کد خبر : 2015338 |
30 فروردين 1403 ساعت 14:01 |
95.7K بازدید |

95
دیدگاه

شروع موفق در جدال سخت؛


شاگردان شمسایی موفق به کسب پیروزی در نخستین بازی آسیایی شدند.

ایران 3- افغانستان 1: گام اول محکم برداشته شد

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتسال ایران در شروع کارش در جام ملت‌های آسیا 2024 مقابل افغانستان قرار گرفت و به دنبال کسب پیروزی و نمایش مقتدرانه بود تا برای مدعیان حاضر در این رقابت‌ها خودی نشان بدهد، ولی در آن سوی میدان هم شاگردان مجید مرتضایی هم دست و پا بسته نشان ندادند و نمایش پایاپای ارائه کردند، اما در نهایت ایران به برتری سه بر یک رسید.

افغانستان که نخستین حضورش در جام ملت‌های فوتسال آسیا را تجربه می‌کند و سرمربی ایرانی بالای سر خود دارد، امیدوار به کسب نتیجه بود و رقابت نزدیکی انجام داد و در نیمه اول فقط یک گل با ضربه کریمی دریافت کرد، اما دو گل زودهنگام و تماشایی احمدعباسی در شروع نیمه دوم، امیدهای آنها را از بین برد تا با وجود زدن یک گل، مغلوب شوند.

2012288

تیم ملی فوتسال ایران که حسین طیبی، ستاره خود را در جام ملت‌ها در اختیار ندارد، نخستین دیدارش در گروه D آسیا را با پیروزی سه بر یک مقابل افغانستان پشت سر گذاشت و طی چهار روز آینده باید دو بازی برابر تیم‌های بحرین و کویت انجام بدهد.


تقویم گروه D جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند
توپ گل سالن: هائومارک- ساعت 12:30
سوت داوران: فهد الحسانی (امارات)؛ نیکیتا آفینوگنوف (ازبکستان)، لی پو فی (چین تایپه) و لیو جیان‌کیائو (چین)


ایران تیم ملی فوتسال ایران
باقر محمدى، محمدرضا سنگ‌سفيدى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظيمى
سرمربی: وحید شمسایی

2012292

افغانستان تیم ملی فوتسال افغانستان
محمدجواد صفری، مهدی نوروزی، مهران غلامی، اکبر کاظمی و فرزاد محمودی
سرمربی: مجید مرتضایی


کارت زرد 

ایران: باقر محمدی (3)، علی اکرمی (13)، مسعو یوسف (14)

افغانستان: حسین محمدی (18)

2012278

توپ گل شرح گل

ایران یک – افغانستان صفر (دقیقه 10: مهدی کریمی): کار ترکیبی بازیکنان ایران را سالار آقاپور تبدیل به موقعیت جدی کرد که پاس پشت پای تماشایی این بازیکن و شوت محکم پای چپ مهدی کریمی به تور دروازه افغانستان چسبید.

ایران 2 – افغانستان صفر (دقیقه 21: سعید احمدعباسی): با وجود اینکه افغانستان نیمه دوم را شروع کرده بود، احمدعباسی با توپ‌گیری، زدن دو سر توپ پیاپی و شلیک دیدنی به زیر طاق دروازه گل دوم را پس از 9 ثانیه از شروع مجدد بازی به ثمر رساند.

ایران 3 – افغانستان صفر (دقیقه 22: سعید احمدعباسی): علی‌اصغر حسن‌زاده از میانه زمین حرکت سریعی انجام داد و توپ را در اختیار محمدحسین درخشانی گذاشت که پاس رو به جلوی او و شوت استثنایی احمدعباسی دوباره به زیر طاق رفت.

ایران 3 – افغانستان یک (دقیقه 26: مهران غلامی): ضدحمله سریع افغانستان با حرکت حسین محمدی از سمت راست زمین شکل گرفت که پاس در عرض این بازیکن و شوت سرضرب مهران غلامی گل اول افغانستان را به همراه داشت.


بولت فولادحواشی

* حسین طیبی، ستاره و کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، به دلیل آسیب دیدگی در جام ملت‌ها حضور ندارد.
* استقبال خوبی از دیدار ایران و افغانستان به عمل نیامده، اما تعداد معدودی از هواداران ایرانی در سالن هائومارک تایلند دیده می‌شوند.
* بازیکنان آغازکننده بازی برای ایران قبل از شروع مسابقه به سمت نیمکت نشینان رفتند و رخصت گرفتند.
* تیم ملی فوتسال ایران شروع خوبی در بازی داشت و با حملات پیاپی به دنبال گلزنی بود.
* باقر محمدی، دروازه‌بان ایران، پس از سپری شدن 2 دقیقه و 35 دقیقه از شروع بازی به دلیل خروج تا میانه‌ زمین و زدن تکل و جلوگیری از حمله افغانستان کارت زرد گرفت.
* دومین کارت زرد ایران در این بازی را علی اکرمی در دقیقه 13 دریافت کرد و مرتکب سومین خطای تیم ملی شد.
* مسعود یوسف در دقیقه 14 به دلیل جلوگیری از حمله خطرناک افغانستان در مقابل محوطه جریمه اخطار گرفت و چهارمین خطا را انجام داد.
* سعید احمدعباسی، لژیونر فوتسال ایران، پس از حدود 10 دقیقه به زمین آمد.
* جدی‌ترین موقعیت افغانستان در دقیقه 18 شکل گرفت که شوت مهران غلامی را باقر محمدی به زیبایی دفع کرد و در ریباند هم این فرصت تبدیل به گل نشد.
* حسین محمدی، بازیکن افغانستان در دقیقه 18 به دلیل تمارض کارت زرد گرفت.
* سرمربی ایرانی تیم ملی افغانستان در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست تصمیم به پاور پلی (استفاده از بازیکن به جای گلر) گرفت تا گل تساوی را بزند که این کار ثمری نداشت.
* تیرک افقی دروازه افغانستان در دقیقه 24 به لرزه درآمد.
* مسلم اولادقباد که مصدومیت داشت، در دقیقه 34 با نظر شمسایی به زمین رفت تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد.
* نزدیک بود احمدعباسی در دقیقه 34 هت تریک کند که پاس آقاپور و ضربه این بازیکن در محوطه جریمه افغانستان به بیرون رفت.
* در ثانیه‌های پایانی نزدیک بود فوتسالیست‌های ایران غافلگیر شوند و صفری، دروازه‌بان افغانستان گلزنی کند که پیشروی این گلر و شوت نوک پای زمینی او را باقر محمدی مهار کرد.
* افغانستان در لحظات آخر روی به بازی پاورپلی آورد.
* وحید شمسایی پس از سوت پایان بازی به سمت مرتضایی رفت و به سرمربی افغانستان و همکار ایرانی خود خسته نباشید گفت.


پاس گل بهترین بازیکن

سعید احمدعباسی با وجود اینکه دیرتر از سایر نفرات به زمین آمد و در دقیقه 7 استفاده شد، اما درخشان کار کرد و دو گل دیدنی زد تا سه امتیاز این بازی به حساب تیم ملی ایران واریز شود و ستاره زمین لقب بگیرد.

2012296

بولت فولاداتفاق ویژه

افغانستان در نخستین بازی تاریخ خود در جام ملت‌ها نمایش فراتر از انتظاری مقابل ایران داشت و عملکرد خوبی ارائه داد، اما در نهایت شکست خورد.

source

توسط varzeshikhabari