مدیر مسابقات سازمان لیگ گفت: اگر دو تیم هم امتیاز باشند و در بازی رودررو مساوی کرده باشند به سمت تفاضل گل‌ می‌رویم و آنجا تیم قهرمان مشخص می‌شود.

سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ در خصوص تاریخ پایان لیگ برتر اظهار داشت: ما به خاطر جام ملت‌ها که می‌دانستیم طولانی‌تر خواهد شد ۳۱ خرداد را به فیفا اعلام کرده‌ایم و به این تاریخ هم پایبند هستیم. اگر هم زودتر لیگ را به اتمام برسد هیچ اشکالی در برنامه فیفا نداشت ولی اگر دیرتر لیگ به پایان می‌رشید اشکالی در برنامه فیفا به وجود می‌آمد.

وی افزود: ما خوشبختانه تعطیلات زیادی در لیگ ایجاد نکردیم و فقط تنها تعطیلی ما به خاطر روزهای فیفا دی بوده است.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ گفت: خوشبختانه ما در برنامه‌های فوتبال بی‌برنامه نیستیم. قطعا ما برنامه را طوری می‌چینیم که لیگ برتر و تیم ملی ضربه نخورد.

مهدی در مورد برگزاری جام حذفی بعد از لیگ برتر، خاطرنشان کرد: ما این فصل یک چهارم را برگزار می‌کنیم. این برنامه ما را هم انگلیس در پیش گرفته است و الان وسط جام حذفی برنامه‌های فیفادی افتاده است.

وی در مورد پاسخ به سوال اینکه چرا به قطر رفته‌اید، یادآور شد: چرا نروم؟ به خاطر تیم ملی کشورم رفته‌ام و فقط بازی‌های گروهی در قطر حضور داشتم و این حضور باعث کسب تجربه من شده است.

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه تیم‌ها بر چه اساسی در جدول قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در طول فصل که بازی‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود و لحظه‌ای هم شرایط تیم‌ها در جدول تغییر می‌کند. اما ما هم تا طول فصل کاری به جدول نداریم. مهم‌تر پایان فصل است که چنانچه دو یا سه تیم در پایان فصل امتیاز برابری داشته باشند، نتایج رودرروی این دو تیم در یک جدول جداگانه دیده خواهد شد و اگر نتایج بازی‌های رودررو برابر باشد سراغ فرمول قبلی که همان تفاضل گل بیشتر ، گل زده بالاتر و… است می رویم.

سپس این مسئله از سوی مجری اعلام شد که در صورت مساوی شدن امتیازهای استقلال و پرسپولیس دو تیم برتر لیگ تا اینجای فصل با توجه به نتایج بازی رودرروی آنها که یک – یک و صفر – صفر بوده شرایط چگونه است و گل زده در خانه حریف ملاک است یا خیر که مهدی اعلام کرد: در بازی‌های رودررو چنانچه همه چیز برابر باشد مثل دیدارهای پلی آف بحث گل زده در بازی خانگی و خارج از خانه لحاظ نخواهد شد و برای تعیین قهرمان سراغ همان فرمول قدیمی خواهیم رفت.

با این حساب آنچه قبل‌تر در مورد یک امتیاز بیشتر استقلال در صورت تساوی امتیاز این تیم با پرسپولیس در هفته پایانی مطرح می‌شد منتفی است و تفاضل گل تعیین کننده قهرمان لیگ در صورت هم امتیاز شدن سرخابی‌ها در روز پایانی رقابت‌هاست.

مهدی در خصوص سهیمه‌ تیم‌های لیگ برتری در آسیا چگونه است، تصریح کرد: قهرمان لیگ، نایب قهرمان لیگ به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند و قهرمان جام حذفی سهمیه پلی کسب می کند و تیم سوم لیگ هم به لیگ دوم آسیا می‌رود.

 


برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)