بوفون: خوب است که ایتالیا را دست‌کم می‌گیرند


کد خبر : 2025519 |
12 خرداد 1403 ساعت 10:52 |
7.9K بازدید |

8
دیدگاه


جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای ایتالیا که حالا عضو کادر فنی تیم ملی کشورش است، می‌گوید دست‌کم گرفتن ایتالیا در یورو 2024 می‌تواند به سود آن‌ها باشد.

بوفون: خوب است که ایتالیا را دست‌کم می‌گیرند

به گزارش “ورزش سه”، بوفون که حالا سرپرست تیم ملی ایتالیاست، نقشی را ایفا می‌کند که جانلوکا ویالی در قهرمانی یورو 2020 برعهده داشت. با وجود اینکه ایتالیا قهرمان دوره قبل است، اما برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در آلمان، آن‌ها را دست‌کم می‌گیرند.

بوفون در مصاحبه‌ای با شبکه رای ۲ گفت: «به نظر من تیم ملی ایتالیا توانایی زیادی دارد و توانایی‌های آن‌ها، چه به صورت تیمی و چه به صورت انفرادی، دست‌کم گرفته می‌شود. دست‌کم گرفته شدن در تورنمنت‌های بزرگ، هر چند وقت یک‌ بار می‌تواند برای ایتالیا مفید باشد و امیدوارم این بار هم همین‌طور باشد.»
ایتالیا گروه سختی دارد. آن‌ها کار خود را با بازی مقابل آلبانی آغاز می‌کنند و سپس برای صعود به مرحله حذفی با اسپانیا و کرواسی روبرو خواهند شد.

بوفون ادامه داد: «مطمئناً این سخت‌ترین گروه یورو است، اما برای حریفان ما هم سخت خواهد بود. این یک امتیاز است که بدانیم تیم‌های دیگر از ما می‌ترسند، زیرا ما را جزو مدعیان قهرمانی می‌دانند. تاریخ نشان می‌دهد که هر تیمی که مقابل ما قرار می‌گیرد، باید کاملاً تمرکز کند تا بتواند سه امتیاز را به خانه ببرد. در نهایت، ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم، حتی اگر نتوانستیم به جام جهانی راه پیدا کنیم. همه می‌دانند که برای شکست دادن ما باید سخت‌تر تلاش کنند.»

بوفون در مورد کادر فنی اسپالتی گفت: «اسپالتی امروز در زمین تمرینی کوورچانو، تمرینات پیش از تورنمنت را آغاز کرد و دو سیستم تاکتیکی مختلف، 4-2-3-1 و 3-4-2-1 را آزمایش کرد. اسپالتی در حال تلاش است تا این دستورات مهم را در سطح تاکتیکی، تکنیکی، رفتاری و احساسی به بازیکنان انتقال دهد. او همچنین کادر فنی فوق‌العاده‌ای دارد و طی چند روز آینده، 15 تا 16 ساعت در روز را با بازیکنان سپری خواهند کرد. آن‌ها هر کاری انجام می‌دهند تا هواداران به ما افتخار کنند.»

دعوت شدن نیکولو فاجولی، هافبک یوونتوس که به دلیل محرومیت ناشی از شرط‌بندی غیرقانونی تنها دو بازی در این فصل انجام داده است، با جنجال‌هایی همراه بود.

بوفون در دفاع از فاجولی گفت: «اسپالتی ویژگی‌هایی را در نیکولو دید که شاید در بازیکنان دیگر وجود ندارد. او می‌تواند یک سلاح اضافی برای تیم باشد. در مورد بقیه، نمی‌فهمم چرا مردم می‌خواهند یک جوان که بابت اشتباهاتش تاوان داده را بیشتر مجازات کنند. این شایعه‌پراکنی و بدگویی از دیگران، یک عادت زشت است که ما ایتالیایی‌ها باید خودمان را از آن خلاص کنیم.»

source