علی خطیر چهارشنبه از کار برکنار شد و حالا استقلال شرایط خاص مدیریتی را تجربه می‌کند. در چنین شرایطی امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال که با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت، تاکید دارد حواس مجمع باشگاه باید به افرادی که احتمالاً در استقلال سمت می‌گیرند، باشد. مصاحبه آشتیانی را در ادامه می خوانید:

علی خطیر از استقلال برکنار شد. یک عده می‌گویند هیئت مدیره از اختیارات قانونی خودش استفاده کرد و برخی هم معتقدند این اتفاق اصلاً نباید تا قبل از پایان فصل رخ می‌داد. نظر شما چیست؟

من چند روز قبل از این اتفاقات در یک مصاحبه تلویزیونی گفتم مالکان جدید هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید در هفته‌های باقیمانده تا پایان فصل به فکر مسائل ساختاری باشند و راه‌های ممکن برای بهتر شدن شرایط این دو تیم را بررسی کنند بنابراین نظرم این است که بهتر بود آقای خطیر تا پایان فصل مدیرعامل استقلال باقی می‌ماند اما در مورد بحث قانونی که شما گفتید، هیئت مدیره به لحاظ اختیارات هیچ مشکلی براساس قانون تجارت نداشت و می‌توانست مدیرعامل را کنار بگذارد.

 چرا جلسه هیئت مدیره بدون حضور خطیر برگزار شد؟

اگر اکثریت اعضای هیئت مدیره حضور داشتند از نظر قانونی هیچ ایرادی نداشته است. البته اگر مدیرعامل بود و خودش توضیح می‌داد بهتر بود ولی عدم حضورش به معنای از رسمیت افتادن جلسه هیئت مدیره نیست. شاید هم آقای خطیر را دعوت کرده بودند ولی خودش نرفت من در این مورد اطلاعی ندارم ولی معتقدم حتی اگر هیئت مدیره استقلال اشتباه می‌کند، اجازه بدهیم که تصمیم بگیرد چون در نهایت خود این افراد باید پاسخگوی عملکردشان باشند بنابراین باید اجازه بدهیم خودشان تصمیمات مد نظر را اتخاذ کنند.

به نظر شما چرا مدیرعامل استقلال برکنار شد؟

ببینید، استقلال طی ۸ ماه گذشته استرس فراوانی داشت و این حقیقت را نمی‌توانیم کتمان کنیم. مهمترین عامل برکناری مدیرعامل استقلال، اختلاف نظر او با جواد نکونام بود. گاهی اوقات این مسائل از طرف سرمربی استقلال دامن زده می‌شد چون به خاطر مسئولیتی که داشت طبیعی بود که انتظاراتی هم داشته باشد ولی مدیرعامل به خاطر محدودیت‌های موجود نمی‌توانست این انتظارات را برآورده کند. نکته تلخ ماجرا این بود که طرفین نتوانستند همدیگر را طی این هفته‌های پایانی فصل تحمل کنند و هر کس روی عقیده خودش ایستاد. البته فراموش نکنیم که از همین حالا نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم استقلال برای فصل آینده تغییرات فنی هم خواهد داشت یا نه؟ در این مورد نظر مجمع باشگاه بسیار حائز اهمیت است. شاید نظر مجمع این شود که سرمربی فصل آینده استقلال  یک خارجی باشد، شاید هم بخواهند با یک سرمربی داخلی کار کنند واصلا کادر فنی کنونی را تغییر ندهند. اینها مواردی است که گذشت زمان روشنش می‌کند.

پس از برکناری علی خطیر بحث‌های فراوانی در مورد سمت گرفتن برخی افراد در استقلال تحت عنوان مدیرعامل عضو هیئت مدیره و… مطرح شده است.

این مسئله دقیقاً نشان دهنده اهمیت کاری است که مجمع باشگاه استقلال در روزهای آینده بر عهده دارد. مجمع استقلال باید حواسش به این نکته بسیار مهم باشد و عملکرد برخی افراد امتحان پس داده در استقلال مشخص شود. ظاهرا برخی افراد را وقتی از در بیرون می‌کنند، از پنجره به استقلال برمی‌گردند! این نکته بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد. برخی از افرادی که حالا دیگر در استقلال نیستند اما برای برگشتن به این باشگاه تکاپو می‌کنند، هیچ گلی نمی‌توانند بر سر استقلال بزنند. آنها اگر باغبان خوبی بودند وقتی باغچه پر از گل و حاصلخیز استقلال در اختیارشان بود، آن را به یک زمین بایر تبدیل نمی‌کردند!

بیشتر بخوانید: مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شد؟

source

توسط varzeshikhabari