علی لطیفی: جواد نکونام اهل مبارزه است و پا پس نمی‌کشد/ من به سلامت نویدکیا و شرافت بازیکنانش ایمان دارم

علی لطیفی، مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال یکی از تماشاگران دیدار این تیم مقابل گل گهر در استادیوم آزادی بود. پیشکسوت استقلال درباره این دیدار می‌گوید: از قبل هم پیش بینی می‌شد بازی سنگینی باشد. به هرحال گل گهر تیم پرمهره ای است که با سرمربی یونانی خود سازماندهی دفاعی خوبی دارد و به راحتی به هیچ تیمی‌موقعیت نمی‌دهد. استقلال بازی را خوب و منطقی آغاز کرد و به گل هم رسید. استقلال در نیمه دوم دو موقعیت صدردرصد گلزنی در شرایط تک به تک هم داشت که آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو از دست دادند.

او ادامه می‌دهد: با این وجود یک پیروزی ارزشمند و ۳ امتیاز به دست آمد. انسان به امید زنده است و در فوتبال هم خیلی اتفاقات ممکن است رقم بخورد. هیچ وقت شما نباید در فوتبال نومید شوید و باید تا جایی که امکان دارد برای رسیدن به موفقیت و قهرمانی بجنگید. جواد نکونام را سال‌هاست می‌شناسم و می‌دانم چه در زمان فوتبال و چه الان که مربیگری می‌کند اهل مبارزه است و پا پس نمی‌کشد. بعد از بازی هم او را در هتل المپیک دیدم و یکسری صحبت‌ها انجام دادیم. او عزمی‌راسخ دارد و مطمئن است همراه شاگردانش تا ثانیه آخر لیگ می‌جنگد و دست از تلاش بر نمی‌دارد.

لطیفی ضمن اشاره به قهرمانی استقلال در لیگ هشتم، یادآور می‌شود: استقلال سابقه قهرمانی دراماتیک و روز آخری را در لیگ هشتم دارد. چه کسی فکرش را می‌کرد ذوب آهن آن گونه ۴ بریک مقابل فولاد خوزستان آن هم در روز آخر شکست بخورد و استقلال با پیروزی لحظه آخری مقابل پیام مشهد، قهرمان لیگ هشتم شود؟ اما این اتفاق افتاد. بنابراین باید امید داشت و من هم به سلامت محرم نویدکیا و شرافت بازیکنانش ایمان کامل دارم. همه در این فوتبال محرم را می‌شناسند و می‌دانند چگونه فوتبالیستی بوده و حالا هم چگونه مربیگری می‌کند. انشالله در بازی آخر استقلال موفق می‌شود پیکان را شکست دهد و از آن طرف پرسپولیس هم جلوی مس رفسنجان لغزش داشته باشد. هیچ چیز غیر ممکن نیست.

علی لطیفی: جواد نکونام اهل مبارزه است و پا پس نمی کشد/ من به سلامت نویدکیا و شرافت بازیکنانش ایمان دارم

او همچنین ادامه می‌دهد: اسم امیرقلعه نویی آمد که یک مربی مستعد بود که به لطف حمایت دکتر قریب و باشگاه استقلال و اعتماد به برنامه ۳ ساله اش توانست در سال سوم تیمش را قهرمان کند. امیرقلعه نویی و حتی فرهاد مجیدی بعد از ۳ سال مربیگری در استقلال قهرمان شدند و تا به حال هیچ مربی در لیگ برتر نتوانسته است در سال اول مربیگری اش این تیم را قهرمان کند. به جواد نکونام باید آفرین گفت و به او اعتماد کرد. این مربی با هزار و یک مشکل توانست در این فصل تیمش را هفته‌ها صدرجدول نگه دارد ولی متأسفانه یکسری اتفاقات غیرفوتبالی و عجیب جلوی این صدرنشینی را گرفت.

علی لطیفی درخصوص بازی آخر استقلال برابر پیکان نیز تصریح می‌کند: همان طور که گفتم بچه‌ها باید هفته آخرفقط به برد و پیروزی مقابل پیکان فکر کنند و با این تفکر وارد زمین شوند. انشالله که مس رفسنجان و محرم نویدکیا از پرسپولیس امتیاز بگیرند و استقلال قهرمان شود. اگر هم چنین نشد باز مشکلی نیست و استقلال یک نایب قهرمان سربلند در سخت ترین و عجیب ترین دوره لیگ برتر خواهد شد. من خودم به شخصه این فصل هیچ امیدی به این تیم استقلال نداشتم و تصور می‌کردم چهارم یا پنجم شوند. برای این حرف خودم هم دلیل دارم چون سپاهان اصفهان، پرسپولیس و تراکتور شک ندارم بیشتر از استقلال هزینه کرده و بازیکن خریده اند. استقلال در حالت عادی باید پایین تر از این ۳ تیم قرار می‌گرفت اما کادرفنی و بچه‌ها همت کردند و تا اینجا توانسته اند با رقیبان مبارزه کنند. این جایگاه و نتایج استقلال در فصل جاری دست مریزاد دارد.

علی لطیفی در پایان افزود: انشالله بسیار امیدوارم، جواد نکونام با این عشق، علاقه و تعصب به استقلال و آرامشی که با مالک جدید باشگاه پیدا کرده بتواند برای فصل آینده تیمش را تقویت کند و باز برای قهرمانی و موفقیت بجنگد. او پتانسیل لازم را دارد و ثابت کرده است آینده مربیگری ایران است و حتم دارم بهترین فرد برای نیمکت استقلال است.

بیشتر بخوانید: ادعای جنجالی رقیب استقلال؛ این کار برای فوتبال ایران زشت است/ ترسیده بودند و می‌خواستند از بازی پرسپولیس باخبر شوند

source