی پرسپولیس را در شکست‌های این تیم در آزادی مقابل فولاد و تراکتور به ثمر رسانده بودند.

2000157

دو فصل قبل‌تر و لیگ دوازدهم نیز علیرضا نورمحمدی در روز پیروزی سه بر دو پرسپولیس مقابل ذوب آهن در ورزشگاه به اشتباه دروازه شهاب گردان، گلر آن روزهای پرسپولیس را باز کرده بود.

با این حساب پرسپولیسی که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ تنها ۴ گل بخودی در لیگ برتر داشت، در این فصل به اندازه ده سال اخیر خود گل بخودی زده تا آمار عجیبی از این حیث ثبت کند. در حالی که هنوز ۱۱ بازی تا پایان لیگ مانده و ممکن است بازیکنان این تیم تعداد گل بخودی‌های این فصل تیم‌شان را افزایش دهند.

ضمن آنکه اسماعیلی فر در دیدار پرسپولیس مقابل النصر در ورزشگاه آزادی هم گل بخودی زده بود تا در مجموع رقابت‌های این فصل، بازیکنان این تیم پنج بار دروازه خودی را باز کرده باشند.

source