واکنش جنجالی به مصاحبه زینچنکو؛ فیلم بازی نکن و برو جلوی روسیه بجنگ! / عکس

طرفداری | سرژ اوریه به اظهارات الکساندر زینچنکو واکنش تندی نشان داد.

در راستای کاهش سن مشمولیت از 27 به 25 سال در کشور اوکراین برای افزایش قوای جنگی در نبرد با روسیه، الکساندر زینچنکو، ستاره خط دفاعی آرسنال با بیان اظهاراتی بسیار خبرساز شد. از زینچنکو پرسیده شد که اگر به خدمت فراخوانده شود، آیا به خط مقدم می‌رود یا نه. او گفت حاضر است فوتبال و زندگی خودش در لندن را رها کند و برای کشورش بجنگد:  

پاسخ من واضح است. درک این وضعیت دشوار است. ما همین چند وقت پیش با هم به یک مدرسه می‌رفتیم، تو حیاط یا زمین فوتبال بازی می‌کردیم، و حالا آنها (دوستانش) باید از کشورمان دفاع کنند. صادقانه بگویم، پذیرفتن این وضعیت اصلا آسان نیست، اما حقیقت همین است. ما نمی‌توانیم تسلیم شویم. اوکراین سپر اروپا است و ما ملت سرسختی هستیم. اگر به خدمت فراخوانده شوم، به جنگ با روسیه می‌روم.

البته این اولین اظهارات سیاسی الکساندر زینچنکو نبود. مدافع اوکراینی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود اگر خانواده‌اش مخالفت نمی‌کردند، به جنگ با روسیه ملحق می‌شد. حال در راستای اظهارات چندباره زینچکو پیرامون جنگ روسیه و اوکراین، مدافع سابق تاتنهام به این مسئله واکنش تندی نشان داد.

سرژ اوریه، مدافع سابق تاتنهام و حال حاضر گالاتاسارای، در واکنش به مصاحبه اخیر الکساندر زینچنکو، با انتشار یک استوری در اینستاگرام نوشت: فیلم بازی کردن رو تموم کن و همین الان برو اوکراین. یه داوطلب واقعی منتظر نمی‌مونه تا کسی صداش بزنه!

source