سرمربی پرسپولیس اسامی بازیکنان مدنظرش برای حضور در جمع سرخپوشان را اعلام کرد.

اوسمار ویرا سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «خیلی از بازیکنان را دوست دارم و از سال گذشته تا الان لیستی دارم که می‌خواهم عضو تیم ما شوند از جمله مهدی قایدی که فصل خوبی داشت، شهریار مغانلو، رامین رضاییان و اسدی».

سرمربی پرسپولیس درباره مصدومیت بیرانوند نیز اعلام کرد این بازیکن شاید به بازی روز جمعه هفته جاری جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک نرسد اما به دیدار با سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر خواهد رسید.

او در برنامه فوتبال برتر در مورد علاقه اش به فوتبال گفت: من مثل همه بازیکنان دوست داشتم فوتبال بازی کنم اما در ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم زیاد استعداد فوتبال بازی کردن ندارم.

اوسمار در این خصوص ادامه داد: من همیشه دوست داشتم برزیل را در المپیک ببینم و پرچمش همیشه در المپیک بالا باشد. این برایم انگیزه درست کرد که به سمت مربیگری بروم. ترم دوم دانشگاه در تیم اینترناسیونال شروع به کار کردم و تقریبا ۲۰ سال در سه دوره در این تیم کار کردم. هیچوقت فوتبال حرفه‌ای بازی نکردم و شاید یک فصل در دانشگاه فوتسال بازی کردم.

سرمربی برزیل درباره انتقال به پرسپولیس هم گفت: دعوتم به ایران خیلی سریع بود. به دوستی در فوتبال سری بی برزیل کمک می‌کردم و وقتی این پیشنهاد آمد، تحقیق کردم و وقتی دیدم چه تیمی من را دعوت کرده، تصمیم گرفتم به ایران بیایم.

اوسمار در این خصوص اظهار داشت: من همیشه انگلیسی خواندم و روی لیگ‌های دیگر مطالعه کردم. می‌دانستم شاید در آینده فوتبالم در خارج از برزیل کار کنم. فکر می‌کردم از تایلند یا کشورهای عربی برایم پیشنهاد بیاید اما هیچوقت فکر نمی‌کردم از ایران پیشنهاد دریافت کنم.

او با اشاره به دریافت پیشنهاد پرسپولیس گفت: وقتی پیشنهاد پرسپولیس و بزرگی این باشگاه را دیدم و مطالعه و تحقیقات کردم، در ۳۶ ساعتی که زمان داشتم، قبول کردم و به ایران آمدم.

سرمربی قرمزها در مورد آشنایی با یحیی گل‌محمدی نیز عنوان کرد: آمدنم به ایران رابطه مستقیم با آقا یحیی داشت و به خاطر ایشان آمدم.

ویه را با اشاره به شناخت از ایران توضیح جالبی داد و گفت: در آن ۳۶ ساعت ارتباط زیادی برقرار کردم. اخباری که از ایران به غرب می‌آید، خیلی متفاوت است اما وقتی می‌آیی، همه چیز فرق می‌کند. ما با آقای مارکو که الان کمک مربی استقلال خوزستان هستند، در سی بی اف با هم مجوز مربیگری گرفتیم. ایشان هم وقتی به اینجا آمدند، نظرشان عوض شد. یکی از دوستانم که در کنسول اروگوئه در ایران بود، برایم توضیح داد زندگی در ایران خیلی خوب است. راجع به فوتبال مستقیم با آقا یحیی صحبت کردم، اما درباره زندگی در اینجا به من اطمینان دادند کشور خوبی است و من هم شک نکردم و آمدم.

وی همچنین درباره شناخت از فوتبال ایران نظرات جالبی داشت: فوتبال ایران در کل دنیا شناخته شده است. وقتی تیم ملی ایران به جام جهانی آمدند، در کمپ تیم کورینتیانس تمرین می‌کردند. دوستان من آنجا کار ترجمه انجام می‌دادند و تقریبا شناخت من از آنجا شروع شد و با بچه‌هایی که در آن کمپ بودند، صحبت کردم و آشنا شدم. در جام جهانی هم تقریبا ۸۰ درصد بازی‌ها را دیدم.

سرمربی برزیلی درباره انتخاب به جای گل محمدی به جای سرمربی هم گفت: خیلی دوران سختی برای همه بود؛ برای من، باشگاه، هیئت مدیره و بازیکنان که تغییراتی در کادرفنی‌شان داشتند. من تیم‌مان را خوب می‌شناختم و می‌دانستم تیم‌مان چقدر کیفیت دارد و می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. ما پارسال دو قهرمانی به دست آوردیم و من به تیم‌مان اعتماد داشتم و می‌توانستم چنین مسئولیتی را قبول کنم، اما نگرانی هواداران را درک می‌کردم.

او در صحبت‌های متواضعانه ادامه داد: وقتی شخص بزرگی مثل آقا یحیی که یک مربی خوب و انسان خوب بودند در تیم حضور داشتند و بعد از ایشان هم دنبال مربی بزرگی مثل آقای برانکو بودند، قطعا هواداران مقایسه می‌کردند و اگر کسی را در حد آنها نمی‌آوردند، باعث نگرانی آنها بود. درست است که یک سری پیام‌های ناراحت‌کننده و شاید بی ادبانه نه فقط برای من، بلکه برای خانواده‌ام آمد، اما می‌فهمم؛ فوتبال همراه با احساسات و عشق است و من می‌دانستم با گذشت زمان و نتایج خوب می‌توانیم نگاه تماشاگران را عوض کنیم.

اوسمار ادامه داد: وقتی برای خرید و پیاده‌روی می‌روم و لطف و مهربانی هواداران و حتی عذرخواهی آنها را می‌بینم، باعث می‌شود کارم را بهتر انجام بدهم.

او خاطره جالبی هم از یک موقعیت مشترک داشت: من تقریبا موقعیت مشابهی در تیم کورینتیانس داشتم که طرفداران زیادی دارد.‌ من دستیار سرمربی بودم که ایشان داشتند به کشور عربستان می‌رفتند و من به عنوان سرمربی انتخاب شدم؛ جایی که تیم در فصل قبل موفقیت خوبی داشت و در آن فصل بازیکنان زیادی فروخته بود و تقریبا شرایطی مشابه پرسپولیس داشت.

سرمربی پرسپولیس در پایان این بحث گفت: ما فقط آقا یحیی را از دست ندادیم، بلکه ننکا و آقای عسگری هم رفتند. بازیکنان همان‌ها بودند و بازیکنان جدید آمدند. فرق پرسپولیس با کورینتیانس این بود که در پرسپولیس بازیکنان بودند و عوض نشدند‌. من با شناختی که از بازیکنان و کادر داشتم، از نتایج خوبی که قرار است بگیریم، مطمئن بودم.

اوسمار درباره ماجرای تمدید قراردادش گفت: باشگاه دوست دارد من بمانم و من هم احساس خیلی خوبی در تیم به عنوان سرمربی دارم و از جو ورزشگاه و فوتبال ایران بسیار راضی‌ام اما این اتفاق نیازمند طی شدن یک پروسه‌ای است که باید طی شود و من هم فعلا روی بازی‌های لیگ و جام حذفی تمرکز کرده‌ام امیدوارم در پایان همه چیز برای هر دو طرف خوب تمام شود.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: ما پروسه صحبت کردن را شروع کرده‌ایم اما فقط بحث تمدید قرارداد مطرح نیست و باید درباره بازیکنان هم صحبت کنیم اما الان پروسه تغییر مالکیت باشگاه وجود دارد و این خیلی چیزها را درگیر می‌کند.

اوسمار گفت اگر بخواهد از فوتبالیست‌های مطرح منطقه خودش نام ببرد می‌تواند یک تیم ملی برزیل را معرفی کند و تعداد این نفرات زیاد است. او در این خصوص گفت: من اهل جنوب برزیل هستم و تقریبا ۴۰۰ کیلومتر با مرز فاصله داریم.

اوسمار در پاسخ به این سوال که در محل زندگی او چه فوتبالیست مشهوری حضور داشته، عنوان کرد: رونالدینیو گائوچو.

سرمربی برزیل درباره یکی از شاگردان مشهورش نیز اینطور صحبت کرد: من آلیسون بکر را از خانه‌اش آوردم که در اینترناسیونال بازی کند. من خودش و برادرش آوردم و فوتبال‌شان با من شروع شد.

اوسمار درباره صحنه اخراج در بازی گل گهر گفت: شاید ناراحت کننده باشد که داور چهارم روی نظر داور وسط تاثیر گذاشت. بازیکنی وسط زمین بی هوش افتاده و تیم ما می‌خواهد کمک کند. من می‌خواستم حواس داور را جمع کنم که به بازیکن کمک کند. من در برزیل دیده‌ام که بازیکن بخاطر ۴-۵ ثانیه تاخیر فوت کرده است.

وی افزود: زمانی که توپ در زمین بود، وارد زمین نشدم و زمانی که توپ خارج شد وارد شدم، چون از دست داور ناراحت بودم و می‌خواستم بازی را نگه دارند. مربی و کادر پزشکی گل‌گهر هم وارد زمینش شدند. شاید کمی زیاده‌روی بود، اما به خاطر حرفی که داور چهارم زدند، من را اخراج کردند.

اوسمار ادامه داد: در این ۲۸ سال که کار می‌کنم، دومین کارت قرمزم بود. من هیچوقت عادت ندارم کنار زمین به داور اعتراض کنم و حرفی بزنم، چون به نظرم داور باید آرامش داشته باشد تا کارش را انجام بدهد، اما گاهی اوقات هم اشتباه پیش می‌آید. کارت قرمز قبلی‌ام در برزیل بود که به داور اعتراض کردم که چرا پنالتی نگرفت.

اوسمار درباره صحبت ها درباره تفاوت سبک بازی پرسپولیس و استقلال گفت: تیمی قهرمان می‌شود که آخر فصل بیشترین امتیاز را داشته باشد و امیدوارم این تیم پرسپولیس باشد.

او در پاسخ به این سوال که از بین دو مدعی قهرمانی کدام یک تیم بهتری هستند؟ توضیح داد: پاسخ به این سوال سخت است. فوتبال جالب است و همه آن را دوست دارند، چون روش‌های مختلف بازی دارد. ۱۰ دیگر کسی درباره بازی تیم‌ها حرف نمی‌زند و همه فقط یادشان است که کدام تیم قهرمان شده است. برای اینکه بگوییم تیمی خوب بوده، باید قهرمان شود. اگر قهرمان شویم همه از ما یاد می‌کنند و می‌گویند خوب بازی کرده و قهرمان شده است.

این سرمربی برزیلی درباره دو گانه نتیجه‌گرایی و نمایش زیبا نیز اینطور صحبت کرد: در لیگ تیمی که خوب بازی کند، توجه بیشتری جلب می‌کند و قهرمان می‌شود. در بازی‌های حذفی مهم پیروزی است اما در مجموع در فوتبال، وقتی خوب بازی کنی، برنده می‌شوی. در بلند مدت تیمی که خوب بازی کند برنده است.

اوسمار در خصوص شهرآورد نیز گفت: دربی در همه جای دنیا سخت است. ما سعی کردیم بازی‌ای همه همیشه انجام می‌‌دهیم داشته باشیم، اما در دربی احساسات خیلی دخیل است و جو تماشاگران، شرایط بازی را تغییر می‌دهد و حتی برای داوری هم سخت است. ما همه تلاش‌مان را کردیم که برنده شویم، به خصوص که بازی روی صدر جدول تاثیرگذار بود. اما الان هستیم و زنده‌ایم و تا آخر هم مبارزه می‌کنیم.

سرمربی برزیلی پرسپولیس در مورد شانس قهرمانی این تیم با بازیکنان جدید گفت: بازی‌های سختی داریم. لیگ ایران هر چه به پایان نزدیک‌تر می‌شود، جزئیات ریزی بازی‌ها را تغییر می‌دهد. ما بازی به بازی فکر می‌کنیم. بازی بعدی که باید به آن فکر کنیم، آلومینیوم است و بعد از آن سراغ بازی لیگ می‌رویم. نیم فصل دوم که به بازی‌ها برگشتیم، می‌دانستیم عیسی جواب می‌دهد، چون در پرسپولیس بازی کرده و جو تیم و من را می‌شناخت اما عبدالکریم و اوستون خیلی زود با تیم آداپته شدند.

او با اشاره به نمایش درخشان اوستون اورونوف در نیم فصل دوم برای پرپسولیس عنوان کرد: یک بازی دوستانه بین ایران و ازبکستان بود که ۲-۲ شد و این بازیکن در آن مسابقه توجه من را جلب کرد. وقتی دیدیم امکان جذب او است، سریع کارش را انجام دادیم.

اوسمار با اشاره به کم حرفی اورونوف نیز اظهار داشت: کلماتی انگلیسی صحبت می‌کند و با گئورگی و وحدت هم که تقریبا زبان یکدیگر را می‌فهمند، حرف می‌زند. همین که با توپ صحبت نمی‌کند، کافی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به اورونوف میگوید بیش از حد دریبل نزند؟ گفت: ما ایده مخصوص خودمان را برای بازی داریم و تقریبا همه بازیکنان با آن آشنا هستند. بازیکنان می‌دانند تا جایی که به تیم آسیب نزنند، آزادی عمل دارند.

در بخشی از برنامه مجری از اوسمار ویه را خواست تا به سوالات او پاسخ کوتاه و تک کلمه ای بدهد:

* مسی یا رونالدو؟
مسی. من فکر کردم درباره رونالدو نازاریو یا رونالدینیو صحبت می‌کنید. رونالدوی اصلی آنها هستند.

* لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا؟
سخت است. لیگ ایران زندگی ماست و در آن زندگی می‌کنیم و لیگ قهرمانان آسیا آرزوی همه است.

* قهرمانی لیگ یا برد دربی؟
قهرمانی لیگ.

* گواردیولا یا کلوپ؟
کلوپ.

* تیکی تاکا یا دفاع- ضدحمله؟
میکس.

* بازیکن جوان یا باتجربه؟
بازیکن خوب.

* آزادی یا ماراکانا؟
ماراکانا.

source

توسط varzeshikhabari